باید در داخل کشور هم‌گرایی قوی‌تری داشته باشیم/لزوم تعیین تکلیف انرژی هسته ای

حرف آنلاین: علی لاریجانی شامگاه پنج‌شنبه در یادواره 425 شهید شهرستان محمودآباد در مصلی این شهرستان با بیان اینکه افتخار بزرگی بوده که در محفلی ارزشمند توفیق یافته و برای خود سعادتی دانسته که در جایی که راه شهداست قدمی و سخنانی داشته باشم، اظهار داشت: جای خرسندی است که با حضور در دو شهر […]

حرف آنلاین: علی لاریجانی شامگاه پنج‌شنبه در یادواره 425 شهید شهرستان محمودآباد در مصلی این شهرستان با بیان اینکه افتخار بزرگی بوده که در محفلی ارزشمند توفیق یافته و برای خود سعادتی دانسته که در جایی که راه شهداست قدمی و سخنانی داشته باشم، اظهار داشت: جای خرسندی است که با حضور در دو شهر مازندران آن هم گرامی‌داشت شهدای نظام جمهوری اسلامی، مردم امام جمعه آن شهرستان‌ها از تعامل و مشارکت مسئولان استانی و شهرستانی به ویژه استاندار این استان مطرح کردند.

وی با تاکید براینکه خیلی وقت‌ها در کشورمان بخاطر بداخلاقی‌ها و راهکارهای نسنجیده این انرژی مسئولان صرف کشمکش‌ها شده است، افزود: در زمان بنی‌صدر به خاطر است که اما راحل با پیشنهاد مرحوم شهید بهشتی فرماندهی کل قوا را به این شخص دادند تا در این عرصه به یک کاسه‌ای نیروها بپردازد.

لاریجانی با اشاره به اینکه آن زمان ایران با درگیری‌های جنگ تحمیلی این فرد با ارتقا این سمت شروع به قدرت‌نمایی کرده و به عنوان مسئول یک حزب، به حمایت از دیگر احزاب‌ها پرداخت، تصریح کرد: بنی‌صدر در یک سال و نیم سمت ریاست جمهوری نظام دایما در کشمکش بوده و به ایجاد مشکلات بیشتر دامن می‌زد تا اینکه امام راحل وی را برای عزل کرده و فضای سیاسی کشور را که به سمت حزب‌های مختلف رفته بود را با یک همدلی و وفاق به سمت و سوق حکومت جمهوری اسلامی آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با ابراز خرسندی از وجود مسئولان اجرایی در استان و نمایندگان پرتلاش و کاری در شهرستان‌های مازندران بیان داشت: این نمایندگاه برای توسعه و آبادانی این استان در صحن علنی مجلس به دفاعیات مختلفی می‌پردازند که این امر به وفاق و وجدت آنها را مطرح می‌کند.

وی با اعلام اینکه امروز در کشور ما وجود این همدلی و وفاق لازم است، اذعان داشت: در کشور ما با این مشکلات سیاسی، اقتصادی، شرایط پرالتهاب مملکت یکپارچگی اقتضا می‌کند که مردم ببینند و مسئولان برای حل این مشکلات تلاش دارند.

لاریجانی، مسئله شهادت را یک امری بالاترین مساله معنوی و رفیع جایگاه دانست و گفت: به فرموده پیامبر اکرم(ص): بر فراز هر اعمال نیکی یک خمل نیک بالاتری وجود دارد که فرد را در راه خدا به شهادت برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انسان این حال را می‌بیند که شهدا در بالاترین رفیع جایگاه قرار دارند، تصریح کرد: حضور شهدا لمس می‌شود و عزت را برای کشور به وجود ‌آورند و با شهادت خود به نحوی سعادتی را ایجاد کردند.

وی با تاکید براینکه شهادت این افراد برای امر یک نقطه نبوده که به یک فیضی رسیده و بالاترین مرتبه آن بوده است، ابراز داشت: آنها موجب حرکتی شدند که در حرکت اول ایران در مقابل قدرت‌های بزرگ سرافراز کردند.

