افزایش ۷ درصدی نزاع طی چهار ماهه امسال در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، آمار معاینات انجام شده نزاع، طی چهار ماه امسال در استان را ۷ هزار و هفت نفر(۴۵۴۸ نفر مرد و ما بقی زن ) اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشت.

به گزارش حرف آنلاین ؛دکتر علی عباسی اظهار کرد: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز پزشکی قانونی مازندران، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندورود با  ۱۰۷۰، بابل با ۸۸۳ و آمل با ۷۲۶ مورد بوده است که کمترین زاع در شهرستان سوادکوه با عدد ۱۲۸  پرونده ثبت شده است.

وی افزود: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی، خرداد با ۲۰۰۴  مورد، تیر با ۱۷۲۷ و اردیبهشت با ۱۶۵۲ به ترتیب بیشترین و فروردین ماه با ۱۶۲۴ مورد کمترین نزاع گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد : بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

این مقام اجرایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفت‌وگو و تفاهم مشکلات بین افراد را حل و فصل کنند.