اقدام کور در تهران

حامیان و عوامل حادثه تروریستی تنبیه خواهند شد   گروه سیاسی/ خبر حمله تروریستی دیروز به حرم امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی تیتر یک تمام خبرگزاری های داخلی و خارجی شد، چند تروریست که بعدها مشخص شد از طرف گروه تروریستی تکفیری داعش وارد ایران شده بودند دست به عملیات تروریستی زدند. *ضرب شصت […]

حامیان و عوامل حادثه تروریستی تنبیه خواهند شد

 

گروه سیاسی/ خبر حمله تروریستی دیروز به حرم امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی تیتر یک تمام خبرگزاری های داخلی و خارجی شد، چند تروریست که بعدها مشخص شد از طرف گروه تروریستی تکفیری داعش وارد ایران شده بودند دست به عملیات تروریستی زدند.

*ضرب شصت سپاه پاسداران در دقایق اولیه

سپاه پاسداران از همان دقایق اولیه وارد معرکه شد و حلقه فعالیت تررویست ها را در ساختمان مجلس شورای اسلامی تنگ تر کرد و اجازه تحرک های تروریستی بیشتر را از آنان گرفت. این سرعت عمل نیروهای امنیتی در جلوگیری از افزایش تلفات موجب شد تا داعش برای تضعیف روحیه مردم فیلمی را منتشر کند. شبکه اعماق وابسته به داعش فیلمی منتشر و ادعا کرد که مربوط به حمله اعضای این گروه به ساختمان مجلس است.

 

* ورود تروریست ها با پوشش زنانه

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درباره حادثه تروریستی در تهران اظهار کرد: حدود ساعت 10:15 صبح دیروز بود که اتفاق اولیه در حرم مطهر امام راحل رخ داد، دو نفر قصد ورود به حرم داشتند که نیروها متوجه شدند و در همان محوطه قبل از ورود به حرم مطهر یکی از آن ها خودش را منفجر کرد و منجر به شهادت یک نفر و مجروح شدن دو نفر دیگر شد. حسین ذوالفقاری ادامه داد: نفر دوم نیز با درگیری که با نیروهای امنیتی داشت به هلاکت رسید و در حال حاضر جنازه دو نفر در اختیار نیروها قرار دارد.معاون وزیر کشور درباره حادثه مجلس شورای اسلامی نیز توضیح داد: این افراد با لباس و پوشش زنانه از مسیر تردد ارباب و رجوع که عمدتا با نمایندگان مجلس و دفاتر آن ها کار دارند، وارد می شوند و از همان ورودی با نیروهای محافظ مجلس مواجه می شوند و اقدام به تیراندازی می کنند. وی ادامه داد: در همان لحظه اول، نیروهای سپاه پاسداران که مسئولیت امنیت مجلس را به عهده داشتند، وارد عمل شدند و منطقه اصلی مجلس (صحن مجلس) و تمام کمیسیون ها را مورد کنترل قرار دادند، این گروهک ها که وارد محوطه شده بودند ناچارا در مسیری که فقط دفاتر نمایندگان مجلس است، قرار گرفتند و در آنجا افرادی را مورد هدف قرار دادند.

 

*جزئیات به هلاکت‌رساندن تروریست‌ها در مجلس

تروریست اول: لحظاتی پس از ورود نیروهای ویژه سپاه به ساختمان مجلس، یک تیم از این نیروها موفق می‌شود به طبقات بالایی ساختمان مجلس نفوذ کرده و یکی از تروریست‌ها را به هلاکت برساند.

تروریست دوم: نیروهای ویژه سپاه به سرعت موفق می‌شوند خود را به طبقات فوقانی رسانده و در یک لحظه غافلگیرانه یکی دیگر از تروریست‌ها را پیش از آنکه جلیقه انتحاری خودش را منفجر کند، به هلاکت برسانند.

تروریست سوم و چهارم: در همین حین، ۲ تروریست دیگر که متوجه حضور نیروهای امنیتی در محل و کشته شدن دیگر عضو گروه می‌شوند، جلیقه انتحاری خود را پیش از رسیدن نیروهای ویژه سپاه منفجر کرده و به هلاکت می‌رسند.

 

 *اطلاعیه وزارت کشور

وزارت کشور در اطلاعیه‌ای درخصوص وقایع تروریستی روز گذشته در تهران اعلام کرد: در مجموع بر اساس گزارش های دریافتی در دو واقعه روز جاری، تعداد 12 نفر از هموطنان شهید و 42 نفر نیز مجروح شده‌اند.

در متن کامل این اطلاعیه آمده است:

درپی بروز 2 واقعه تروریستی ظرف روز جاری در تهران و با عنایت به انتشار برخی اخبار ضد ونقیض در خصوص این حوادث، اطلاعات دقیق و نکات ذیل به استحضار ملت شریف ایران می رسد؛

1- دو تیم تروریستی در روز جاری به صورت همزمان در حاشیه مرقد امام راحل (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، با تحرکات تروریستی کور تلاش کردند فضای آرام و امنیت موجود در کشور را تحت الشعاع قرار دهند.