لاریجانی وجود جنگ ایران و عراق را نابرابرانه و در شرایطی با حمایت همه کشورها با عراق مطرح کرد و گفت: کشورهایی چون شوروی که سلاح‌های عراق را فراهم و آمریکایی‌ها به دادن هواپیماهای آواکس را برای جمع‌آوری اطلاعات ایران پرداختند، آلمانی‌ها امکانات شیمیایی و فرانسه هواپیماها را به عراق ‌دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه کشورها بغیر از چند کشور کوچکی چون سوریه، لبنان، فلسطین به حمایت از کشور عراق پرداختند، یادآور شد: کشورهایی که در آن سال‌ها هم به کمک صدام نمی‌پرداختند به دلیل وجود آن فضا از سوی آمریکایی‌ها می‌ترسیدند.

وی با اعلام اینکه نظام جمهوری اسلامی در آن شرایط سخت ملت ایستادگی و مقاومت کرد، افزود: با وجود کمک نظامی همه کشورها به عراق این مقاومت عجیب و غریب بوده و این کار شهدا موجب ایجاد مقاومت و ایثار شد.

لاریجانی ادامه داد: در سال‌های آخر جنگ آنها خود کوتاه آمده و به نتیجه رسیدند که نمی‌توانند در مقابل کشورما بیاستند و ایران اسلامی با عزت مقاومت تن به صلح داد.

وی بیان داشت: کاری که این شهدا ایجاد کردند این مقاومت را در دل یک ملت به وجود آوردند و نظام جمهوری اسلامی پیروز و سرافراز شدند.

وی با اعلام براینکه امروز بعد از جنگ هیچ کشوری جرات نمی‌کند بر ایران تعرض و تجاوز کند، اذعان داشت: اگر این کشورها احساس می‌کردند که نظام جمهوری اسلامی ایران ملتی مقاومی نیست دو سال دیگر به ایجاد بهانه‌ای به شروع جنگ دیگری می‌پرداختند.

لاریجانی امروزه جنگ ایجاد شده در افغانستان و عراق را بدنبال آغاز بهانه‌ای از سوی این کشورها ستیزه‌جو بیان و عنوان کرد: آنهابه منظور گرفتن این دو کشور شرایط را در منطقه عوض کرده و بدنبال کشور ما بودند بنابراین بهانه را فراهم و به این کشورها حمله می‌کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات وزیر امور خارجه آمریکا از ایجاد طرح جدید در خاورمیانه و خاورمیانه جدید مطرح کرد و گفت: با توجه به گفته آنها بر ایجاد زایمان خاورمیانه جدید، پس چرا این زایمان انجام نشد زیرا ایران ایستادگی کرد و شهدا این حرکت را به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه امروزه همه مقاومت‌ها در بین کشورهای خاورمیانه و اسلامی ملت ایران با سرافرازی انجام داده بودند و این از خصوصیات انقلاب اصلی اسلامی برمی‌گردد، افزود: این حرکت شهدا و مجاهدت فی سبیل‌الله یک بازدارندگی برای ملت ایران به وجود آورده و این سرمایه بسیار مهمی است که نمی‌توان دل بکنند.

لاریجانی با تاکید براینکه امروز در وسط هسته‌ای ایران مذاکره شدند بدلیل عدم وجود هیچ راهی بوده است، افزود: ایران با این مقاومت و ایستادگی به جایگاهی رسیده که آنها دیگر راه‌حلی جز گفت‌وگو با ایران نداشتند و نتیجه به این گفت‌وگو رسیدند.

وی بیان داشت: اگر چه در بسیاری از جاها مسئولانش در پارلمان برعلیه ایران دل ببندند یک چیزهایی را می‌گویند ولی خودشان به این مذاکره‌ها تاکید داشتند و بارها اروپایی‌ها گفتند ما باید با ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای همخوانی کنیم و این عزت‌مندی به دلیل ایجاد نقطه‌ای از سوی شهدا بوده است.

وی نکته دیگر حرکت شهدا را در این نظام ادامه آن مطرح کرد و گفت: این حرکت به گونه‌ای نبوده که در یک مقطع زمانی به وجود آمده و خاموش شد با توجه به اینکه حضور مردم در یادواره‌های شهدا ادامه این حرکت را به اثبات می‌رساند.

