او سردار دل‌ها بود …

حرف آنلاین_ یادداشت| ترور بزدلانه و ناجوانمردانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی(رضوان الله تعالی) ، یکی از بزرگترین اشتباهات غرب وحشی در سالهای اخیر بود که بر پایه نادانی و عدم درک صحیح از ایدئولوژی های اسلام و انقلاب اسلامی شکل گرفت. البته این تصمیم نابخردانه، یکی از صالح ترین و صادق ترین بندگان خدا […]

حرف آنلاین_ یادداشت| ترور بزدلانه و ناجوانمردانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی(رضوان الله تعالی) ، یکی از بزرگترین اشتباهات غرب وحشی در سالهای اخیر بود که بر پایه نادانی و عدم درک صحیح از ایدئولوژی های اسلام و انقلاب اسلامی شکل گرفت.

البته این تصمیم نابخردانه، یکی از صالح ترین و صادق ترین بندگان خدا را به آرزوی دیرینه اش یعنی ” شهادت ” رسانید و در پی آن هزینه های سنگین سیاسی، اقتصادی ، نظامی را برای آمریکای جنایتکار به بار آورد و مهمتر از همه پایانی بر حضور قلدرمابانه ارتشی سرکش و بی منطق در منطقه بود.

برکسی پوشیده نیست تفکرات، خصوصیات اخلاقی و نگاه استراتژیک سردار سلیمانی سرچشمه گرفته از ایدئولوژی ناب انقلاب اسلامی است که تا قیام قیامت پایانی بر آن نخواهد بود. مسئله ای که مسئولان سیاسی غرب به سرکردگی آمریکای جنایتکار از درک و پذیرش آن ناتوان هستند.

اما شخصیت مثال زدنی حاج قاسم که خود را تنها یک سرباز برای ایران اسلامی میدانست، بدلیل ویژگی های رفتاری، تواضع ، شجاعت و درایت کم نظیرش در طی سالیان بعد از جنگ تحمیلی، تبدیل به یک نماد و الگو برای جوانان ایران و منطقه شد. موضوع مهمی که بر مولد بودن تفکر سردار خوبی ها صحه می‌گذارد و در بارور تر شدن شجره طیبه انقلاب نیز تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

یکی دیگر از ویژگی های کم نظیر شهید سلیمانی که وی را بعنوان یک استراتژیست محبوب در جامعه معرفی می‌کرد، جایگاه ویژه خانواده و فرزندان شهدا در نزد وی بود که این رفتار نیک نیز ریشه در شخصیت و نگاه عالمانه این شهید راه حق دارد. آری او یک تکیه گاه مستحکم برای فرزندان شهدا بود طوریکه با شهادتش، فرزندان شهدا باری دیگر احساس یتیمی کردند .

حاج قاسم ما نمونه ای از یک جوان تربیت یافته در مکتب امام خمینی (ره) بود که سعی کرد تمامی اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی را در زندگی شخصی و شغلی خود جاری و ساری کند و این ویژگی ها از او انسانی ساخت که حتی نامش لرزه بر اندام دشمنان می انداخت.

امروز سیره قاسم سلیمانی، در کلام و روش زندگی جوانان نسل سوم انقلاب تاثیرات عمیق خود را گذاشت و این همان اشتباه استراتژیک دشمنان بود که تصور می کردند حذف فیزیکی سردار دل ها می تواند آنها را به اهداف شوم خود نزدیک تر کند. غافل از اینک امروز سلیمانی های آموزش یافته در این مکتب با دو نماد و نمایه “صدق” و “اخلاص” در بدنه نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال رشد یافتن هستند.

او یک انسان ولایت‌پذیر و سرباز واقعی برای ولایت، و تمام اراده‌اش با اراده ولی زمانش هماهنگ بود. هرگز از موقعیت اجتماعی خود برای منفعت شخصی استفاده نکرد و زندگی ساده را بر اشرافی‌گری و رانت‌خواری ترجیح داد.

با قاطعیت می توان گفت: سردار سلیمانی، انسانی از دنیا بریده و آخرت گرا بود و این فروتنی و تواضع منحصربفرد او که از اکسیرهای زندگی مؤمنانه است، موجب موفقیت، محبوبیت و عاقبت بخیری شهید عزیزمان گردید.

شایسته است؛ در این روزها که دومین سالگرد شهادت این اسوه شجاعت و ایمان را می گذارنیم ، سخنران ها و افرادی که سعی در تبیین شخصیت و ایدئولوژی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دارند، بدانند و بگویند که برای سردار سلیمانی شدن باید ابتدا سردار دل ها بود.

آرزويم این است که مشمول شفاعت خوبانی از قبیل این شهدا باشم؛ محمد رضا ییلاقی