برای فرزندانتان اسامی مذهبی انتخاب کنید

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار توسعه و ترویج اسامی مذهبی و ملی برای نامگذاری فرزندان در جامعه شد و گفت: صیانت از مرزهای هویتی از اهمیت بالایی برخوردار است. آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر یکشنبه درنشست با مدیران ثبت احوال استان با بیان اینکه امروز مرز هویتی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: توجه به مرزهای هویتی […]

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار توسعه و ترویج اسامی مذهبی و ملی برای نامگذاری فرزندان در جامعه شد و گفت: صیانت از مرزهای هویتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر یکشنبه درنشست با مدیران ثبت احوال استان با بیان اینکه امروز مرز هویتی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: توجه به مرزهای هویتی سبب پیشگیری از مفاسد و ناامنی‌ها می‌شود.

وی با اظهار اینکه پیش رفتن به سمت دولت الکترونیکی سبب می‌شود تا هویت الکترونیکی نیز به سمت دیجیتالی شدن پیش رود، گفت: درستکاری و دقت همکاران و کارکنان ثبت احوال اهمیت بسیاری دارد.
وی با عنوان اینکه برخی اشتباهات در شناسنامه‌ها دردسرساز است خواستار دقت بیشتر برای پیشگیری از خطاها شد و گفت: ثبت احوال پایه همه برنامه ریزی ها است و برای توسعه کشور، ثبت احوال اساس و بیس کار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواهان شناسایی آسیب‌های فراروی حوزه ثبت احوال و رفع آن برای ارتقای سلامت اداری و کار شد و افزود: همان طور که شناسنامه، نمایه و هویت شخص است، اسم و نامگذاری نیز نمایه و هویت است.

آیت الله لائینی اهمیت نامگذاری را قابل توجهی دانست و گفت: هرچه اسامی اهل بیت و ایرانی اصیل در جامعه رواج یابد نشانه تعصب و غیرت ملی است و ملت باید سنگین و مایه دار باشد زیرا ملت سبک زود خود را می بازد.

امام جمعه ساری تصریح کرد: ملت سنگین و باهویت برابر هجمه‌های فرهنگی دیگران خود را نمی بازد و مقاومت می‌کند.

وی ارائه مشوق برای درمان ناباروری و افزایش جمعیت را لازم ضروری دانست و گفت: دورنمای جمعیتی در کشور ناراحت کننده است و باید برای افزایش آن برنامه ریزی کرد.

در ادامه مجتبی فاطمی با بیان اینکه هشت ماهه نخست سال ۹۹ تعداد۲۰هزار و ۹۱۰واقعه ولادت داشتیم و در هشت ماهه سال جاری ۲۰هزار و ۳۰۸واقعه ولادت داشتیم، گفت: امسال نیز سه درصد کاهش ولادت را در استان شاهدیم.

مدیرکل ثبت احوال مازندران شهدا به درستی نشان دادند که کسی جرات تعرض به ایران اسلامی را نخواهند داشت.

وی به اهمیت مرز هویتی اشاره و بیان کرد: متاسفانه اتباع بیگانه به دنبال دست یافتن به سند هویتی ایران اسلامی هستند و اگر ثبت احوال به درستی کار نکند قطعا مشکلات متعددی را همراه خواهد داشت.

فاطمی ضمن قدردانی از کارکنان اداره کل ثبت احوال مازندران برای انجام ماموریت های این اداره کل، گفت: تا به امروز ۱۹۹هزار نفر در هشت ماهه گذشته برای دریافت خدمت مراجعه داشتند.تکریم ارباب رجوع در این اداره کل به درستی درحال انجام است.

وی با بیان اینکه خیلی کمتر پیش می آید ارباب رجوع از یان اداره کل اعتراض داشته باشد، اضافه کرد: در بخشی تغییر نام اهل بیت (ع) و یا حذف نام زوج یا زوجه از شناسنامه بعد طلاق را پیگیرند که راه قانونی برای این کار وجود ندارد و ممکن است معترض از این اداره کل داشته باشیم.

فاطمی از آرشیو شش میلیون جلد سند در این اداره کل خبر داد و گفت:برای تعویض شناسنامه سه تا چهار روز مهلت صرف می شود.

وی با بیان اینکه برای صدور شناسنامه المثنی و تعویضی مکان محور انجام می شود، افزود: این پروسه یک ماه طول می انجامد.

فاطمی از حذف مهر المثنی در شناسنامه های المثنی خبر داد و گفت: ۲میلیون و ۷۰۰هزار نفر واجد شرایط دریافت کار ملی هوشمند (۱۵سال به بالا) داریم که ۱۰۰هزار نفر در مازندران هنوز دریافت نکردند.

وی با بیان اینکه ایستگاه سیار تعریف شده و هر خانواده که معلول یا بیمار دارد با هماهنگی در منزل آن فرد خدمات ثبت احوال ارائه می شود، گفت: امسال هزار و ۵۳۲نفر تغییر نام داشتیم.

فاطمی با بیان اینکه مردم متاسفانه برای تغییر نام ائمه اطهار (ع) به دادگاه مراجعه می کنند، ادامه داد: تمام ادارات ما در استان برای معرفی علما، مشاهیر، شهدا و … به مردم فرهنگسازی را در دست اقدام دارند.

وی با بیان اینکه با سقوط آبشاری جمعیت در استان مواجه ایم، گفت:سال ۹۸تعداد۳۳هزار و ۹۰۲نفر بوده و در سال ۹۹تعداد۳۰هزار و ۱۷۵نفر ولادت داشتیم که ۱۱درصد کاهش ولادت داشتیم.

فاطمی با بیان اینکه سال ۹۹ تعداد۲۰هزار و ۹۱۰واقعه ولادت داشتیم و در هشت ماهه سال جاری ۲۰هزار و ۳۰۸واقعه ولادت داشتیم، اضافه کرد: امسال نیز سه درصد کاهش ولادت را در استان شاهدیم.