لاریجانی با اشاره به مانور تنگه هرمز خلیج فارس از سوی سپاه پاسداران، نشان دادن گوشه‌ای از قدرت‌شان با وجود شجاعت و دلیری آنها به دشمنان اسلام بیان و تصریح کرد: هدف‌های نیروهای مسلح در آب‌های خلیج فارس به طور جدی و قدرتمندانه بوده و این حرکن به روحیه ایثار و ایستادگی شهدای نظام در وجود آنها برمی‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برگزاری این یادواره‌ها یادآوری این رشادت‌ها و ایستادگی‌ها از سوی خانواده‌های شهدا است و جای قدردانی دارد که ستاد بزرگداشت به چنین برنامه‌هایی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه امروزه بیداری اسلامی بسیاری از کشورها برای رسیدن به یک کشور دموکراسی و مخالفت آن از سوی مستکبران با داشتن سازمان‌هایی تحت حمایت برگرفته از انقلاب اسلامی کشور ما است، افزود: بسیاری از کشورها بیدار شده و مقابله ارتجاعانه این دموکراسی‌ها از سوی این دشمنان صورت می‌گیرد همانگونه که امروزه در بین مردم یمن مشاهده می‌شود.

لاریجانی با اعلام اینکه منطقه ما امروزه با وجود تروریست‌ها شرایط عادی ندارد، اذعان داشت: این تروریست‌ها در عراق، شوریه، عراق و افغانستان ماجراجویی می‌کنند و برخی از قدرت‌ها بدشان نمی‌آید که آنها به ماجراجویی‌شان بپردازند.

این مسئول ادامه داد: در سال‌های گذشته حرکاتی که از سوی این کشورها برای حمایت از تروریست‌ها و خرید و فروش سلاح‌ها و اختیار قرار دادن به آنها کشور ایران مطلع بوده و سکوت کرده بودند تا یک سال اخیر که این تروریست‌ها از لاک‌شان درآمدند و در سوریه عملیات را شروع کردند.

وی اضافه کرد: با روی‌کار آمدن این افراد موجب نگرانی برخی از کشورهایی که کمک کرده بودند، شدند و به مخالفت با افکار آنها پرداختند و آن سلاح‌هایی که این کشورها هزینه کردند ابتدا مشکل از سوی این تروریست‌ها برای آنها ایجاد کرده است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: آنها حتی به شعائر اسلامی را نیز مورد حمله قرار داده و به مقابله با ذهنیت‌های اسلامی پرداختند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه تنها کشوری که در مقابل تروریست‌های وحشی در عراق ایستادگی کرد ایران اسلامی بوده است، ابراز داشت: تروریست‌هایی که خواستند در عراق به طائران عتبات و عالیات حمله کنند ایران ایستادگی کردند که این مقاومت در این کشور مقابل داعش ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای دفاع از ارزش های اسلامی و نظام جمهوری اران از سوی جوانان کشور این روحیه بسیار ارزشمند است که جلوی صف‌آرایی‌های آنها در کشورهای عراق و سوریه گرفته شود، تصریح کرد: اگر چه برخی از کشورها ادعای حمایت و کمک به این کشورها را کردند اما تاکنون چیزی دیده نشده است اما ایران یک کشور مسئولیت‌پذیر است و کمک کرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه اگرچه این تروریست‌ها مقعر خود را جابه جا می‌کنند کشورهای منطقه اشتباهات گذشته را نکنند، افزود: این کشورها تصور کنند که به حمایت داعش پرداخته و به حمایت‌شان بپردازند اشتباهی است زیرا آنها دست آموخته کسی نیستند و با ایجاد قدرت‌نمایی به کار خود می‌پردازند.

این مسئول بیان داشت: در زمینه انرژی هسته‌ای امروزه ایران به جایگاهی رسیده که باید تکلیفش روشن شود و همان‌گونه که تقاضای مذاکره کردند آن را پیگری کنند و آنچه که در داخل مذاکرات مساله مطرح می‌شود حل گردد نه اینکه در بیرون مذاکرات به دیگر حرف‌هایی زده شود.

وی با تاکید براینکه با وجود همه این شرایط در مناطق مختلف ما باید در داخل کشور یک هم‌گرایی قوی‌تری داشته باشیم، اظهار کرد: ایران چه در مسایل داغ منطقه‌ای و چه انرژی هسته‌ای نیازمند است که هم‌گرایی در کشور با پیروی از منویات مقام معظم رهبری وجود داشته باشد.

لاریجانی تصریح کرد: کشوری که در آن دموکراسی است در آن اختلاف نظر هم هست اما این اختلاف‌ها برای متعارفه باشد نه دعوا و کشمکش‌ها، و این تبدیل به انرژی بیشتر، تصمیم بهتر شود تا مشکلات مردم حل شود.