برنج تولیدی ویتنام با ذائقه ایرانی‌ها سازگار نیست /تنها یک‌ بار موفق به صادرات برنج به ایران شدیم/ افزایش صادرات برنج در دستور کار مسئولان ویتنام

حرف آنلاین: سفیر کشور ویتنام در ایران عصر امروز شنبه با استاندار مازندران دیدار کرد. به گزارش حرف آنلاین، مدیران کل جهادکشاورزی و صنعت و معدن مازندران به همراه استاندار مازندران در دیدار با نوین هونگ تانگ‌ درباره مناسبات دو کشور و توان ها و ظرفیت های اقتصادی دو منطقه دیدار و گفت و گو […]

حرف آنلاین:

سفیر کشور ویتنام در ایران عصر امروز شنبه با استاندار مازندران دیدار کرد.

به گزارش حرف آنلاین، مدیران کل جهادکشاورزی و صنعت و معدن مازندران به همراه استاندار مازندران در دیدار با نوین هونگ تانگ‌ درباره مناسبات دو کشور و توان ها و ظرفیت های اقتصادی دو منطقه دیدار و گفت و گو کردند.

استاندار مازندران گفت: پس از پایان سفر دو روزه سفیر ویتنام به این استان تفاهمنامه همکاری میان مازندران و ویتنام منعقد می‌شود.

ربیع فلاح‌جلودار در این دیدار اظهار کرد: زمینه همکاری مناسبی بین ویتنام و ایران وجود دارد.

وی تصریح کرد: ویتنام کشور بزرگ و تاثیر‌گذاری است و شباهت‌های فرهنگی مناسبی بین ایران و این کشور وجود دارد؛ ویتنام مانند ایران از مواضع خویش به خوبی در برابر قدرت‌های خارجی دفاع کرده است.

استاندار مازندران خاطر‌نشان کرد: دفاع و مبارزه مردم ویتنام در برابر دشمنان خارجی در تاریخ ماندگار شد و در حال حاضر پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف دارد که خوشحال کننده است.

وی با اشاره به قابلیت‌های اقتصادی که در مازندران وجود دارد، افزود: مازندران دارای چهار بندر مهم و بزرگ است که این ظرفیت می‌تواند در توسعه مناسبات اقتصادی ایران و ویتنام موثر باشد.

وی ادامه داد: در زمینه تجارت و گردشگری قابلیت‌های مناسبی در استان وجود دارد که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه روابط اقتصادی باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به قابلیت‌های کشاورزی استان تصریح کرد: مازندران در زمینه برنج، شیلات و گوشت سفید از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کشور است و در سایر محصولات غذایی نیز رتبه مناسبی در کشور دارد.

وی با اشاره به قابلیت‌های گردشگری مازندران در زمینه دریایی اضافه کرد: مازندران استان توریستی کشور است که سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر داخلی از آن بازدید می‌کنند.

فلاح‌جلودار خاطرنشان کرد: زیر‌ساخت‌های مازندران در زمینه دانشگاه و سلامت مناسب است و ظرفیت‌های خوبی در استان داریم.

استاندار مازندران گفت: پس از بازدید دو روزه سفیر ویتنام از مازندران برنامه‌ریزی برای انعقاد تفاهمنامه همکاری در زمینه‌‌هایی که علاقه‌مندی وجود دارد، انجام می‌شود.

 730644

*تجربیات ویتنام در تولید برنج مازندران

دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز اظهار داشت: بخش کشاورزی مازندران یکی از بخش‌های فعال و پویایی کشور است و سالانه بیش از 6 میلیون تن محصول در این استان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: تولیدات مازندران از ارزش اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است و در زمینه تولید محصولات کشاورزی از استان‌های برتر کشور است.

حیدرپور اضافه کرد: مازندران در زمینه تولید کلزا، جو و گندم نیز نقش تاثیرگذاری در کشور دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت: ویتنام تولیدکننده برنج جهان است که مازندران در این زمینه  می‌تواند از تجربیات این کشور به‌خوبی استفاده کند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر در هر هکتار بیش از پنج و نیم تن برنج از زمین‌های کشاورزی مازندران برداشت می‌شود، یادآور شد: علاقه‌مند به استفاده از تجربیات ویتنام برای تولید برنج در این استان هستیم.

*مازندران آماده صادرات سنگ‌های معدنی به ویتنام

محمد محمدپورعمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در سخنانی یادآور شد: مازندران از ظرفیت مناسبی در حوزه تجارت و صنایع برخودار است.

این مسئول خواستار همکاری مناسب اقتصادی و صنعتی با ویتنام شد و گفت: برنامه‌ریزی باز کردن درهای اقتصادی دو کشور در دستور کار قرار گیرد.

محمدپور ادامه داد: در حوزه حمل و نقل مازندران قابلیت‌های مناسبی دارد و پیشرفت‌های در زمینه کریدور شمال به جنوب داریم.

وی افزود: برای آشنایی بیشتر فعالان اقتصادی مازندران و ویتنام برگزاری میز مشترک اقتصادی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: در این میز فرصت‌های گردشگری مازندران و ویتنام برای فعالان اقتصادی مازندران و ویتنام به خوبی معرفی شود.

وی در پایان خواستار ارتباط بیشتر مازندران و ویتنام در فضای مجازی شد و اضافه کرد: وب‌سایت‌های تجاری بین تجار مازندرانی و ویتنام ایجاد شود و در این وب سایت‌ها قابلیت‌های تجاری مازندران و ویتنام معرفی شود.

* برنج تولیدی ویتنام با ذائقه ایرانی‌ها سازگار نیست /تنها یک‌ بار موفق به صادرات برنج به ایران شدیم

وین هونگ تانگ‌ سفیر ویتنام در ایران نیز با بیان اینکه پیشرفت دانشگاه کشاورزی در طی این مدت بسیار مناسب بود، با اشاره به قابلیت برنج ایران، گفت: تولیدات برنج ایران مطلوب است و با برندهای سایر کشورها متفاوت است.

وی با بیان اینکه ویتنام سالانه بیش از هفت میلیون تن برنج تولید می‌کند، ادامه داد: برنج تولیدی ویتنام با ذائقه ایرانی‌ها سازگار نیست و به همین دلیل ما تنها یک‌ بار موفق به صدور برنج به ایران شدیم.

سفیر ویتنام با اشاره به اینکه غذای ایرانی را دوست دارم و از تجربیات ایران برای تولید برنج مطلوب استفاده می‌کنم، متذکر شد: برنامه برای افزایش صادرات برنج در دستور کار مسئولان ویتنام قرار دارد و دانشگاه کشاورزی در این زمینه می‌تواند همکاری خوبی با این کشور در زمینه تولید برنج ایفا کند.

این مسئول در ادامه از برنامه‌ریزی برای سفر رئیس جمهور ویتنام به ایران خبر داد و یادآور شد: در سفر رئیس جمهور ویتنام به ایران قابلیت برنج ایرانی را به رئیس جمهور اعلام می‌کنم.

نوین هانگ داک در پایان تأکید کرد: برای توسعه مناسبات دو کشور برنامه جدی را در دستور کار قرار می‌دهم.