اقدامات ساحل را نباید از هم جدا کرد

امام جمعه موقت چمستان گفت: اقدامات در ساحل را نباید از هم جدا کرد و تنها به اجرای طرح دریا و نجات غریق اکتفا نکرد بلکه باید به مقوله فرهنگ در سواحل نیز همزمان توجه شود. حجت‌الاسلام سیدجعفر حسینی در دیدار صمیمی روحانیون مستقر در شهرستان نور با فرماندار این شهرستان که به همت اداره […]

امام جمعه موقت چمستان گفت: اقدامات در ساحل را نباید از هم جدا کرد و تنها به اجرای طرح دریا و نجات غریق اکتفا نکرد بلکه باید به مقوله فرهنگ در سواحل نیز همزمان توجه شود.
حجت‌الاسلام سیدجعفر حسینی در دیدار صمیمی روحانیون مستقر در شهرستان نور با فرماندار این شهرستان که به همت اداره تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: اکنون شاهد رضایت مردم از خدمات عمرانی در شهرستان با درایت و نظارت فرماندار هستیم اما دغدغه ما به‌عنوان جلوداران مقوله فرهنگ، پرداختن به امور فرهنگی و دینی نیز است بنابراین انتظار داریم در کنار کار عمرانی به کار فرهنگی نیز توجه ویژه شود.
وی افزود: مقوله فرهنگ تنها به اقامه نماز جماعت در مساجد و ادارات که البته در برخی هم برگزار نمی‌شود، نیست بلکه تأثیرگذارترین مقوله در دنیا محسوب می‌شود.
امام جمعه موقت چمستان خاطرنشان کرد: در مراجعات مردمی به روحانیت، از عملکرد شوراها و دهیاران گله‌مندی وجود دارد و مردم در این رابطه دغدغه دارند، البته ما هم انتظار داریم در امور فرهنگی در شهرها و روستاها حمایت و همکاری بیشتر داشته باشند و نسبت به احداث خانه عالم اهتمام ورزند.
این مسؤول تصریح کرد: اقدامات در ساحل را نباید از هم جدا کرد و تنها به اجرای طرح دریا و نجات غریق اکتفا نکرد بلکه باید به مقوله فرهنگ در سواحل نیز همزمان توجه شود.حسینی با اشاره به اینکه در چهار ماهه اجرای طرح دریا بیش از ۱۰۰ ناجی در سواحل شهرستان به‌کارگیری می‌شوند که حقوق تقریبی آنان قریب به ۵۰۰ میلیون تومان است، این سؤال را مطرح کرد که بودجه فرهنگی در ساحل چقدر است؟وی در پایان با بیان اینکه شاهد برگزاری انواع همایش، یادواره، کنسرت و … در شهرستان هستیم، گفت: انتظار داریم با توجه به تاریخ شهرستان و حضور بزرگان دینی، علمی، اساتید ادب و هنر و … یادواره و همایش‌های مربوط به بزرگان دین برگزار شود.
* باید فعالانه‌تر در این عرصه حضور پیدا کنیم
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور نیز در آغاز جلسه از کمبود تعداد روحانی در شهرستان به‌واسطه عدم استقرار حوزه علمیه خبر داد و افزود: با توجه به تعداد شهرهای شهرستان نور میانگین حضور مبلغ دینی و روحانی در هر شهر حدود ۱۰ نفر است و در این رابطه با شدت با کمبود مواجه هستیم.
حجت‌الاسلام جواد نجفی اظهار کرد: با توجه به کمبود روحانی همه ما باید فعالانه‌تر در این عرصه حضور پیدا کنیم و تلاش بیشتری در تبلیغ دین و حضور در جامعه داشته باشیم.وی گفت: دغدغه حوزه‌های علمیه، علما و دانشمندان دغدغه دین و ارتقای سطح علمی و دینی در جامعه بوده و افتخار ما مبلغان نیز فعالیت در این عرصه است.