ایجاد بازار فروش تولیدات دامی گام بزرگ اقتصادی است

حرف آنلاین: امام جمعه نور در آیین افتتاح یکی از مراکز فروش تولیدات دامپروری در شهرستان نور اظهارکرد: ایجاد بازار فروش برای محصولات دامی و روستایی در شهرستان نور یک حرکت بزرگ اقتصادی است. حجت الاسلام قنبرعلی احمدی، گفت: فعالیت در عرصه اقتصادی به ویژه تولیدات کشاورزی و دامپروری می‌تواند سبب رونق اقتصادی و اشتغالزایی […]

حرف آنلاین: امام جمعه نور در آیین افتتاح یکی از مراکز فروش تولیدات دامپروری در شهرستان نور اظهارکرد: ایجاد بازار فروش برای محصولات دامی و روستایی در شهرستان نور یک حرکت بزرگ اقتصادی است.

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی، گفت: فعالیت در عرصه اقتصادی به ویژه تولیدات کشاورزی و دامپروری می‌تواند سبب رونق اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه شود.

وی با اشاره به آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز در مازندران که از مواهب الهی است، تاکید کرد: با وجود ظرفیت مازندران و شهرستان نور در عرصه دامپروری، تولیدات گیاهان زینتی و غیر زینتی و کشاورزی و با دانشی که جوانان امروز در عرصه کشاورزی، دامپروری و تولیدات به دست آوردند، می‌توانیم در این راستا گام‌های بلندی برداریم.

احمدی خاطر نشان کرد: جوانان این منطقه با همت بالای خود و تجربه بزرگان می‌توانند با تولیدات و ایجاد بازار فروش سبب اشتغالزایی و رونق اقتصادی در شهرستان به ویژه در روستاها شوند.

امام جمعه نور با اشاره به افزایش املاک و بنگاه داری در شهرستان بیان کرد: شغل‌های کاذب که در منطقه رونق گرفته است بیش از نیاز منطقه است که سبب آسیب به روستاها، زمین‌های حاصلخیز و تولیدات در زمینه دامپروری و کشاورزی و صنایع دستی در روستاها است.

*جوانان شمال کشور گنج گرانبهایی به ارث بردند

این مسئول افزود: جوانان شمال کشور باید قدر زمین‌های زرخیز و آب و هوای منطقه خود را بدانند و به جای فروش بی رویه این زمین ها با اتحاد و همدلی و همت با حفظ میراث گرانبها و زمین‌های زرخیز در شهرستان به ویژه روستاها و مناطق کوهستانی همراه با دانش روز این منطقه را به منطقه تولیدات کشاورزی و دامپروری با تولیدات گل و گیاه، مرکبات، برنج ،دام، طیور و … کنند و با ایجاد بازار فروش مستقیم در شهرستان از تولید به مصرف سبب رونق اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه شوند و با حفظ این گنج گرانبها از گذشتگان آن را برای آیندگان به میراث بگذارند.

احمدی با اشاره به حرکت جوانان، تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان در عرصه اقتصادی آن را لبیک به فرمان مقام معظم رهبری دانست و اظهار کرد: دشمن استعمارگر جهانی تمام توان خود را برای براندازی بر نابودی ایران اسلامی به کار گرفته و آخرین تیر ترکش در عرصه اقتصادی را به میدان آورده است.

وی گفت: هدف دشمنان با تحمیل تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه به زانو درآوردن ملت ایران اسلامی است اما ملت غیور و جوانان برومند ایران اسلامی با تولیدات در عرصه‌های مختلف در اوج تحریم و فشار اقتصادی وارد میدان شدند.

امام جمعه نور خاطرنشان کرد: معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد تحریم‌های ما در مقابل ایران اسلامی بی اثر شده و این نشانگر همت ملت ماست که با هدایت‌های مقام معظم رهبری، زحمات مسئولان در این مسیر و همت والای مردم غیور، شاهد افتتاح و بهره‌برداری از مراکز بزرگ اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی هستیم که با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها آرام آرام از وضعیت موجود و سخت اقتصادی عبور می‌کنیم و دشمنان در عرصه فشارهای اقتصادی بر ملت ایران ناکام خواهند ماند.

احمدی با اشاره به بصیرت مردم که در عرصه مبارزه با دشمنان، افزود: ملت بزرگ ایران با تلاش در عرصه تولیدات به دشمنان در راس آن‌ها آمریکا جنایتکار ثابت کرد که ما ملت بزرگی هستیم که با تاریخ و تمدن کهنی که داریم پشت سر رهبری، دین و مکتب خود ایستاده‌ایم و با با ادای احترام به خون شهدا راه این عزیزان را ادامه می‌دهیم.

