بازداشت دزدان حرفه ای خودرو های ال 90

سرویس حوادث: دزدان سابقه داری که پس از آشنایی در زندان، باند «ال 90 ها» را تشکیل داده بودند پس از دستبرد به صدها خودروی ال 90 دستگیر شدند .آبان ماه گذشته، سارقان به یک خودروی ریو که در حاشیه یکی از خیابان ها پارک شده بود، دستبرد زدند. در ماجرای این سرقت، میلیون ها […]

سرویس حوادث: دزدان سابقه داری که پس از آشنایی در زندان، باند «ال 90 ها» را تشکیل داده بودند پس از دستبرد به صدها خودروی ال 90 دستگیر شدند .آبان ماه گذشته، سارقان به یک خودروی ریو که در حاشیه یکی از خیابان ها پارک شده بود، دستبرد زدند. در ماجرای این سرقت، میلیون ها تومان لوازم و تجهیزات پزشکی به سرقت رفت که پس از اعلام شکایت شاکی، پرونده ای در مراکز قضایی تشکیل و مورد بررسی قرار گرفت.  با بررسی شیوه سرقت و همچنین اثربرداری از محل سرقت و دیگر اسناد موجود، تصویر فرضی از جوان 35 ساله ای به دست آمد و مشخص شد او از سارقان سابقه دار است.

درحالی که تحقیقات پلیس برای شناسایی محل اختفای سارق ادامه داشت، مدتی بعد شاکیان پرونده، دزد مذکور را داخل یک دستگاه خودروی ال 90 مشکی رنگ مشاهده کردند وبه تعقیب او پرداختند. آنان در همین حال موضوع را به پلیس 110 نیز اطلاع دادند و بدین ترتیب تعقیب و گریز با دزد احتمالی آغاز شد تا اینکه کنترل فرمان از دست راننده خارج شده و خودرو به جدول حاشیه خیابان برخورد کرد.در بازرسی از خودرو البسه نظامی، چراغ گردان کشف شد و متهم به مقر انتظامی انتقال یافت. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و با صدور دستوری از سوی قاضی این پرونده به پلیس آگاهی ارسال شد و سارق سابقه دار در اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفت و به سرقت لوازم و تجهیزات پزشکی از داخل خودروی ریو اعتراف کرد. با توجه به شگرد سارق ، احتمال انجام سرقت های دیگر توسط وی قوت گرفت و بدین ترتیب کارآگاهان با کسب دستورات ویژه قضایی، مخفیگاه وی را بازرسی کردند که در نتیجه آن تعداد زیادی مدارک، انواع کارت های شناسایی و بانکی، لپ تاپ، گوشی های تلفن، تبلت، دوربین چشمی و فیلم برداری، مانیتور خودرو، تفنگ بادی، فلش مموری ، دوربین مدار بسته،چادر مسافرتی، تعداد زیادی تمبرهای دادگستری، انواع آچار و ابزار و … کشف و ضبط شد.

به این ترتیب ، با راهنمایی های قاضی پرونده این سارق به طور ویژه مورد بازجویی قرار گرفت و، عملیات دستگیری دیگر متهمان را آغاز شد.بررسی اسناد و مدارک نشان می داد سارق دستگیر شده همدستانی دارد که با آن ها در زندان آشنا شده است ، بنابراین  رسیدگی  ویژه در این باره آغاز شد.

گروه ویژه کارآگاهان طی دو عملیات جداگانه موفق شدند 2 عضو دیگر این باند را نیز دستگیر کردند.

یکی از سارقان خودروی ال 90 مشکی رنگ را درحالی با شکستن شیشه آن سرقت می کرد که سوئیچ یدکی آن داخل داشبورد قرار داشت. او سپس خودرو را برای انجام سرقت وسایل دیگر داخل خودرو در اختیار جوان 35 ساله (سرکرده باند) قرار می دهد و این گونه آن ها از حدود 5 ماه قبل از دستگیری، سرقت های خود را در مناطق مختلف شهر آغاز می کنند.

عضو این باند اگرچه در برخی از موارد خودروهایی مانند پژو 206 و پراید را مورد دستبرد قرار داده بودند اما در سرقت از خودروی ال 90 تبحر خاصی داشتند به طوری که طبق اعترافات خودشان به حدود 500 خودروی ال 90 دستبرد زده اند. اعضای این باند خودروهای پارک شده در مناطق خلوت را مورد سرقت قرار می دادند.

تجسس هابرای شناسایی دیگر عوامل مرتبط با اعضای این باند و کشف سرقت های احتمالی دیگر آن ها همچنان ادامه دارد.