اکوسیستم منطقه را با ایجاد باغ گیاه شناسی حفظ می کنیم

همزمان با روز درخت کاری، دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه مازندران به همراه مسئولان دانشگاهی طی مراسمی، مبادرت به کاشت نهال در پردیس دانشگاه کردند. در این مراسم که با حضور مسئولان محیط زیست استانی و شهرستانی برگزار شد، دکتر سیدخلاق میرنیا رییس دانشگاه مازندران از آغاز یک طرح بزرگ دانشگاهی و علمی پرده برداشت […]

5

همزمان با روز درخت کاری، دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه مازندران به همراه مسئولان دانشگاهی طی مراسمی، مبادرت به کاشت نهال در پردیس دانشگاه کردند. در این مراسم که با حضور مسئولان محیط زیست استانی و شهرستانی برگزار شد، دکتر سیدخلاق میرنیا رییس دانشگاه مازندران از آغاز یک طرح بزرگ دانشگاهی و علمی پرده برداشت و گفت: درصددیم اکوسیستم طبیعی منطقه را با طراحی و ایجاد باغ گیاه شناسی دانشگاه مازندران حفظ کنیم و حفاظت آن را بر عهده بگیریم. بر همین اساس دکتر نقی نژاد عضو هیات علمی گروه گیاه شناسی، به عنوان مسئول اجرای باغ گیاه شناسی یا باغ اکولوژی دانشگاه معرفی و مشغول به کار شدند.

به گزارش حرف آنلاین، رییس دانشگاه مازندران با اعلام این مطلب که دانشگاه ما با 250 هکتار زمین، غیر از ساختمان های در دست احداث هیچ ساختمان دیگری احداث نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: سازمان جنگل ها و مراتع کشور به خصوص در شهرستان های بابل و بابلسر، بعضی از نهال های مورد نیاز جنگل های هیرکانی را آماده کردند که با تعبیه دریاچه کوچکی که به همین منظور آماده شده است، جنگل های هیرکانی را شبیه سازی خواهیم نمود. لذا امروز همه جمع شدیم تا با کاشت این نهال ها استارت ایجاد این باغ را بزنیم و بگوییم که ما حافظ محیط زیست و زیستگاه طبیعی مازندران هستیم.

دکتر میرنیا در پایان سخنانش توصیه ای هم به دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه مازندران کرد و گفت: خواهشم این است برای همیشه از این باغ حفاظت کنیم تا از اکوسیستم طبیعی به همراه همه جانوران و پرندگان موجود در آن، حفاظت کنیم تا آنها نیز از ما حفاظت نمایند.