انتقاد یک نماینده از وزارت نیرو

حرف آنلاین: نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای مازندران برای مقابله با سیل در این منطقه گفت: توجه نکردن به وضعیت رودخانه‌ها عامل بروز سیل در غرب مازندران بود. عبدالوحید فیاضی درباره وضعیت خدمات‌رسانی به مناطق سیل‎زده شهرستان نور که در سیل اخیر […]

حرف آنلاین:

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای مازندران برای مقابله با سیل در این منطقه گفت: توجه نکردن به وضعیت رودخانه‌ها عامل بروز سیل در غرب مازندران بود.

عبدالوحید فیاضی درباره وضعیت خدمات‌رسانی به مناطق سیل‎زده شهرستان نور که در سیل اخیر بیشترین مشکلات در مناطق این شهرستان رخ داده بود، اظهار کرد: در ارتباط با سیل اخیر نگران هستیم و یکی از نگرانی‌های ما این است که وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای مازندران به موضوع حریم رودخانه‌ها و نهرها بی‌توجه بودند و برای لایروبی آن اقدامی نکردند.

فیاضی با اشاره به اینکه در سیل هفته گذشته بخش بلده شهرستان نور بیشترین خسارت را دید درباره علت وارد آمدن خسارت نیز افزود: تقاضاهای مکرر مردم و شوراهای اسلامی بخش و مناطق بلده و سرخرود محمودآباد برای لایروبی انهار بدون پاسخ گذاشته شد و نه تنها برای لایروبی رودخانه‌ها اقدامی انجام نگرفت و بلکه گاهی مجوز لایروبی به سختی صادر می‌شود و در شرایط فعلی که چنین اتفاقی رخ داد، وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای حضور پررنگی نداشتند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه خسارت‌های سنگینی در منطقه بلده اتفاق افتاد، اظهار کرد: کیلومترها راه دسترسی اصلی این منطقه از بین رفت که با وجود این شاهد حضور مسئولان کشوری و استاندار مازندران نبودیم، به‌جا بود ستاد مدیریت بحران مرکزی در بخش بلده شکل می‌گرفت تا خدمات‌رسانی به صورت منسجم صورت می‎گرفت.

*پاسخگو نبودن امکانات برای ترمیم جاده در مناطق سیل‎زده

فیاضی با اشاره به اینکه بسیاری از راه‌های روستایی دچار خسارت‌های سنگینی شدند، افزود: حدود 50 کیلومتر از راه منتهی به شرق منطقه بلده دچار آسیب جدی شد که ترمیم آن با امکانات موجود پاسخگو نیست.

وی با هشدار به اینکه نگران حوادث بعدی ناشی از خسارت سیل در این منطقه هستیم، اظهار کرد: با توجه به ییلاقی بودن منطقه بلده، آغاز فصل کشاورزی، حضور مسافران و گردشگران در این مناطق نگران حوادث بعدی ناشی از سیل هستیم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، خواستار حضور پررنگ استاندار مازندران و وزیر کشور برای پیگیری و رسیدگی به مشکلات مناطق سیل‌زده شد و خواستار توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی برای راه‌های این منطقه شد.

فیاضی با اشاره به اینکه مشکل برق و آب منطقه بلده نیز به صورت موقت برطرف شده است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل بروز خسارت عدم رسیدگی مناسب به رودخانه‌ها است که اهتمام جدی استان در زمینه مقابله با مشکل سیل در این منطقه دیده نشد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مشکل سیل در سرخرود محمودآباد نیز، اظهار کرد: 9 سردهنه زراعی مهم این منطقه به کلی از بین رفت که با توجه به آغاز فصل زراعی نابودی این سردهنه‌ها به این معناست امسال کشاورزی نخواهیم داشت.

فیاضی با بیان اینکه بخش زیادی از خزانه‌های شالی و اراضی شالیزاری نیز زیر آب رفته است، گفت: خدمات بازسازی به کندی صورت می‌گیرد و پاسخگوی کشاورزان منطقه نیست.

وی با قدردانی از خدمات امدادی صورت گرفته در این منطقه گفت: با توجه به بعد حادثه شرکت توزیع برق غرب مازندران پس از گذشت پنج روز موفق شد مشکل قطعی برق 45 روستای منطقه بلده را حل کنند که این مسئله نیازمند سپاس‌گزاری از کارکنان این شرکت دارد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: با اهتمام نیروهای اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران طی چند روز اخیر راه‌های روستایی به صورت موقت بازگشایی شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تجمع معلمان آموزش و پرورش شهرستان‌های مازندران، اظهار کرد: بحث مسائل معیشتی و منزلتی فرهنگیان مطرح بوده که اعتراضاتی را در پی داشته است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش و معاونان سازمان برنامه‌ریزی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دعوت شدند تا این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

فیاضی خاطرنشان کرد: در این ارتباط نامه‌ای نیز از سوی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور تدوین شده و ما منتظر اقدامات دولت هستیم./فارس