برقراری رابطه با آمریکا نیازی به واسطه و میانجی ندارد

  نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار با اشاره به اینکه ایران همواره به دنبال برقراری ارتباط احترام آمیز و دوجانبه با کشورهای دنیا بوده اما آمریکا خوی استکباری دارد، گفت: برای برقراری ارتباط با آمریکایی ها نیازی به واسطه و میانجیگر نیست. به گزارش حرف آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، ولی‌الله نانواکناری ، […]

 

IMG13285775

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار با اشاره به اینکه ایران همواره به دنبال برقراری ارتباط احترام آمیز و دوجانبه با کشورهای دنیا بوده اما آمریکا خوی استکباری دارد، گفت: برای برقراری ارتباط با آمریکایی ها نیازی به واسطه و میانجیگر نیست.

به گزارش حرف آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، ولی‌الله نانواکناری ، با اشاره به اظهارنظر عضو کمیسیون روابط خارجه عراق مبنی بر اینکه میانجیگری عراق میان ایران و آمریکا دور از امکان نیست، گفت: برای برقراری ارتباط با آمریکایی ها نیازی به واسطه و میانجیگر نیست لذا چنین اظهارنظری برای کشورمان قابل توجه نیست.

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال برقراری ارتباط احترام آمیز و دوجانبه با کشورهای دنیا بوده است، تصریح کرد: البته باید اذعان کرد که هیچگاه نمی توان با کشورهایی که دیدگاه و خوی استکباری دارند ارتباط دوجانبه و دوستانه داشت که ایالات متحده آمریکا در حال حاضر مشمول چنین موضوعی می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس اگر آمریکایی ها از مردم ایران عذرخواهی کنند، اموال بلوکه شده آنها را برگردانند و از خوی استکباری و متخاصم خود دست بردارند، می توان در خصوص برقراری ارتباط تامل کرد. باید یادآور شد که چنین اقدامی از سوی ایالات متحده بعید است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه تاریخ نشان داده آمریکایی ها هیچگاه به تعهداتشان در قبال کشورها عمل نکرده اند، اظهار کرد: به عنوان مثال برجام مصداق خوبی برای بیان بدعهدی ایالات متحده آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران است لذا برقراری ارتباط در چنین شرایطی محقق نمی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که لابی صهیونیست ها در اتخاذ سیاست های یکجانبه و خصمانه آمریکا علیه ایران نقش بسیار پررنگ دارد و این مهم سبب می شود که آمریکا همواره مقابل کشورمان بایستد.

اقبال عبدحسین، عضو کمیسیون روابط خارجی عراق اظهار کرد که همه تلاش می‌کنیم عراق نقش بزرگی در بهبود روابط برخی کشورها ایفا کند؛ بنابراین بعید نیست که عراق به منظور نزدیک کردن دیدگاه‌ها و کاهش تنش ایران و آمریکا میان این دو کشور میانجیگری کند.