بدهی ۱۵۹۲ میلیاردی وزارت راه به پیمانکاران

مشاور وزیر راه وشهرسازی در حوزه راه روستایی از بدهی ۱۵۹۲ میلیارد تومانی وزارت راه وشهرسازی به پیمانکاران راههای روستایی خبر داد. حسین میرشفیع در نشست خبری انجمن خیرین راه و ترابری افزود: از اعتبار ۱۱۵۰ میلیارد تومانی مصوب شده در سال۹۴ و ۹۵ برای احداث راه روستایی فقط یک میلیارد تومان آن پرداخت شده […]

مشاور وزیر راه وشهرسازی در حوزه راه روستایی از بدهی ۱۵۹۲ میلیارد تومانی وزارت راه وشهرسازی به پیمانکاران راههای روستایی خبر داد.

حسین میرشفیع در نشست خبری انجمن خیرین راه و ترابری افزود: از اعتبار ۱۱۵۰ میلیارد تومانی مصوب شده در سال۹۴ و ۹۵ برای احداث راه روستایی فقط یک میلیارد تومان آن پرداخت شده است. به

به گفته وی، براساس برنامه قرار بود که سازمان برنامه و بودجه یکهزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران راه های روستایی را در مرداد ماه پرداخت کند اما تنها ۱۶۰میلیارد تومان ازاین مبلغ، آن هم به صورت اسناد خزانه تامین شده است.به گزارش مهر، وی اظهارداشت: تلاش وزارت راه این است که مطالبات ۴ هزار پیمانکار راه روستایی تا پیش از عید نوروز پرداخت شود اما با توجه به نبود بودجه، تحقق این امر ممکن نیست.عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با اشاره به عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران طی سه چهارسال گذشته گفت: براساس برنامه ششم توسعه باید ۳۲ هزار کیلومتر راه روستایی جدید در کشور احداث شود.

میرشفیع ادامه داد:طی سه سال گذشته ۹ هزار کیلومتر راه روستایی احداث شده و ۸هزار کیلومتر هم روکش راه روستایی انجام شده است که ۲ هزار کیلومتر ان با کمک خیرین انجام شده است.گفتنی است انجمن خیرین راه وترابری با هدف جلب مشارکت های مردمی برای توسعه زیرساختهای حوزه حمل ونقل در نقاط محروم، درسال ۹۳ به ثبت رسید.

در ادامه نشست احمد افشار، ریاست هیات مدیره انجمن خیرین راه و ترابری گفت: طی دوسال گذشته ۲۰ پروژه از جمله اجرای روکش ـسفالت، ساخت راه روستایی، ایجاد راه های مواصلاتی و … توسط انجمن خیرین راه و ترابری انجام شده است.افشار اضافه کرد: ۹۰۰ کیلومترراه در مناطق محروم، ۲۳ پل و … ساخته شده که این اقدامات ۱۴۷ میلیارد تومان هزینه داشته است.وی ادامه داد: ۶۰ میلیارد تومان ان توسط انجمن و ۸۷ میلیارد تومان باقیمانده از سوی دولت تامین شده است.