2- تیم تروریستی اول متشکل از دو نفر حوالی ساعت 10:30 وارد محوطه مرقد امام شد. نفر اول با انفجار انتحاری و نفر دوم پس از تیراندازی کور در درگیری با مأموران به هلاکت رسید.

3- تیم تروریستی دوم متشکل از چهار نفر همزمان با عملیات تیم اول سعی کرد وارد ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی شود که پس از واکنش مأموران ؛ یک نفراز آنان در انفجار انتحاری و سه نفر دیگر پس از تیراندازی های کور و تلاش برای حضور در طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، در درگیری با ماموران به هلاکت می رسند.

4- در مجموع بر اساس گزارش های دریافتی در دو واقعه روز جاری، تعداد 12 نفر از همو طنان شهید و 42 نفر نیز مجروح می شوند.

5- هر دو واقعه خاتمه یافته و اوضاع به صورت کامل در کنترل عوامل امنیتی و انتظامی قرار دارد.

6) به منظور بررسی ابعاد دقیق 2 واقعه رخ داده، جلسه شورای امنیت کشور به ریاست وزیر کشور تشکیل شد.

7) به منظور پیشگیری از انتشارِ اخبار خلافِ واقع؛ لازم است، همه رسانه ها با اتخاذ رویکرد مسؤولانه از انتشار هر گونه اخبار غیررسمی اجتناب کنند.

 

*شرح ماجرا از زبان یک نماینده مازندرانی

نماینده شرق مازندران در مجلس با بیان اینکه هدف اصلی تروریست‌ها انفجار در صحن علنی مجلس بود، گفت: اما نمایندگان تحت تأثیر قرار نگرفته و با قدرت همچون همیشه به انجام وظایف خود پرداختند.علی‌محمد شاعری با ابراز تأسف از حادثه روی داده، اظهار کرد: صبح روز گذشته تعدادی از تروریست‌ها با عبور از گِیت‌های حفاظتی با نگهبانان و مردم درگیر شدند.وی افزود: به محض ورود آنان به محوطه ناگهان صدای رگبار و گلوله به صورت بی‌هدف از سوی آنان در داخل ساختمان شنیده شد که به سرعت جمعیت حاضر و دیگر افراد شروع به متفرق شدن کردند.نماینده مرم شرق مازندران با اشاره به عکس‌العمل سریع نیروهای حفاظتی و امنیتی مستقر در ساختمان مجلس، خاطرنشان کرد: همه نمایندگان هدف اصلی تروریست‌ها بودند که قصد ورود به صحن علنی مجلس و انفجار در میان نمایندگان حاضر در جلسه را داشتند که با مقاومت و عکس‌العمل شدید نیروهای امنیتی مواجه شده و ناچار به تغییر مسیر خود شدند.این مسؤول اضافه کرد: به علت حضور در صحنه مشاهده کردیم که تروریست‌ها در مسیر نیز کاملًا بی‌هدف مردم، کارکنان و نیروهای حفاظتی را به رگبار می‌بستند و در زمان استقرار نیز از پنجره مردم کوچه و بازار را مورد اصابت گلوله خود قرار می‌دادند.

 

*واکنش‌های بین‌المللی

روسای جمهور، وزرای خارجه، روسای پارلمان و نمایندگان مجلس کشورهای مختلف در پیام هایی جداگانه حمله تروریستی به حرم مطهر امام (ره) و مجلس شورای اسلامی ایران را محکوم کردند.برخی سران و مقامات کشورهای مختلف همانند ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ، فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق ، وزارت خارجه سوریه ، امارات عربی متحده ، جبهه مردمی تونس ، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان ، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ، آنتونیو تاجانی رئیس پارلمان اروپا ، وزارت خارجه ترکیه ، ریچارد هاس، رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا ، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، به حادثه تروریستی تهران واکنش نشان دادند.

 

* درس مسئولان از حادثه تروریستی

یکی از مهم ترین درس هایی که مسئولان کشور باید از این حادثه تروریستی بگیرند حفظ وحدت رویه داخلی و دوری از عدم توجه به توانمندی نظامی کشور است . این مهم اصلی است که نباید در ورطه روشنفکری غربی قرار گیرد. یقینا غیر از این شاهد سست شدن پایه های امنیتی کشور خواهیم بود. همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که مردم ایران از بروز چنین حوادثی ترس به خود راه نمی دهند، ایران اسلامی حوادثی بدتر از این را به خود دیده اما ذره ای از عزم و اراده مردم کم نشده است. به گونه ای که امام خمینی(ره) در این باره فرمودند: بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می کند… بکشید ما را ملت ما بیدار تر می شود.. ما ازمرگ نمی ترسیم ؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید…کشورهای حامی تروریسم بدانند ملت ایران هرگز تسلیم نخواهد شد و در برابر زورگویان با زور سخن خواهد گفت ما اهل سازش نیستیم.