بازگشت ماهی سفید به تور صیادان مازندرانی

افزایش دمای هوا در یک هفته اخیر سبب بازگشت ماهی سفید به آب های کم عمق سواحل جنوبی دریای خزر و رونق دادن به کسب و کار صیادان پره مازندرانی شده است . بررسی میدانی خبرنگار ایرنا از بازار ماهی فروشی شهرهای ساری ، بابلسر ، محمودآباد و فریدونکنار نشان می دهد که افزایش میزان […]

4

افزایش دمای هوا در یک هفته اخیر سبب بازگشت ماهی سفید به آب های کم عمق سواحل جنوبی دریای خزر و رونق دادن به کسب و کار صیادان پره مازندرانی شده است .

بررسی میدانی خبرنگار ایرنا از بازار ماهی فروشی شهرهای ساری ، بابلسر ، محمودآباد و فریدونکنار نشان می دهد که افزایش میزان صید این گونه ماهی استخوانی پرمشتری ، قیمت آن را نسبت به دو هفته پیش بیشتر از 10 درصد کاهش داده است.هر قطعه ماهی سفید با وزن حدود 750 گرم که تا دو هفته پیش بین 250 تا 270 هزار ریال در بازار ماهی فروشی مازندران عرضه می شد هم اکنون به کمتر از 220 هزار ریال کاهش یافته است .

ماهی سفید مهم ترین گونه ماهیان استخوانی دریای خزر است و بیشترین میزان صید شرکت های صیادی پره در مازندران هم به این گونه اختصاص داد.صید ماهیان استخوانی از آب های ساحلی دریای مازندران همه ساله از بیستم مهر ماه آغاز می شود و تا دهه دوم فروردین سال بعد ادامه می یابد.صید ماهی سفید در دریای خزر بسته به دمای لایه سطحی آب در طول فصل صید نوسان دارد. بر اساس تحقیقات پژوهشگران شیلات ایران ،این گونه ماهی طی ماههای دی و بهمن به خاطر کاهش دمای لایه سطحی آب دریا به نقاط عمیق تر مهاجرت می کند و از اوایل اسفند با افزایش دمای بار دیگر در تور رس صیادان قرار می گیرد.