معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران خبر داد؛

برنامه‌ریزی برای فعالیت اتوبوس دریایی در دریای خزر

حرف آنلاین: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: برای تامین زیرساخت توسعه گردشگری دریایی در استان از جمله در بخش حمل‌ونقل، همچون بحث اتوبوس دریایی آمادگی حمایت و ایجاد بستر رقابتی برای سرمایه‌گذاران در این حوزه را داریم.

رضا علیخانی در گفت‌وگویی با تاکید بر بررسی دقیق و کارشناسی بنادری که قابلیت گردشگری دریا پایه از جمله؛ اتوبوس دریایی را دارند، خاطرنشان کرد: نگاه به بنادر نباید صرفأ بندرداری باشد، بلکه توسعه تجارت دریایی و گردشگری دریایی، در نگاه بنادر استان باید از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: دریای خزر به واسطه همسایگی با چهار کشور و ویژگی خاص جغرافیای سیاسی و اقتصادی، سه بستر مهم گردشگری و توریسم، تجارت و بازرگانی و همچنین حمل مسافر (اتوبوس دریایی)را برای بنادر استان فراهم آورده است که می بایست نهایت بهره‌وری اقتصادی را در راستای توسعه اقتصادی استان به همراه داشته باشد.

علیخانی گفت: برای توسعه گردشگری دریا پایه با دو مقوله مهم مواجهیم که زیر ساخت بنادر و ایجاد اتوبوس دریایی و جذب سرمایه گذار را باید به موازات هم پیش ببریم. در بحث زیر ساخت، باید نگاه مان به آینده باشد و به صورت فاز به فاز جلو برویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران افزود: در بحث اهمیت زیر ساخت بنادر این نکته حائز اهمیت است که هم در موضوع تجارت و بازرگانی و هم موضوع گردشگری دریایی، وجود زیر ساخت هایی همچون تأمین بندر خشک، امکانات لجستیکی لازم، مزیت های حمل و نقلی موجب موفقیت بنادر می شود.

این مسئول در پایان یادآور شد: در موضوع اتوبوس دریایی و جذب سرمایه‌گذار هم با توجه به ابراز تمایل چندین سرمایه گذار برای ورود به این حوزه، آمادگی حمایت و ایجاد بستر رقابتی برای سرمایه گذاران در این حوزه را داریم./پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری مازندران