بانک‌هاچالش جدی واحدهای تولیدی

    رئیس اتاق بازرگانی مازندران بانک‌ها را یکی از چالش‌های جدی واحدهای صنعتی و تولیدی برشمرد و بر کاهش نرخ سود تأکید کرد. عبدالله مهاجر،  در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با محوریت حفظ و توسعه اشتغال شهرستان آمل با بیان اینکه در این جلسات مدیران کل تصمیم‌گیر باید حضور داشته باشند، ادامه داد: […]

 

 

رئیس اتاق بازرگانی مازندران بانک‌ها را یکی از چالش‌های جدی واحدهای صنعتی و تولیدی برشمرد و بر کاهش نرخ سود تأکید کرد. عبدالله مهاجر،  در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با محوریت حفظ و توسعه اشتغال شهرستان آمل با بیان اینکه در این جلسات مدیران کل تصمیم‌گیر باید حضور داشته باشند، ادامه داد: امروزه باید به مشکلات صنعت توجه ویژه شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه بانک‌ها یکی از چالش‌های جدی واحدهای صنعتی و تولیدی هستند، ادامه داد: مشکلات را دولت ایجاد کرد و بنگاه‌ها تمام دارایی خود را برای ایجاد اشتغال ارائه کردند و بعضی مدیران مباحثی را مطرح می کنند که ما باید در کنارشان مشکلات آنان را حل کنیم تا آنها بخواهند مشکلات ما را حل کنند.

مهاجر با بیان اینکه قانون اصل ۴۴، حدود 10 سال پیش مصوب شد ولی تا به حال اجرایی نشده است، ادامه داد: سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان در بسته رونق تولیدتسهیلات پرداخت شد اما داروی شفاء بخش نبود و آیا در سال جاری با ۳۰ هزار میلیارد تومان مشکل حل می‌شود؟

وی با اشاره به اینکه در هیچ  کشوری با تورم ۸ درصد تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد ارائه نمی‌شود، گفت: تولیدکننده پس از تولید، اجناس را انبار می‌کند اما هر سه ماه باید ارزش افزوده پرداخت کند در صورتی که اجناس در انبار موجود است.مهاجر با تاکید بر اینکه تولیدکننده از حمایت‌های ویژه برخوردار نیست، ادامه داد: در بعضی مواقع تولیدکننده متضرر می‌شود و باید این مهم حمایت شود.وی با بیان اینکه در استان مازاد تولید داریم، بر برطرف شدن مشکلات صادرات تأکید کرد و افزود: از مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم قوانینی که مصوب شد به اجرا در آید و دولت مکلف به اجرای قانون اصل ۴۴ شود.

*بخش اعظمی از واحدهای تولیدی آمل تعطیل شده اند

رئیس خانه صنعت، معدن، تجارت مازندران گفت: از سال‌های ۸۷ تا ۹۵، حدود ۱۵ هزار نیرو ثابت در شهرستان آمل مشغول به کار بودند اما بخش اعظمی از واحدهای تولیدی تعطیل شده اند. مجتبی رضوی  در این جلسه با بیان اینکه با تلاش نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی شرایط خوبی در آمل ایجاد شد، ادامه داد: باید وجه تمایز ویژه‌ای برای صنایع فعال قائل شویم تا اشتغال بیشتری ایجاد کنند.رضوی با اشاره به اینکه به واحدهای فعال جایگاه ویژه‌ای اختصاص داده شود، افزود: برای این واحدها شناسنامه صادر کنیم و مدیران کل استانی به مدیران شهرستان تفویض اختیار دهند تا صورت جلسه جلسات را سریعا بررسی کنند.به گزارش مهر، وی با بیان اینکه در سال گذشته در سامانه بهین یاب به صورت یک ساله تسهیلات پرداخت شد، افزود: با توجه به عدم رفع مشکلات بازار فروش، شرکت‌ها برای بازپرداخت تسهیلات با مشکلات زیادی مواجه هستند و انتظار داریم تا بدهی ارزش افزوده برای بنگاه تقسیط شود.