بازدید معاون وزیر بهداشت از بیمارستان های ساری

دکترقاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت همراه با رئیس و اعضا هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بیمارستان های فاطمه زهرا، امام خمینی (ره) و بوعلی ساری دیدن کردند. به گزارش حرف آنلاین، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سفری به استان مازندران به همراه دکتر سید […]

photo_2018-03-31_11-35-54

دکترقاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت همراه با رئیس و اعضا هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بیمارستان های فاطمه زهرا، امام خمینی (ره) و بوعلی ساری دیدن کردند.

به گزارش حرف آنلاین، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سفری به استان مازندران به همراه دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مازندران و معاونین دانشگاه علوم پزشکی مازندران، از مرکز تخصصی و فوق تخصصی قلب فاطمه زهرا(س) و بیمارستان های امام خمینی(ره) و بوعلی ساری بازدید کرد.

دکترقاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از بیمارستان های ساری از مراجعه بیش از یک میلیون نفر به مراکز بهداشتی و درمانی کشور در ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: در همین مدت بیش از ۲۰۰ بیمار با بالگرد به مراکز خدماتی و درمانی منتقل شدند.

وی افزود: اورژانس های ۱۱۵ کشور تاکنون ۱۲۰ هزار ماموریت انجام داده که بیش از ۳۰ درصد آن مربوط به حوادث ترافیکی بوده که بخشی از مصدومین درمحل درمان و بخش عمده ای از مصدومین هم به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

معاون درمان وزرات بهداشت با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۳۰ هزار عمل جراحی در مراکز درمانی کشور انجام شده است ، گفت:از این تعداد ۱۷ هزار مورد مربوط به اورژانس و ۱۳ هزار مورد نیز غیر اورژانسی بوده است و این آمار نشان می‌دهد که بیمارستان های کشور در این ایام فعال بوده و کادر درمانی بصورت فعال در بیمارستان ها حضور دارند.

دکتر جان بابایی اظهار کرد : بالغ بر ۸۵۰ پزشک متخصص مقیم دربیمارستانهای کشور داریم که این آمار جدا از پزشکان آنکال و حضور پزشکان عمومی است.

وی  در خصوص ارائه خدمات بهداشتی درمانی در روستاها، بیان کرد: در مورد مراکز بهداشتی درمانی روستایی حداقل ۵۰ درصد مراکز بهداشتی و درمانی روستاها باز بوده و به مردم و مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت درباره فعالیت مرکز قلب مازندران گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۱۱ عمل جراحی باز و بیش از ۱۵ مورد خدمات آنژیوگرافی اورژانسی و بیش از ۴۰ مورد خدمات آنژیوگرافی غیر اورژانسی در این مرکز صورت گرفته است.

وی همچنین  به فعالیت بیمارستان های مازندران در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تمامی بیمارستان های استان در حال انجام خدمات رسانی به بیماران و مراجعین به بخش های مختلف مراکز درمانی هستند و دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان دانشگاه نمونه در این مدت خدمات سرپایی خود را متوقف نکرده است.

دکتر جان بابایی با اشاره به فعالیت کلینیک طوبی در مرکز مازندران از فعالیت این کلینیک با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص خبر داد و گفت :  تیم های مختلفی از وزارت بهداشت به منظور بررسی کیفیت خدمات ارائه شده به مردم به صورت رسمی و  سرزده از مراکز استان ها بازدید می کنند و البته همکاران ما در دانشگاه ها هم این بازدید ها را دردستور کار قرار داده اند.