ایجاد تشکل کارگاههای تولیدی خوشه فرش دستباف استان مازندران

  مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي مازندران اظهار داشت : تشکل کارگاههای تولیدی خوشه فرش دستباف استان مازندران با حضور 25 عضو رسماً ایجاد و ثبت گرديد. به گزارش حرف، سيد مصطفي موسوي گفت: فرآیند توسعه خوشه فرش دستباف استان مازندران بیش از یکسال است که با نظارت شرکت شهرکهای صنعتی آغاز شده و هدف آن […]

 2

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي مازندران اظهار داشت : تشکل کارگاههای تولیدی خوشه فرش دستباف استان مازندران با حضور 25 عضو رسماً ایجاد و ثبت گرديد.

به گزارش حرف، سيد مصطفي موسوي گفت: فرآیند توسعه خوشه فرش دستباف استان مازندران بیش از یکسال است که با نظارت شرکت شهرکهای صنعتی آغاز شده و هدف آن بهبود وضعیت صنعت قالی بافی مازندران است.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي مازندران بيان داشت: علیرغم وجود تعـداد قابل توجهی از کارگاه داران در خوشه فرش دستباف، متأسفانه در بحث صادرات و توسعه بازارهای بین المللی، این صنعت توفیق چندانی نداشته است و علاوه بر مشکلاتی که بطور کلی بر بخش صادرات فرش دستباف کشور حاکم است، عدم ارتباط فعالان این صنعت در استان با بازرگانان و هیئت های تجاری را میتوان یکی از مهمترین دلایل ناکامی فرش مازندران در بازارهای صادراتی دانست.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: حضور پررنگ بانوان مازندران در بخش تولید فرش دستباف سبب ایجاد اشتغال و درآمد مناسبی در خانوار می­شود.

قاسمي طوسي فعالیت و همکاری بانوان در قالب تشکل فرش دستباف می­تواند بسیاری از مشکلات و چالش های این صنعت مانند تأمین مواد اولیه، بازاریابی و حضور مشترک در نمایشگاه های داخلی و خارجی را رفع نماید.

وي تصريح كرد: فعالیت ارزشمند بانوان مازندرانی سبب کاهش معضلات اجتماعی بخصوص در بخش خانواده های بی سرپرست و یا بد سرپرست خواهد شد که یکی از اهداف توسعه استان مازندران است.

قاسمي طوسي تأكيد كرد:  تمامی حمایتهای قانونی لازم در راستای فعالیت تشکل فرش دستباف از بانوان هنرمند استان، از سوی استانداری مازندران صورت می­پذیرد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خاطرنشان كرد: امید است با فعالیت مناسب هنرمندان استان و نهادهای مرتبط با فرش دستباف، در سالهای آتی شاهد توسعه این صنعت در استان باشیم.

قلی پور کنعانی عامل توسعه خوشه فرش دستباف مازندران نيز گفت: بمنظور ایجاد روابط تجاری مناسب در خوشه فرش دستباف مازندران، پس از بررسی زوایای مختلف این مسئله، مذاکرات لازم با اتاق بازرگانی استان انجام گرفته و بر اساس نظر کارشناسی در این بخش، ایجاد تشکل تولیدکنندگان فرش دستباف بمنظور تقویت روابط تجاری، بخصوص در بخش بین المللی، می­تواند گامی موثر در توسعه بازار صادراتی فرش دستباف استان باشد.

وي اظهار داشت: در همین راستا، با توجه به اینکه اکثریت تولیدکنندگان این صنعت را بانوان مازندرانی تشکیل می­دهند، ایجاد تشکل فرش دستباف با حمایت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و اتاق بازرگانی استان مازندران در برنامه عملیاتی خوشه فرش دستباف قرار گرفت و با حضور کارگاه داران فرش دستباف از تمامی شهرستانهای استان مازندران، این انجمن با تعداد 25 کارگاه تولیدی در اتاق بازرگانی استان رسماً ایجاد و ثبت گردید.