برگزاری افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی در مازندران

حرف آنلاین: به مناسبت ۱۷ اردیبهشت سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی آئین افتتاحیه رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی همزمان با سراسر کشور در استان مازندران با حضور جهادگران بسیجی و مسئولین استانی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در این رزمایش ضمن تقدیر از جهادگران، گفت: چشم همه مستضعفین جهان به کشور ما دوخته شده اگر نظام جمهوری اسلامی ایرانی در راستای شعارهای مبتنی بر عدالت، تحکیم دین و دنیا موفق باشد یعنی زمینه صدور انقلاب اسلامی فراهمتر شده و ناکامی ما در این بخش یعنی تیر خلاص به انقلاب اسلامی.

*همه تصمیمات پیوست مستضعفینی داشته باشد

آیت الله محمدباقر محمدی لایینی افزود: قرب جهاد در حوزه سازندگی کمتر از قرب جهاد در دفاع مقدس و دفاع از حرم نیست‌، باید ثابت کنیم که روندگانی خوبی در مسیر شهدا هستیم، جهادگرانی در مبارزه با کرونا نشان دادند که در این مسیر قرار دارند.

محمدی لایینی با اشاره به تنظیم برنامه‌ریزی‌ها در حوزه اقتصادی در دولت سیزدهم و همچنین اقداماتی در جهت کنترل ویروس کرونا که از ۷۰۰ فوتی به هفت نفر رسیدیم و ورود واکسن به کشور، خاطرنشان کرد: گرچه گاها یک شوک وجود دارد و ما نگران دهکهای ضعیف و آسیب‌پذیر هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه تامین زندگی نیازمندان باید آبرومندانه صورت بگیرد، اظهار کرد: تزریق پول خودش فسادزا است اگر حمایت بهصورت کالابرگ یا کارت باشد تا از فروشگاه‌ها کالا دریافت کنند خوب است که میتواند به تقویت تولیدات داخلی و هم کاهش آثار تورمی کمک کند.

وی با بیان اینکه باید هوای مستضفین و نیازمندان را داشته باشیم، افزود: هر تصمیم‌گیری برای استان باید پیوست مستضعفینی داشته باشد.

* تفکر جهادی نباید از مسیر اداری جدا باشد

همچنین استاندار مازندران با بیان اینکه حفظ حرمت انسانها اولویت اول نیروهای جهادی است، خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب نهادی به‌عنوان جهاد سازندگی وجود داشت که پایه اصلی کارهای جهادی در کشور را نهادینه کرد و همین تفکر جهادی نه تنها در مرزهای جغرافیایی بلکه در جبهه مقاومت به‌عنوان یک الگوی بی‌بدیل در دستور کار جریانات مقاومت قرار گرفت.

سید محمود حسینی پور یادآور شد: کشور یمن بیش از هفت سال در مبارزه با صعودی‌ها همانند رزمندگان جمهوری اسلامی ایران مقاومت می‌کند اینها با الگو گرفتن از نیروهای جهادی ما ایستادگی کردند، این الگویی است که امام ما در جهان مستضعفان دنیا از خودشان به جای گذاشتند.

حسینی پور تاکید کرد: امروز گروه‌های جهادی مازندران در بسیاری از استان‌های محروم توانستند با یک سازماندهی درست شکل جدیدی پیدا کرده و بسیاری از کارهای نشدنی را انجام دهند، البته از این مردم جز این هم انتظار نمی‌رود، آنها مشغول شکل دادن اقدامات عمرانی و آبادانی در ارائه خدمات تخصصی هستند.

استاندار مازندران اظهار کرد: برای ورود مردم به عرصه.های مهم سازندگی در کشور از پیروزی انقلاب تاکنون جهاد سازندگی تشکیل شد که نشان از نگاه ویژه حضرت امام به مردم مستضعف دارد.

این مسئول تصریح کرد: یکی از مولفه‌های مهم پیروزی ما در دفاع مقدس پیروزی جهاد سازندگی یا سنگرسازان بی‌سنگر بود، بهترین‌های نیروی انسانی در قالب جهاد وارد عرصه‌های کاری این نظام شده و خدمات بسیار ارزشمندی را ارائه دادند.

وی ادامه داد: احیای کشاورزی، راهسازی، دامپروری‌ها و خدمات دیگر در مناطق محروم و روستاها از اقداماتی بود که توسط جهاد سازندگی تعقیب شد، ارکان اصلی این روحیه شامل خداباوری، خودباوری و مردمباوری است که این روزها نمونه‌هایی از آن توسط طلاب جوان و جوانان متخصص در کمک به بیماران کرونایی خودش را نشان داد.

حسینی پور با بیان اینکه نیروهای جهادی در عرصه‌هایی ورود کردند که تا الان ناممکن بود، تاکید کرد: فلفسه حضورشان یعنی توانستن و در مقابل کارهای بزرگ تسلیم نشدن، همه اقشار مردمی در هر نقطه‌ای در شهر و روستا می‌توانند دولت را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارائه خدمات تخصصی یاری دهند، گروه.های جهادی آمده اند که کارهای روی زمین مانده از دولت‌های قبل را تکمیل کنند.

استاندار مازندران همچنین تعلام کرد: آسیب‌های دلار ۴۲۰۰ تومانی بر فرآیند اقتصادی کشور و رانت‌خواری‌هایی که به‌وجود آمده بود کشور را عقب نگه داشت و امروز ایت الله رییسی با وجود همه فشارهایی که وجود دارد با سیاست‌گذاری درست سعی بر اصلاح وضع موجود دارد و تصمیم به جراحی برای برقراری عدالت گرفتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز گروههای جهادی با نگاهی تحت عنوان جهاد تبیین با حرکت جهادی خود نمیگذارند کوچکترین خدشه ای به کرامت انسانی وارد شود، یعنی خدمت بی منت جزو شاخصه‌های اصلی گروه‌های جهادی است.

وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند تفکر جهادی در همه عرصه‌های استان هستیم، گفت: تفکر جهادی نباید جدای از مسیر اصلی اداری استان مازندران باشد تفکر جهادی در دولت مردمی یعنی اولویت اول اجرایی تمام دستگاه‌های اجرایی استان و باید نهادینه شود ما نیازمند ایجاد تعامل با نیروهای مردمی جهادی هستیم.

* فعالیت ۳ هزار گروه جهادی در عرصه‌های مختلف

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه در این دوره از رزمایش حدود ۳ هزار گروه جهادی در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی تعیین هدف کردند، گفت: همچنین در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سال جاری بحث آب‌رسانی به ۱۲۸ روستا در قالب ۱۹ مجتمع آبرسانی را آغاز کردیم که به برکت وجود گروه‌های جهادی تا پایان ۱۴۰۱ انجام خواهد شد، برای سال ۱۴۰۲، حل مشکل ۳۵۰ روستای دیگر که با چالش آب مواجه هستند برطرف خواهد شد.

سردار سیاوش افزود: ۱۷ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت ۱۶ آلاله سرخ مازندرانی در کربلای خانطومان است که یادشان را گرامی می‌داریم که جمعی از آنها جزو جهادگران این عرصه بودند.