این وزارتخانه را چقدر می شناسیم؟!

حرف آنلاین: آیا تا کنون در احوالات  وزارتخانه های موجود در مجموعه اجرائی کشور سیر  کرده ایم؟! آیا تاکنون پیرامون حوزه مسئولیتی و ماموریتی وزارتخانه ها تامل دقیقی داشته ایم؟! آیا براستی شناخت درستی از وزارتخانه ها وجود دارد؟! هدف این نوشتار ارائه شناخت در مورد تمامی وزارتخانه ها نیست چرا که هم بضاعت خبری […]

حرف آنلاین: آیا تا کنون در احوالات  وزارتخانه های موجود در مجموعه اجرائی کشور سیر  کرده ایم؟! آیا تاکنون پیرامون حوزه مسئولیتی و ماموریتی وزارتخانه ها تامل دقیقی داشته ایم؟! آیا براستی شناخت درستی از وزارتخانه ها وجود دارد؟! هدف این نوشتار ارائه شناخت در مورد تمامی وزارتخانه ها نیست چرا که هم بضاعت خبری و تحلیلی راقم سطور محدود است و هم اقتضائات رسانه ای ایجاب می کند که در این موضوع ادعائی طرح نشود. این مکتوب قصد دارد اندکی پیرامون یکی از وزارتخانه های موجود مطالبی را طرح نماید. از آنجائیکه در این روزها هفته گرامیداشت وزارت اطلاعات در آن قرار گرفته است لذا به بهانه تجلیل هر چند اندک از دلاوران امنیتی کشور ، نکات زیر طرح می شود:

1_عمل و اقتدار دیگر وزارتخانه ها به نوعی به عملکرد وزارت اطلاعات  بستگی دارد. اگر وزارت اطلاعات  اهم وزارتخانه ها نامیده شود  شاید که خیر قطعا اغراق نشده است. برای درک اهمیت این وزارتخانه در میان دیگر وزارتخانه ها به مثالی رجوع می شود. اگر خوب به اندام انسان نگریسته شود دریافت خواهد شد که در میان اعضاء و جوارح انسان عضوی هست که حضور تمام و کمالش از دیگر اعضا  حیاتی تر و مهمتر تلقی می شود. عضوی که اگر او را از جمع اعضاء بدن انسان جدا کنند آنگاه جسم و روح توامان دچار مشکل خواهند شد. غیبت مقطعی و یا طولانی برخی از عضوهای بدن آدمی، ادامه حیات را برای آدمی بسیار سخت و پر مشقت رقم خواهد زد. چشم عضو مهم بدن است که مسئولیت دیده بانی دقیق و درست و البته بجاو شایسته را دارد. این عضو اگر به مسئولیت و ماموریت ذاتی خود با هوشمندی عمل کند آنگاه دیگر اعضا هم به تبعیت از آن مسیر درست را خواهند پیمود. وزارت اطلاعات را در یک کلمه باید اینگونه معرفی کرد که عیون صادق و سالم نظام هستند . عیونی که نشان داده است  در بزنگاهها ماموریت خود را به شایستگی انجام داده و انشاالله تعالی می دهد.

2_وزارت اطلاعات از جمله مجموعه هائی  است که به لطف خدای متعال  دارای نیروهائی انقلابی و اعتقادی است که  در هیچ شرایطی حاضر به دست کشیدن از مبانی نظام نبوده و نیستند. معنی این سخن آن است که اگر هم بر فرض محال در این مجموعه فرد یا افرادی دور از دغدغه های اعتقادی و انقلابی یافت شوند بستر و ظرف این مجموعه آنچنان اعتقادی و انقلابی است که قطعا نه تنها اجازه هیچگونه تحرکی را به آنها نخواهد داد بلکه آنان را به سرعت از مجموعه جدا خواهد نمود. مجموعه کارکنان و مدیران وزارت اطلاعات بکرات امتحانات مختلف و متعدد را از سر گذرانیدند. امتحاناتی که هر کدام از آنها خود به تنهائی برای سنجیدن میزان اعتقادات و ایثارگری یک مجموعه و جمع کافی است.

3_از آنجائیکه نوع نگاه به موضوعات مختلف در جمهوری اسلامی با دیگر دولتها و حکومت ها بسیار متفاوت بوده و  به لحاظ اعتقادی و مبنائی اصولا قابل قیاس و مقایسه نیست در حوزه امنیتی و اطلاعاتی نیز نه تنها  همین نکته  وجود دارد بلکه اتفاقا در این حوزه فاصله با دیگر کشورها از آسمان تا زمین است. براستی مگر می شود در کشوری که ماموران و کارکنان امنیتی آن با هدف نیل  به تعالی حقیقی  به انجام ماموریت اقدام کرده و در مسیربه سرانجام رسانیدن ماموریت، آنچه که بیش از هر موضوعی  ذهن آنان را متوجه خود می سازد این است که عمل و ماموریت ایشان تننها و تنها در سبد اسلام و انقلاب قرار گیرد با دیگر کشورها متفاوت نباشد؟! ماموران امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی خود را بخشی از سربازان خط مقدم دین خدا دانسته که می بایست از تمام ظرفیت خود برای تقویت و ترویج دین خدا بهره گیرند و چون چنین است پس در این مسیر، هدف نه تنها وسیله را توجیه نکرده بلکه وسیله اتخاذی ماموران امنیتی در جمهوری اسلامی  با مبانی اعتقادی و انقلابی آنان انطباق و تطبیق داشته است.

