چطور اینستاگرام پرمخاطبی داشته باشیم؟

اینستاگرام بی‌شک محبوب‌ترین شبکه اجتماعی سالهای اخیر است و داشتن فالوئر بالا نیز از دغدغه همیشگی کاربران در اینستاگرام بوده‌است. اما برای داشتن فالوئر بالا و واقعی باید چه کاری انجام داد؟ داشتن یک صفحه اینستاگرام پرمخاطب آرزو و هدف بسیاری از فعالان اینستاگرام است. صفحه‌ای که می‌توانند در آن حس و حالشان را با […]

اینستاگرام بی‌شک محبوب‌ترین شبکه اجتماعی سالهای اخیر است و داشتن فالوئر بالا نیز از دغدغه همیشگی کاربران در اینستاگرام بوده‌است. اما برای داشتن فالوئر بالا و واقعی باید چه کاری انجام داد؟

داشتن یک صفحه اینستاگرام پرمخاطب آرزو و هدف بسیاری از فعالان اینستاگرام است. صفحه‌ای که می‌توانند در آن حس و حالشان را با مخاطب شریک شوند و ارتباط دوسویه خوبی با مخاطب پیدا کنند و یا اگر قرار شد به موضوعی اعتراض کنند صدایشان بلندتر شنیده می‌شود و حتی می‌توانند از طریق آن کسب درآمد کنند. این موضوع آنقدر برای برخی کاربران مهم است که حاضرند برایش پول‌های سنگینی خرج کنند و حتی برای این موضوع نرم‌افزارهای زیادی طراحی شده‌است. اما داشتن مخاطب‌های زیاد و سالم در شبکه‌های اجتماعی بسیار ارزشمند است و اگرچه یافتنش سخت به نظر می‌رسد اما راه و چاه خودش را دارد. در این گزارش سعی کردیم به شما در یافتن مخاطبان بیشتر کمک کنیم.

نام حساب کاربری را جدی بگیرید

حساب کاربری شاید برای مخاطبان عادی اینستاگرام موضوع بی اهمیتی باشد. اما حساب کاربری در هرشبکه اجتماعی حکم شناسنامه دارد. پس در انتخاب آن هوشیار باشید.

اسم انتخابی شما ترجیحا باید بدون تکرار باشد. حتی اگر می‌خواهید با نام مستعار فعالیت کنید به این فکر کنید که اسم حساب شما باید به‌گونه‌ای باشد که املای مشکلی نداشته باشد تا در جستجوها به راحتی یافت شود و حتی مشابه آن نباشد.

تجربه نشان داده اسم‌های حقیقی و شخصیت‌های حقیقی مخاطبان بهتر و واقعی‌تری دارند. پس اگر شما با هویت حقیقی خود فعالیت کنید. مخاطبان به شما اعتماد بیشتری خواهند داشت و رغبت بیشتری برای دنبال کردن شما پیدا می‌کنند.

در انتخاب عکس پروفایل نیز این موضوع کاملا صادق است و مخاطب شما را با چهره حقیقی بیشتر دوست دارد. چون راحت‌تر می‌تواند به شما اعتماد کند. لزومی ندارد این عکس، عکس آتلیه‌ای  یا پرتره زیبا و حرفه‌ای باشد. چون در این موارد هم ممکن است احساس راحتی نداشته باشد. در این مورد به عکس پروفایل فکر هم نکنید.

بیوگرافی نویسی در اینستاگرام نیز روی مخاطب تاثیر دارد. بیوگرافی مشخص می‌کند یک مخاطب شما را با چه شاخصه‌ای در ذهنش داشته باشد. اگر به شغل یا حرفه خاصی مشغول هستید. بیوگرافی می‌تواند جمله‌ای باشد که بسیار دوستش دارید جمله‌ای که شاید توصیفی از خودتان است و دوست دارید مخاطب آن را بداند. بازهم در این مورد تلاش کنید از تکرار بپرهیزید.

عکس خوب را جدی بگیرید

اینستاگرام شبکه اجتماعی اشتراک عکس است. پس بدانید عکس بسیار با اهمیت است. پس اگر حتی حرفی دارید که می‌خواهید بزنید برایش حتما از عکس مناسب استفاده کنید.

عکس‌های تولیدی همواره برای مخاطب ارزشمندتر هستند. حتی اگر عکاس حرفه‌ای نباشد یا کیفیت دوربین عکاسی خوبی نداشته باشید. مخاطب ترجیح می‌دهد باز هم عکسی را از شما ببیند که تولیدی خودتان باشد.

اگر قرار است از عکس‌های دیگران استفاده کنید. باز هم حواستان باشد عکسی را بگذارید که کمتر دیده شده است. مثلا هنگام شرکت در یک موج رسانه‌ای سعی کنید عکس شما با دیگران متفاوت باشد. این تفاوت را می‌توانید در تغییر نور یا تغییرات فتوشاپی به وجود بیاورید.

عکس‌هایتان را طوری انتخاب کنید که با متن انتشاری حداکثر نزدیکی و مطابقت را داشته باشند. عکس‌های بی‌ربط به نوشته اگر جذاب هم باشند اما برای مخاطب بازهم ناخوشایند هستند.

همه تلاشتان را انجام دهید که عکس با کیفیت و خوشرنگ و لعابی در صفحه بگذارید. عکس‌های بی‌کیفیت صفحه شما را زشت می‌کند.

عکسهایتان را ویرایش کنید. برایشان وقت بگذارید. قاب بندی آن‌ها را اصلاح کنید. با این کار هم کمی نرم افزار یاد می‌گیرید هم صفحه زیباتری دارید

متن خوب و متفاوت داشته باشید

شاید به چشم بسیاری کپشن اهمیت زیادی نداشته باشد. اما برخلاف باقی کشورهای دنیا چون در کشور ما دنیای وب کمرنگ شده‌است. بیشتر مطالب، نوشته‌هایشان را داخل اینستاگرام می‌ریزند. پس کپشن را دریابید.

قبل از نوشته متن دکمه Enter را بزنید تا حروف و اعداد در متن شما به هم نریزد.

مخاطب شما دوست دارد بیشتر از آنکه یک متن کپی شده بخواند. متنی را که خودتان نوشته‌اید بخواند. حتی اگر آن متن قوی نباشد. زیاد بودن متن‌های کپی شده باعث شده که مخاطب از شما دل زده شود.

در کپشن نویسی موضوعات مختلفی می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد. کشف یک کار تازه، تعریف یک اتفاق جذاب و خوب، معرفی فیلم یا کتابی که به تازگی دیده‌اید. توصیه‌هایی برای مخاطبان، دستور یک غذای خوشمزه و هرچیزی که احساس می‌کنید مخاطب از خواندش لذت ببرد.

برای مخاطب قابل پیش‌بینی نباشید. اگر قرار است نسبت به واقعه‌ای اظهارنظر کنید. سعی کنید چیزی متفاوت‌تر از دیگران بنویسید. چیزی که شما را از اظهارنظرهای دیگران متمایز کند. به طور مثال زاویه دیدتان را از کلیشه دور کنید.

گاهی اوقات خواندن یک متن بلند در اینستاگرام برای مخاطب دشوار است. پس با گذاشتن و استفاده از ایموجی‌ها آن را برای مخاطب آسان کنید.