برنامه ای برای استخدام داوطلبان وجود ندارد/ ضرورت ساخت 400 پایگاه امداد و نجات

پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای پلور و گزنک در محور هراز با اعتبار 2 میلیارد تومان با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور به بهره‌برداری رسید،پایگاه امداد و نجات شهید حیدری گزنک دارای ۱۵۰ مترمربع زیربنا، آمبولانس و اسکان اضطراری نیز از شکل کانکس به صورت ساختمانی احداث شده است. به گزارش حرف آنلاین، پایگاه‌های امداد […]

mazandaran-peyvandi06-650x433

پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای پلور و گزنک در محور هراز با اعتبار 2 میلیارد تومان با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور به بهره‌برداری رسید،پایگاه امداد و نجات شهید حیدری گزنک دارای ۱۵۰ مترمربع زیربنا، آمبولانس و اسکان اضطراری نیز از شکل کانکس به صورت ساختمانی احداث شده است.

به گزارش حرف آنلاین، پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای پلور و گزنک در محور هراز با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور به بهره برداری رسید.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پایگاه‌های امدادو نجات گزنک و پلور از پایگاه‌های جاده‌ای بین شهری هستند که در این طرح دارای ساختمان شده و بازسازی شدند، بیان کرد: برای ساخت پایگاه شهید ملک‌زاده پلور در ۸۵۰ مترمربع زیربنا سه طبقه در نظر گرفته شده است و برای اجرای خدمات امدادی، درمانی و اسکان اضطراری قریب به هزار نفر تجهیز شده است.

جمشید نیکزاد بیان کرد: در این پایگاه‌ها امکانات دارویی و پزشک هلال احمر مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه مجموعا برای ساخت این دو پایگاه 2 میلیارد تومان هزینه شده است، بیان کرد: پایگاه امداد و نجات شهید حیدری گزنک دارای ۱۵۰ مترمربع زیربنا، آمبولانس و اسکان اضطراری نیز از شکل کانکس به صورت ساختمانی هزینه شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل با بیان اینکه این شهرستان دارای چهار پایگاه امداد جاده است و مجوز ساخت یک پایگاه دیگر نیز اخذ شده است، گفت: با راه‌اندازی این پایگاه آمل به استاندارد جهانی پایگاه‌های امداد جاده‌ای نزدیک می شود.براساس این استاندارد در هر ۳۰ کیلومتر محور ساخت یک پایگاه در نظر گرفته شده است.

 

 

رئیس جمعیت هلال احمر ایران:

برنامه ای برای استخدام داوطلبان وجود ندارد/ ضرورت ساخت 400 پایگاه امداد و نجات

 

 

علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر ایران در جمع خبرنگاران در آمل اظهار کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی مازندران و جاده‌های آن جمعیت هلال احمر برای شرایط سخت جاده‌ای که برای مردم پیش می‌آید موظف است پایگاه جاده‌ای خود را گسترش دهد.

وی تصریح کرد: با تلاش این نهاد امروز سه پایگاه در محور هراز افتتاح شد و یک مرکز یو‌.سی با اعتبار 8 میلیارد تومان از سوی استانداری، فرمانداری و خیران هزینه شد.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: با بهره‌برداری این پایگاه‌ها مجموع پایگاه‌ها به 36 پایگاه مازندران می‌رسد که البته به لحاظ استاندارد عادی و فدراسیون جهانی فاصله داریم.

این مسؤول ادامه داد: در کل کشور 547 پایگاه فعال جاده‌ای، کوهستانی و دریا داریم و با نیاز یک هزار و 400 پایگاه در هر 30 کیلومتر کمی فاصله داریم که با کمک خیران، مسؤولان استانی باید به این حد نیاز دست یابیم.

پیوندی گفت: با تامین این پایگاه امدادگران جاده‌ای و کوهستانی در کنار مردم بتوانند بهترین خدمت را به نیازمندان حوادث ارائه دهند تا مردم دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند که با احداث دیگر پایگاه‌ها بهره‌برداری دیگر پروژه‌هایی در این استان در ایام دهه فجر شاهد باشیم.

وی با اشاره به جذب نیروهای جوان در این سازمان بیان کرد: جمعیت هلال احمر سازمانی نیست که برای جذب نیرو کاری انجام دهد اساس کار جمعیت داوطلبانه است و با آمار جمعیتی 82 میلیونی ایرانی همه به نوعی عضو جمعیت هلال احمر هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در مواقع ضرورت تعداد محدودی نیرو را این سازمان استخدام می‌کند اما مهم‌ترین هدف این است تنها نهادی که به لحاظ بسیجی به فعالیت می‌پردازد سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است و حدود 2 میلیون نفر عضویت در این سازمان داریم که از این تعداد 400 نفر جوان هستند.

این مسؤول افزود: برنامه‌های بسیاری در حوزه جوانان دستور کار داریم و برای ایجاد خلاقیت آنها فضای فناوری مناسب می‌بینیم تا بتوانیم استعدادهای جوانان را شناسایی کنیم.

پیوندی خاطرنشان کرد: یک فضای بسیار خوبی می‌تواند برای جوانان باشد تا بتواند توانمندی‌ها و فرصت‌های خود را نشان دهند تا در آینده‌ای نزدیک بتوانند در پست‌های مختلف مدیریتی دست یابند.

وی در زمینه فعالیت‌های برون مرزی این سازمان یادآور شد: این سازمان در دو بخش برون و درون مرزی در کل کشور فعالیت دارد و هم اکنون عضو هیات حاکمه فدراسیون جهانی هستیم و در دنیا 20 کشور عضو این هیات حاکمه براساس رای کشور ترکیه و غرب جمعیت هلال احمر ایران با رای بالا در این هیات انتخاب شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: به غیر از این با هدف‌های بزرگی در منطقه و دنیا به عنوان یک سازمان خیریه عام المنفعه فارغ از رنگ، مذهب و نژاد این کار را کردیم در سومالی، بنگلادش، درگیری‌های عراق، سوریه و یمن و هر جای ستمدیده و کسی که مشکل دارد سازمان جمعیت هلال احمر ایران براساس چارچوب و اصول تعیین شده حضور داشته است.