4_ به یاد بیاوریم جمله معروف خمینی بت شکن در مورد این جمع موثر و متعبد که آنان را سربازان گمنام حضرت ولی عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف نامیدند که البته محبت و مهربانی ولایت معظم فقیه به آنان را همچنان هم با همان قوت می توان دید چنانچه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بکرات از ایشان به نیکی و نیک نامی یاد فرمودنده اند. هیچ افتخار و فخری برای یک مجموعه از آن برتر نیست که رضایت نائب امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف  را بر سر در خود داشته باشد. وزارت اطلاعات و نیز تمامی مجموعه های کشور تنها با دریافت رضایت ولی ، به توفبقات روزافزون خواهند رسید. به لطف خدای متعال وزارت اطلاعات تاکنون به این افتخار مفتخر بوده است که قطعا با قوت و قدرت ادامه هم خواهد یافت.

5_ مروری بر عملکرد وزارت اطلاعات در طول حیات طیبه و تابناک نظام مقدس و مقتدر اسلامی  بخوبی نشان می دهد که این نهاد امنیتی برخلاف همتایان خود در دیگر کشورها محل اعتماد و اطمینان عمومی و مردمی است. شاید یکی از عوامل موثر در موفقیت های وزارت اطلاعات این باشد که ارتباط بسیار صمیمانه و صادقانه ای را با اقشار مختلف مردم دارد که این عامل نقش بسزائی در تعمیم امنیت از یک سو و دفع هرگونه شیطنت احتمالی آنهم در نطفه ، خواهد داشت. نگاه به رفتار وزارت اطلاعات این را می گوید که امت امام همچون ولی خود نگاه سکینه ای به این وزارت داشته و دارند. سرویس های امنیتی دیگر کشورها پیام آور رعب و وحشت به مردمان سرزمین خود هستند اما در اینجا برعکس  دیگر کشورها ، مردم ارتباطی عاطفی با مجموعه امنیتی کشور دارند. مردم ایران اسلامی  بر اساس فرمان امام عظیم الشان، هر کدام خود یک منبع خبری و اطلاعاتی بوده و خود را بخشی از مجموعه امنیتی کشور می دانند.

6_ بنظر می رسد در زمینه اطلاع رسانی فعالیت ها، کمی کم کاری صورت پذیرفته است. براستی چرا خبر تلاش امنیتی دلاوران خستگی ناپذیر وزارت اطلاعات البته با لحاظ جوانب آن ، رسانه ای نمی شود؟! واقعا مردم ولائی ایران اسلامی از شنیدن توفیقات فرزندان دلاور امنیتی خود مسرور می شوند چنانچه خبر شکار ناب و قیمتی جنایتکار خبیث، شرور معدوم عبدالمالک ریگی باعث افتخار وشادی ملت شده بود و یا در جریان فتنه آمریکائی و اسرائیلی 88 که دشمن با افسار زدن بر گردن سران فتنه ، در پی تعمیم یاغی گری در مناطق مختلف بود مردم به این نکته اعتقاد عمیق داشتند که چشمان نظام  بیدار بوده و مقتدرانه به دیدبانی می پردازد.

 7_ یکی از نگرانی هائی که اذهان برخی از دلسوزان را به خود مشغول کرده این است که نکند تحولات و اتفاقات سیاسی و انتخاباتی  که بسیاری از مجموعه های اجرائی را تحت تاثیر خود قرار می دهد نکند مجموعه امنیتی کشور را هم متاثر خود کند.  در مقطع صدرات مدعیان اصلاحات برخی افراد مدعی اصلاح طلبی چشم طمع به این وزارتخانه مهم دوخته بودند که اما هر چه زدند به در بسته خوردند زیرا وزارت اطلاعات  تنها یک مجموعه صرف دولتی نبوده بلکه مجموعه ای اعتقادی و انقلابی است که با محوریت ولی امت و امت رهبری عمل کرده و می کند. قطعا غلطیدن دستگاه امنیتی کشور به این سو و یا آن سو یک اشتباه است که به لطف خدای متعال و با همت مجموعه مدیران و کارکنان هوشمند و بصیر وزارت اطلاعات اتفاق نیفتاده و از این به بعد هم  همینگونه خواهد بود انشاالله تعالی.