افزایش 3 برابری بیمه شالیزارها در سال‌جاری

مدیریت جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: امسال با همکاری بانک کشاورزی و صندوق بیمه ۶۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری را بیمه کردیم که این میزان نسبت به سال پیش ۳ برابر شده است. فرزین فرهادی  در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی که در اداره جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد با بیان اینکه قائم‌شهر با […]

مدیریت جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: امسال با همکاری بانک کشاورزی و صندوق بیمه ۶۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری را بیمه کردیم که این میزان نسبت به سال پیش ۳ برابر شده است.

فرزین فرهادی  در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی که در اداره جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد با بیان اینکه قائم‌شهر با داشتن ۸ هزار هکتار زمین زیر کشت برنج از شهرستان‌های مطرح استان است، اظهار کرد: قائم‌شهر از شاخص‌ترین شهرهای مازندران در بحث مکانیزاسیون برنج است.

وی افزود: نزدیک به ۹۰ درصد برداشت‌ها و ۴۰ درصد کاشت برنج در این شهر به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

مدیریت جهاد کشاورزی قائم‌شهر با بیان اینکه ۹۳ درصد اراضی زیرپوشش به مساحت ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار آب تخت اولیه شدند، عنوان کرد: به همین میزان شخم و شیار و نیز به مساحت ۸ هزار هکتار خزانه‌گیری در شهرستان انجام گرفته است.

فرهادی تصریح کرد: امسال با همکاری بانک کشاورزی و صندوق بیمه ۶۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری را بیمه کردیم که این میزان نسبت به سال پیش ۳ برابر شده است.وی با اشاره به انجام نشاء سنتی و مکانیزه در شهرستان اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار نشاء مکانیزه و یک هزار و ۸۰۰ هکتار نشا سنتی داشتیم.

وی یکی از کارهای خوب جهاد کشاورزی در دو سال گذشته را توزیع بذر گواهی شده با قیمت دولتی در بین برنج‌کاران دانست و عنوان کرد: ۳۴ هزار تن بذر شیرودی، ۱۰ تن بذر ندا و ۴ تن و ۲۰۰ کیلوگرم بذر فجر و مجموعا۴۵ تن بذر که از ارقام پرمحصول هستند در بین کشاورزان توزیع شد.

مدیریت جهاد کشاورزی قائم شهر با بیان اینکه مبارزه بیولوژیک در برنج از امروز با ۳۰۰ هکتار آغاز شده است، اظهار کرد: دو سال پیش سطح مبارزه بیولوژیک در برنج ۶۰۰ هکتار بود که سال قبل به ۳ هزار هکتار و امسال برنامه‌ریزی برای ۵ هزار هکتار انجام شده است.

فرهادی ادامه داد: ۳۲۰ هکتار گندم آبی شهرستان تا 20 روز دیگر و ۲۱۰ هکتار مزارع جو در همین روزها قابل برداشت است.وی خاطرنشان کرد: برداشت کلزا از دو روز قبل آغاز شده است و از دیروز مرکز خرید کلزا در انبارهای مربوط به اتحادیه تعاونی فعال شده و در حال خرید هستیم.

مدیریت جهاد کشاورزی قائم‌شهر با بیان اینکه با حمایت‌های جهاد کشاورزی و قیمت‌گذاری مناسب، خرید تضمینی و تهیه بذر خوب امسال، از ۷۰۰ هکتار سال‌های قبل به ۳۴۰ هکتار برای کاشت رسیده‌ایم و نیز ۳۰۰ هکتار سطح سبز داریم.

وی با اشاره به سرمای شدید آذرماه و خسارت‌دیدگی کشاورزان افزود: در حدود ۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت شد و ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با بهره ۱۰ درصد برای پرداخت به ۶ هزار کشاورز خسارت دیده، معرفی کردیم.

به گزارش فارس، فرهادی با بیان اینکه اعتبارات در سطح استان شناور است، گفت: ما توانستیم ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به ذخیره‌سازان شهرستان اختصاص دهیم و هر شهرستانی که بتواند جذب بهتری داشته باشد بهره بیشتری از اعتبارات می برد.