برخورد با متخلفان خرید و فروش گونه های در حال انقراض جانوری

محیط زیست مازندران اعلام کرد: با متخلفان عرضه و خرید و فروش گونه های جانوری و گیاهی در حال انقراض در ایام نوروز برخورد قانونی خواهد شد. به گزارش حرف آنلاین، با نزدیک شدن به ایام نوروز عده ای از افراد ناآگاه یا سودجو اقدام به صید، عرضه، خرید و فروش غیرمجاز برخی گونه های […]

6

محیط زیست مازندران اعلام کرد: با متخلفان عرضه و خرید و فروش گونه های جانوری و گیاهی در حال انقراض در ایام نوروز برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش حرف آنلاین، با نزدیک شدن به ایام نوروز عده ای از افراد ناآگاه یا سودجو اقدام به صید، عرضه، خرید و فروش غیرمجاز برخی گونه های ارزشمند جانوری و نیز گیاهی می کنند. دراین راستا  با متخلفان عرضه و خرید و فروش گونه های جانوری در حال انقراض در ایام نوروز برخورد قانونی خواهد شد.

گونه های در معرض خطر انقراض سمندر لرستانی، مار آبی، لاک پشت گوش قرمز و لاله واژگون از جمله این گونه ها هستند که در سطح معابر یا اماکن پرتردد نظیر بازارها و پایانه ها و یا مراکز فروش آبزیان به فروش می رسند.

ب امید است،  مردم علاقمند به محیط زیست در جهت حفاظت از این گونه ها و زیستگاه های آن ها و همچنین پیشگیری از انتقال بیماری های باکتریایی و ویروسی به انسان و به ویژه کودکان، از خرید این جانوران خودداری کنند.لازم بذکر است:بند «ج» از ماده قانون شکار و صید: حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجرای آن ها بدون کسب پروانه و یا مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است.