وی با قدردانی از مردم شهرستان نور به ویژه جوانان که در عرصه اقتصادی، تولیدات و ایجاد بازار فروش برای محصولات داخلی کوشا هستند، بیان کرد: استان مازندران به ویژه شهرستان نور با مواهب الهی و میراث بزرگان در عرصه اقتصادی کشور در زمین های کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی حرفی برای گفتن دارند که امیدواریم با همت جوانان این منطقه، تولیدات به ویژه در روستاها و مناطق کوهستانی مانند گذشته احیا شود و با استفاده از ظرفیت منطقه با توسعه در تولیدات و ایجاد بازار فروش برای عرضه مستقیم محصولات، شاهد شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه باشیم.

*لزوم حمایت از جوانان در مسیر اشتغالزایی

همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در آیین افتتاح این مرکز فروش اظهار کرد: حرکت جوانان به سوی کارهای اقتصادی در اشتغالزایی، رونق و حمایت تولیدات داخلی بسیار تاثیرگذار است.

داوود فلاح گفت: جوانان پس از تحصیلات عالیه با استفاده از دانش خود می‌تواند با کارآفرینی در شکوفایی اقتصادی کشور سهمی داشته باشند.

وی خاطرنشان‌کرد: دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و مسئولان با حمایت از جوانان در سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی، تولیدات کوچک و بزرگ کشاورزی و دامپروری در منطقه به ویژه روستاها، ایجاد بازار فروش و عرضه مستقیم تولیدات می‌توانند در اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدات، ایجاد بنگاه‌های زودبازده، اشتغالزایی و رونق اقتصادی کشور تاثیرگذار باشند.

*فروش تولید به مصرف به نفع تولیدکنندگان است

یک کارافرین ۲۶ ساله نوری در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به افتتاح فروشگاه تولید و توزیع مواد پروتئینی اظهارکرد: این مجموعه بزرگ شهر با هدف ایجاد بازار فروش برای تولیدات دامپروری شهرستان نور به ویژه روستاهای منطقه به بهره برداری رسید.

مهرداد ایزدی با اشاره به حمایت از تولیدات در منطقه به ویژه روستاهای شهرستان نور و اشتغال‌زایی بیان کرد: با توجه به اینکه تولیدات کشاورزی و دامپروری در روستا به علت بازار نامناسب فروش در حال کاهش است و علاقه ای که در این زمینه از گذشته داشتم تصمیم گرفتم با حمایت خانواده پس از تحصیلات دانشگاهی در راستای بازار مناسب فروش در شهرستان اقدام کنم.

این کارآفرین افزود: شمال کشور با آب و هوا مناسب و خاک مرغوب برای کشاورزی و دامپروری باید تبدیل به یکی از مراکز تولیدی مهم در زمینه کشاورزی و دامپروری در کشور شود و با ایجاد بستر مناسب ، برنامه‌ریزی و حمایت مسئولان، تولید‌کنندگان می‌توانند در بازار صادرات این محصولات نیز حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی با اشاره به افتتاح فروشگاه اظهارکرد: این فروشگاه با ۴۰۰ متر بنا و ۱۵ پرسنل به بهره برداری رسید و در این فروشگاه محصولات روستایی، دامداری، طیور، عسل، کارهای خانگی و ‌… به فروش می‌رسد تا در افزایش درآمد تولیدکنندگان شهرستان تاثیرگذار باشیم.

ایزدی خاطرنشان‌کرد: فروش تولید به مصرف به نفع تولیدکنندگان است و این کار سبب تشویق روستاییان به تولیدات دامی و کشاورزی در روستا می‌شود که به جای فروش بی رویه زمین های حاصلخیز، مردم با حفظ زمین‌ها از آن برای تولیدات و منبع درآمد خانواده استفاده کنند.

این کارآفرین با اشاره به اینکه برای ایجاد فروشگاه حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه شد، بیان کرد: امیدواریم با رونق تولید آن در شهرستان بتوانیم بازار فروش در شهرستان را با توجه به عرضه مستقیم محصولات توسعه دهیم و با حمایت مسئولان و همت جوانان منطقه تلاش کنیم از خوش نشینی و فروش زمین‌های زرخیز جلوگیری و با افزایش تولیدات کشاورزی و دامپروری، بازار مصرف کشور را تأمین کنیم.

ایزدی با اشاره به افزایش مشاغل‌هایی که سبب نابودی زمین‌های منطقه می‌شود، افزود: بیاییم با اتحاد و همبستگی تلاش کنیم تا به جای فروش بی‌رویه زمین‌های منطقه و از دست دادن شمال سرسبز، روستای‌های باصفا و تبدیل منطقه به شهرک‌ها برای خوش‌نشین‌ها، تلاش کنیم تا با رونق تولیدات و افزایش درآمد روستاییان از مهاجرت روستاییان جلوگیری کنیم زیرا یک روستا فقط با داشتن باغ، زمین‌های کشاورزی، دام و طیور به معنای واقعی یک روستاست.