برخورد قاطع با مسببان آلایندگی رودخانه چالوس

چالوس-خبرنگار حرف: فرماندار چالوس در آخرین جلسه شورای اداری سال ۹۶ این شهرستان با اشاره به گل آلودگی شدید رودخانه چالوس گفت: متاسفانه مدتی است آلاینده های رودخانه تشدید شده که موجب نگرانی شهروندان و حامیان محیط زیست گردیده، لذا با برگزاری جلسات متعدد بطور جدی به متخلفین تذکر دادیم و در این رابطه تعارفی […]

1-1

چالوس-خبرنگار حرف: فرماندار چالوس در آخرین جلسه شورای اداری سال ۹۶ این شهرستان با اشاره به گل آلودگی شدید رودخانه چالوس گفت: متاسفانه مدتی است آلاینده های رودخانه تشدید شده که موجب نگرانی شهروندان و حامیان محیط زیست گردیده، لذا با برگزاری جلسات متعدد بطور جدی به متخلفین تذکر دادیم و در این رابطه تعارفی نخواهیم داشت.

محمدناصر زندی از زحمات مدیران دستگاههای اجرایی قدردانی کرد و گفت: با توجه به ارزیابی ها و بررسی های انجام شده بی توجهی و یا گاهی عدم تکریم به مردم در بخشی از دستگاهها را شاهد بودیم که این امر می طلبد تا هرچه سریع تر اصلاحات لازم صورت گیرد.

زندی افزود: ما نباید از مقررات و مصوبات و قانون و حتی بخشنامه های اداری بی تفاوت بگذریم، اما باید روی این اصلاحات هم حرف زد و نظر داد. وی با بیان اینکه باید رضایت ارباب رجوع را جلب کرد اظهارداشت: توانمندی مدیران ما به اندازه ای است که با تفویض اختیار از ادارات کل می توانند بهترین خدمات را به مردم ارائه کنند‌.

فرماندار چالوس ادامه داد: هنوز برخی از ادارات ما خدمات مناسب نمی دهند تصریح کرد: باید رفتار صحیح در بین تمامی پرسنل و کارمندان ادارات نهادینه شود. زندی اجرایی شدن میز خدمات‌در نهادها و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان را ضروری دانست و گفت: اگر مردم دلسوزانه هدایت شود و رفتار صحیح ببینند رضایتمندی از دستگاهها نیز حاصل می شود. وی با تاکید بر ضرورت اصلاح رفتار سازمانی، تفویض اختیار و تکریم ارباب رجوع گفت: مردم باید لمس کنند که ارباب ما بوده و ما خدمتگزار آنها هستیم.

زندی با بیان اینکه رعایت قانون باید در سرلوحه کار دستگاه هاجرایی و دولتی در سرلوحه کار قرار گیرد افزود: این مهم‌ باید با فرهنگسازی در جامعه نیز تسری یابد. بی عدالتی و رفتار چندگانه برخی دستگاه ها به نظام آسیب می زند.

*تعیین بودجه برای ساماندهی و احیای رودخانه چالوس

نماینده مردم شهرستانهای چالوس، نوشهر و کلاردشت نیز با تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار کرد: دو کار بزرگ برای بودجه در نوشهر و چالوس انجام دادیم، عنوانی که برای انتقال آب کانال چالوس و سردآبرود نوشته شده بود امسال این عنوان به ساماندهی و احیای رودخانه چالوس تغییر پیدا کرد.قاسم احمدی از وضعیت آب گل آلود رودخانه چالوس انتقاد کرد و آن را در خور شان ندانست. وی ضمن قدردانی از دادستان شهرستان چالوس در برخورد جدی با افرادی که قصد سوء استفاده دارند افزود: رودخانه بعنوان انفال عمومی است و نباید آن را آلوده کرد.

احمدی با انتقاد از اینکه قرار بود قطعه یک آزادراه تا پایان امسال زیر بار ترافیک برود گفت: سال ۹۳ قول دادند که این قطعه طی دوسال تمام شود اما این اتفاق رخ نداد. وعده ها و آمار باید بر اساس محاسبات دقیق باشد. البته قطعه دوم از شهرستانک تا پل زنگوله در مرحله خوبی است.

*هیچ کار خیری در نظر خداوند مخفی نمی ماند

امام جمعه چالوس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خداوند انسان را متعهد و مسئول آفریده است، بیان کرد: اگر این مسئولیت در مقابل خدا و مردم را نادیده بگیریم باید پاسخگو باشیم.حجت الاسلام راشدی با تاکید براینکه هیچ کار خیری از نظر خداوند مخفی نمی ماند و گم نمی شود، تصریح کرد: اگر انسان بداند هیچ چیزی در این عالم گم نمی شود بنابراین همه اعمال و رفتار ما در پرونده ای جداگانه ثبت وضبط می شود بنابراین باید وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در روز قیامت هرکسی بر اساس اعمالی که انجام داده است مورد حسابرسی قرار می گیرد و تبعیضی در این میان نیست، افزود: یکی از سنتهای حتمی و قطعی جهان افرینش بازتاب اعمال ما است که عکس العمل کارهای خود را خواهیم دید چرا که در دنیا عمل ما بازتاب دارد.امام جمعه شهرستان چالوس با قدردانی از اجرای امور توسط مدیران دستگاههای اداری و اجرایی تاکید کرد: نباید خودتان را محدود به قوانین و شرح وظایفی که برای شما نوشته شده است، کنید.وی تصریح کرد: اگر در خدمت رسانی به مردم خدا و مردم را فراموش نکنیم زمینه ای برای سوء استفاده کنندگان و اغتشاشگران ایجاد نمی شود.راشدی نوری با تاکید بر اینکه خداوند راه جبران اشتباهات و توبه را برای بندگان باز گذاشته است، گفت: باید همت کرد تا مردم و خدا را راضی نگاه داشت و مشکلات مردم را حل کرد.وی تاکید کرد: تمام دستگاهها باید دست به دست هم دهند تا خدمات مردم را انجام داده و رفاه و آسایش عمومی را برای مردم فراهم کنند.