بازارچه دائمی صنایع دستی در جویبار راه اندازی می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جویبار از راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در جویبار خبر داد. غلام عباس تسلیمی با اشاره به اینکه مجوزهای احداث بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان جویبار آماده شده است، گفت: ۵۰ هنرمند در این شهرستان در رشته های مختلف صنایع دستی شناسایی شده اند و […]

3

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جویبار از راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در جویبار خبر داد.

غلام عباس تسلیمی با اشاره به اینکه مجوزهای احداث بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان جویبار آماده شده است، گفت: ۵۰ هنرمند در این شهرستان در رشته های مختلف صنایع دستی شناسایی شده اند و ۴۰ نفر از آنان بیمه شده اند.

وی با بیان اینکه هنرمندان بارزی در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند ،افزود: با قاطعیت این شهرستان قطب تولید سفال در مازندران است و هنرمندان خبره ای چون چینی ساز و فکوری سالهای سال در این حوزه هنر آفرینی کردند.

تسلیمی با تاکید بر توجه و حمایت مسئولان به هنرهای دستی منسوخ شده این شهرستان خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ این اداره به دنبال احیا هنرهای دستی به فراموش سپرده است که نیاز است دیگر مسئولان شهر نیز در این زمینه همتی کنند.

رئیس میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی جویباربا اعلام اینکه بیشترین فعالیت مردم این شهرستان در حوزه های کشاورزی و دامپروری است ، تصریح کرد: در حوزه دامپروری پشم های گوسفند دور ریز می شود که با راه اندازی و احیای هنرهای رنگرزی ، نخ ریسی ونمد مالی می توان اشتغال ودرآمد پایداری برای این شهرستان ایجاد کرد.

به گزارش مهر، وی به قانون ۳۰ مشاغل خانگی اشاره کردو گفت: طبق این قانون شهرداری ها مکلف به در نظر گرفتن مکانی برای معرفی و فروش سوغات و صنایع دستی هنرمندان در شهرها هستند ، که در این زمینه سال گذشته مکاتبه ای با شهرداری جویبار انجام شد ولی هنوز پاسخی دریافت نشد.

وی با اعلام اینکه ۳۶ مورد آثار تاریخی در سطح این شهرستان وجود دارد ، افزود: ۵ پل تاریخی ، ۵ تکیه ، سقانفار ۵مورد، ۱۵ تپه تاریخی و ۱ برج از آثار تاریخی جویبار هستند که درایام نوروز پذیرای مسافران و گردشگران هستند.