برخورد قاطع پلیس با هنجار شکنان در چهارشنبه آخر سال

حرف آنلاین: فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۱۹۹ هزارو ۴۸۱ عدد ماده محترقه مازندران خبر داد. سردار مرتضی میرزایی از کشف ۱۹۹ هزارو ۴۸۱ عدد ماده محترقه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد. او افزود: تاکنون ۵۶ نفر از عاملان و توزیع کنندگان مواد محترقه که با مقاصد سودجویانه و گا‌ها ناآگاهی از عواقب […]

حرف آنلاین: فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۱۹۹ هزارو ۴۸۱ عدد ماده محترقه مازندران خبر داد.

سردار مرتضی میرزایی از کشف ۱۹۹ هزارو ۴۸۱ عدد ماده محترقه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

او افزود: تاکنون ۵۶ نفر از عاملان و توزیع کنندگان مواد محترقه که با مقاصد سودجویانه و گا‌ها ناآگاهی از عواقب این شادی کاذب در استان فعالیت می‌کردند، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران خط قرمز پلیس در چهارشنبه آخرسال را ایجاد مزاحمت برای مردم برشمرد و از شهروندان خواست:همواره پلیس را درکنارخود ببینند و به برخی افراد با رفتار‌های نامتعارف گفت: به هیجانی که حسرت در کمین آن است، نزدیک نشوند و وحشت دیگران را دستمایه‌ی شادی خود قرار نداده و نگذارند، ایام بهار خاطره‌ای اندوهبار برایشان تداعی کند.

سردار میرزایی، تصریح کرد: در برخورد با اقدامات نامتعارف در چهارشنبه آخر سال که امروزه به صورت یک ناهنجاری اجتماعی در جامعه نمود پیدا کرده است، پلیس علیرغم اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی، اقدامات گسترده‌ای را با اجرای طرح‌های انتظامی و عملیاتی در دستور کار خود دارد.

وی با تاکید بر رویکرد محله محوری و کوچه محوری با حضور خانواده‌ها در کنار فرزندان در اجرای این مراسم، اظهار داشت: پلیس هیچگاه مخالف شادی و نشاط مردم نیست و بر همین اساس از جوانان و نوجوانان عزیز انتظار می‌رود، با اشتباهات خود، اندوه و ماتم را جایگزین شادی آغاز سال نو نکنند.

این مقام انتظامی با اشاره به ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی، گفت: با کسانی که بخواهند به بهانه برگزاری مراسم چهارشنبه سوری امنیت و آرامش مردم را به مخاطره بیاندازند به شدت برخورد خواهد شد و ضمن توقیف خودرو‌های متخلف در این راستا، طی هماهنگی‌های صورت گرفته با مراجع قضائی این افراد تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت پلیس قرار خواهند گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با توصیه به شهروندان برای کنترل فرزندان خود ازآنان خواست:احترام به حقوق همنوعان خود را فراموش نکرده و رفتار‌های پرخطر را تفریح به شمار نیاورند تا به خاطر لحظه‌ای شادی و هیجان کاذب، حادثه‌ای ناگوار را برای خود و دیگران رقم نزنند و یا کودکی را تا آخر عمر از دیدن زیبایی‌ها محروم کنند.

  • ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی: هرگونه هیاهو، جنجال، حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد که موجب اخلال در نظم و آرامش عمومی یا بازداشتن مردم از کسب و کار شود جرم محسوب می‌شود.