برتری عبدولی در عجیب‌ترین مصاف انتخابی

  معرفی ملی‌پوش وزن۷۵ کیلوگرم تیم کشتی فرنگی ایران برای حضور در رقابتهای جهانی فرانسه به رغم برگزاری چندین دیدار انتخابی با اتفاقات و نتایج عجیبی همراه بود. همه چیز از غیبت سعید عبدولی در رقابتهای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور رد رقابتهای جهانی آغاز شد. غیبتی که البته از سوی شورای فنی […]

 

معرفی ملی‌پوش وزن۷۵ کیلوگرم تیم کشتی فرنگی ایران برای حضور در رقابتهای جهانی فرانسه به رغم برگزاری چندین دیدار انتخابی با اتفاقات و نتایج عجیبی همراه بود. همه چیز از غیبت سعید عبدولی در رقابتهای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور رد رقابتهای جهانی آغاز شد. غیبتی که البته از سوی شورای فنی با توجه به مستندات و مدارک ارائه شده توسط عبدولی، موجه خوانده شد و به او یک فرصت دیگر برای کسب دوبنده تیم ملی داده شد.بدین ترتیب سعید عبدولی می بایست در یک دوره مصاف انتخابی درون اردویی به میدان می رفت و با نفرات برتر و منتخب وزن ۷۵ کیلوگرم سرشاخ می شد. با توجه به این تصمیم، پیام بویری به عنوان قهرمان رقابتهای انتخابی و همچنین شایان عفیفی و پژمان پشتام به خط شدند تا صبح روز جمعه همراه با سعید عبدولی عنوان دار وارد دور جدیدی از مسابقات انتخابی شوند.

سوت آغاز مسابقات صبح روز جمعه در خانه کشتی شماره ۲ مجموعه ورزشی آزادی تهران به صدا در آمد و سعید عبدولی در نخستین گام توانست پژمان پشتام را با نتیجه ۹ بر ۲ شکست دهد. وی در کشتی دوم مقابل شایان عفیفی قرار گرفت، اما هنوز یک دقیقه از این مبارزه نگذشته بود که عفیفی اعلام کرد به دلیل مصدومیت، توان ادامه کشتی را ندارد!

بدین ترتیب عبدولی خیلی ساده تر از آنچه فکر می کرد به مرحله بعدی یعنی مصاف با قهرمان رقابتهای انتخابی رسید. مصافی که باید طی آن در دو دیدار از سه مسابقه، از سد پیام بویری فرنگی کار هم استانی خود می گذشت. اما در حالی که همه منتظر این مصاف جذاب و دیدنی بودند، پیام بویری روی تشک ظاهر شد و اعلام کرد از ادامه مسابقات انصراف می دهد. انصرافی که حرف و حدیث های زیادی را بوجود آورد.

عدم ادامه مبارزات از سوی پیام بویری به معنای قهرمانی سعید عبدولی در این مصاف درون اردویی بود تا این فرنگی کار عنوان دار بدون هیچ افت و خیز و زحمتی به دوبنده تیم ملی اعزامی به رقابتهای جهانی برسد. اتفاقات رخ داده در رقابتهای درون اردویی وزن ۷۵ کیلوگرم بیشتر شبیه به یک نمایش از پیش طراحی شده بود که گویی با هدف ملی پوش شدن عبدولی طراحی و اجرا شد.عبدولی که مدتها از تمرینات منظم اردوهای تیم ملی دور بوده، حالا باید کمتر از یکماه دیگر در رقابتهای جهانی به میدان برود. رقابتهایی که مدعیان سرسخت و ششدانگی انتظار او را می کشند و دیگر کسی آنجا نیست که همچون رقابتهای انتخابی درون اردویی اخیر، روی خوش به او نشان دهد.رقابت های کشتی قهرمانی جهان روزهای ۳۰ مرداد تا ۴ شهریورماه در شهر پاریس فرانسه برگزار می شود.