اقامه نماز، از عوامل زمینه ساز انسجام فرهنگی در جامعه

استاندار مازندران گفت: باید ابعاد مختلف و عمیق و ارزشمند نماز و تاثیر آن بر منش، بینش و رفتار انسان برای مردم و جامعه جوان در قالب برنامه های فاخر و موثر تبیین شود. ‎  احمد حسین زادگان، در دیدار حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، رئیس ستاد اقامه نماز استان مازندران و مرتضی ناصحی، رئیس ستاد […]

استاندار مازندران گفت: باید ابعاد مختلف و عمیق و ارزشمند نماز و تاثیر آن بر منش، بینش و رفتار انسان برای مردم و جامعه جوان در قالب برنامه های فاخر و موثر تبیین شود. ‎

 احمد حسین زادگان، در دیدار حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، رئیس ستاد اقامه نماز استان مازندران و مرتضی ناصحی، رئیس ستاد اقامه نماز استانداری و فرمانداری های تابعه، افزود: اقامه نماز، جامعه را در برابر آسیب های فرهنگی مصون می دارد و از عوامل زمینه ساز انسجام فرهنگی و تقویت روحیه همدلی در جامعه است.

حسین زادگان با بیان این که ترویج نماز بویژه در میان جوانان، برای صیانت آنان از معضلات اجتماعی عاملی بسیار موثر است، گفت: باید ابعاد مختلف و عمیق و ارزشمند نماز و تاثیر آن بر منش، بینش و رفتار انسان برای مردم و جامعه جوان در قالب برنامه های فاخر و موثر تبیین شود.

وی هر گونه تلاش برای ترویج نماز را سرمایه گذاری فرهنگی دانست و یادآور شد: ترویج نماز در قالب برنامه های فرهنگی و خلاق و اقناعی باید با توجه به شناخت مخاطبان و گروه های هدف صورت گیرد. 

حجت الاسلام ابراهیمی، رئیس ستاد اقامه نماز استان مازندران ضمن تقدیر از حمایت ها و هدایت های نماینده عالی دولت در استان در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز با عنوان‌ اینکه این مهم اولویت فرهنگی استان است، خاطرنشان کرد: کسب رتبه دوم استانداری مازندران در کشور مرهون حمایت ها و تلاش های استاندار است که شایسته تقدیر می باشد.

مرتضی ناصحی، رئیس ستاد اقامه نماز استانداری و فرمانداری های تابعه نیز در این دیدار، برنامه های مرتبط با ترویج فرهنگ اقامه نماز را مهم ترین جهت گیری فرهنگی و از برنامه های محوری شورای فرهنگی استانداری دانست و تصریح کرد: باید نهاد خانواده، آموزش و پرورش و مجموعه نهادهای آموزشی، تبلیغی و فرهنگی و رسانه ها برای ترویج فرهنگ نماز و نهادینه کردن این مهم پای کار بیایند. 

شایان ذکر است؛ این دیدار در راستای ارایه گزارش اقدامات سال 1399 و هماهنگی و دریافت رهنمودهای استاندار مازندران در خصوص برنامه های ستاد اقامه نماز در سال 1400 برگزار شد.