برون سپاري خدمات ، يكي از مصاديق اصلاح نظام اداري است

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار مازندران گفت: يكي از مصاديق مهم اصلاح نظام اداري و ارزيابي عملكرد دستگاه ها، برون سپاري خدمات اداري است. حسن خيريانپور در جلسه كارگروه پيشخوان دولت با اشاره به اهميت موضوع برون سپاري برخي خدمات دستگاه هاي اجرايي، بيان داشت: دفاتر خدمات پيشخوان دولت ظرفيت مناسبي براي اين […]

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار مازندران گفت: يكي از مصاديق مهم اصلاح نظام اداري و ارزيابي عملكرد دستگاه ها، برون سپاري خدمات اداري است.
حسن خيريانپور در جلسه كارگروه پيشخوان دولت با اشاره به اهميت موضوع برون سپاري برخي خدمات دستگاه هاي اجرايي، بيان داشت: دفاتر خدمات پيشخوان دولت ظرفيت مناسبي براي اين كار هستند.
وي با اشاره به وجود حدود 800 دفتر پيشخوان دولت در استان، اظهار نمود: اين تعداد دفتر، پتانسيل مطلوبي براي مردم و دستگاه هاي اجرايي استان است كه بايد به خوبي بهره گيري شود.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار اظهار داشت: براي تسهيل، سرعت و دقت در خدمات رساني به مردم و كاهش هزينه ها، ضرورت دارد تا از توانمندي هاي دفاتر پيشخوان دولت استفاده كنيم.
وي با تاكيد بر نظارت دقيق بر روند فعاليت اين دفاتر، ادامه داد: نبايد شاهد باشيم برخي از دفاتر از ضوابط و مقررات سرباز زده و در روند كار مردم مشكل ايجاد كنند.
خيريانپور برنامه ريزي، اجرا و مراقبت را سه نكته كليدي در انجام كليه امور دانست و افزود: اگر اين سه شرط را در فعاليت هاي خود لحاظ كنيم يقيناً مشكلات كمتر خواهد شد.
وي اضافه كرد: از مجموع 58 شهرداري استان، 39 شهرداري پرداخت مكانيزه عوارض خودرو را به دفاتر پيشخوان دولت واگذار كرده اند و 19 شهرداري ديگر نيز مي بايست هر چه زودتر در اين راستا اقدام نمايند.
خيريانپور با انتقاد از عدم حضور برخي مديران دستگاه هاي اجرايي در اين جلسه، تاكيد كرد: حضور منظم مديران در جلسات كارگروه ها يكي از مصاديق ارزيابي خواهد بود كه قطعاً لحاظ خواهد شد.
وي با اشاره به ابلاغ سياست هاي كلي اصلاح نظام اداري از سوي مقام معظم رهبري و مصوبه شوراي عالي اداري توسط رييس جمهور، خاطرنشان كرد: ما در اجراي مواد 81 و 82 قانون مديريت خدمات كشوري مكلف و موظف به ارزيابي عملكرد دستگاه هاي اجرايي و مديران هستيم.