برگزاری اولین جلسه شورای مشورتی قانون حمایت از خانواده مازندران در سال 97

اولین جلسه شورای مشورتی استان در راستای اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و عملیاتی کردن شیوه نامه مدیریت مراکز مشاوره خانواده در دادگستری استان برگزار شد. به گزارش حرف آنلاین، حجت الاسلام سید مرتضی موسوی در اولین جلسه شورای مشورتی استان در سال 97 اظهار کرد: ایجاد مراکز مشاوره خانواده در سال گذشته در […]

3

اولین جلسه شورای مشورتی استان در راستای اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و عملیاتی کردن شیوه نامه مدیریت مراکز مشاوره خانواده در دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش حرف آنلاین، حجت الاسلام سید مرتضی موسوی در اولین جلسه شورای مشورتی استان در سال 97 اظهار کرد: ایجاد مراکز مشاوره خانواده در سال گذشته در چهار حوزه قضایی ساری، قائم شهر، بابل و آمل انجام و سپس در سایر حوزه های قضایی استان تاسیس شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران گفت: علت تاخیر در ایجاد و راه اندازی مراکز مشاوره در بعضی از حوزه های قضایی استان، وجود مشکلات، کاستی ها و نواقصی بود که با آن روبرو بودیم.

وی تاکید کرد: هم اکنون مراکز مشاوره در تمام شهرستان های استان در حال ارائه خدمات به متقاضیان طلاق هستند و در جلب رضایتمندی مردم دقت نظر بیشتری به خرج می دهیم.

معاون قضایی دادگستری استان بر لزوم توانمند سازی و ارتقاء کیفی خدمات مشاوره ای تاکید کرد و افزود: اداره کل بهزیستی استان باید در جهت توانمندی و ارتقاء خدمات مشاوره گام های موثری بردارد.حجت الاسلام موسوی از ارجاع کلیه پروند های طلاق و سایر دعاوی خانواده به مراکز مشاوره خبر داد و تصریح کرد: برای آنکه در پرونده های خانواده و طلاق نتایج بهتری حاصل شود کلیه این دعاوی به مراکز مشاوره ارجاع می شود.معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پایان به آیین نامه ابلاغی ریاست قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: بر اساس آیین نامه ابلاغی از سوی قوه قضاییه، اخذ تصمیمات کلان بر عهده شورای سیاستگذاری و رصد موارد اجرایی بر عهده شواری مشورتی استان قرار دارد.