برپايي63 پست امدادونجات ثابت وسيار در سواحل مازندران

حرف آنلاین: مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران گفت: بر اساس سهمیه‌ای که استانداری برای هلال‌احمر استان تعیین كرده است، امسال ۱۷ پست در نقاط طرح ساماندهی دریا در نقاط مجاز شنا‌ دايركرديم که تا امروز ۱۴پست راه‌اندازی شده و فعال هستند و در هر پست ۴ امدادگر آقا و ۲ امدادگر خانم حضوردارند و از […]

حرف آنلاین: مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران گفت: بر اساس سهمیه‌ای که استانداری برای هلال‌احمر استان تعیین كرده است، امسال ۱۷ پست در نقاط طرح ساماندهی دریا در نقاط مجاز شنا‌ دايركرديم که تا امروز ۱۴پست راه‌اندازی شده و فعال هستند و در هر پست ۴ امدادگر آقا و ۲ امدادگر خانم حضوردارند و از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب خدمت می‌کنند كه در نقاط پرازدحام تا ۱۰ شب تمدید می‌شود.

مهدي ولي پور افزود: از آنجایی که کلیه امکانات و تجهیزات ما در پایگاه‌های بین‌شهری و کوهستانی به کار گرفته شده‌اند، با پشتیبانی سازمان امدادونجات و استان‌های معین، ۱۶ دستگاه آمبولانس تا پایان تابستان در پست‌ها حضور خواهند داشت.

ولي پور افزود:علاوه بر نقاط ساماندهی‌شده، با توافق و هزینه استانداری مقرر شده است که جمعیت هلال‌احمر استان مازندران در ۴۶ منطقه غیرمجاز شنا نیزبا استقرار اكيپ هاي موتوري در مباحث پیشگیری و هشدار کمک کند زیرا بیشترین غرق‌شدن‌ها در مناطق ممنوعه و غیرمجاز اتفاق می‌افتند.

وي گفت:در این مناطق با گشت موتوری و استقرار نیروی پیاده در حد پیشگیری، هشدار و آشنا کردن مردم مبنی بر شنا نکردن در این مناطق کمک می‌کنیم و قرار است هزینه‌های آن از سوی استانداری تامین شود.

این مسئول تصريح كرد:این وظیفه اصلی جمعیت هلال‌احمر نیست و باید فکری به حال آن شود زيرا جمعیت هلال‌احمر در حد بضاعت خودش کارهایی را انجام می‌دهد.مديرعامل جمعيت هلال احمر استان گفت:پیش از اجرای طرح،‌ در جلساتی که با نمایندگان مجلس و استانداری داشتیم، این موضوع را مطرح کردیم و به وزارت کشور هم منعکس شد که اگر قرار است هلال‌احمر در این زمینه همکاری کند باید از نظر اعتبارات، امکانات و تجهیزات تامین شود.

وي گفت:به هر حال اعتبارات ما در حد بضاعت استان است و برای چنین وظایفی نیاز به حمایت ستاد و استان‌های معین داریم به خصوص در زمینه امکانات، زیرا در نیروی انسانی چندان مشکلی نداریم و در زمینه آمبولانس و سایر تجهیزات دچار مشکل می‌شویم.

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان تصريح كرد:برابر وظايف تعريف شده سازماني ما نه تنها در مناطق ممنوعه مسئولیتی نداریم، بلكه در مناطق غیرممنوعه هم مسئولیت نداریم ولي به‌عنوان دستگاه پشتیبان کمک می‌کنیم.

ولي پور گفت:خیلی‌ها نمی‌دانند که منطقه ممنوعه شنا به چه دلیل ممنوع است؛ فکر می‌کنند که می‌خواهند جلوی آزادی‌شان را بگیرند درحالی‌که در نقاطی که تابلوی شنا ممنوع نصب شده است به دلیل جریانات کِشنده‌ای است که در مقاطع مختلف شبانه‌روز مخصوصا در زمان‌های طوفانی‌بودن دریا وجود دارد در این نقاط حتی کسانی که شنا بلد هستند نمی‌توانند جان سالم به در ببرند چه برسد به آنهایی که شنا بلد نیستند.

وي خاطرنشان كرد: امسال در شهرهای ساحلی ۱۰پست ایمنی و سلامت در حوزه جوانان جمعیت هلال‌احمر راه‌اندازی کرده‌ایم که بروشورهای آموزشی را توزیع و نقاط ممنوعه شنا را معرفی می‌کنند. ولي پور افزود:بیشترین عامل در غرق‌شدن‌ها در سواحل مازندران، عدم ‌آشنایی مردم و همکاری‌نکردن برخی از مسافران و افراد با امدادگران است.