افزایش ۶۰ درصدی بستری کرونایی در بابل

حرف آنلاین: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت که آمار بیماران بستری کرونایی در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه طی ۱۰ روز گذشته با افزایش حدود ۶۰ درصدی از ۴۷ نفر به ۷۸ نفر رسیده است.  دکتر مصطفی جوانیان در گفت و گویی افزود : بیمارستان های بابل ۱۹ دی ماه ۴۷ بیمار کرونایی بستری […]

حرف آنلاین: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت که آمار بیماران بستری کرونایی در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه طی ۱۰ روز گذشته با افزایش حدود ۶۰ درصدی از ۴۷ نفر به ۷۸ نفر رسیده است.

 دکتر مصطفی جوانیان در گفت و گویی افزود : بیمارستان های بابل ۱۹ دی ماه ۴۷ بیمار کرونایی بستری داشتند که کم ترین آمار پس از فروکش کردن موج نخست کووید ۱۹ محسوب می شد ولی طی ۱۰ روز گذشته همچنان روند افزایشی را طی می کند.

 وی با اشاره به بازگشت رنگ زرد کرونایی به مازندران ، بر ضرورت تزریق واکسن برای جلوگیری از روند افزایشی تاکید کرد و گفت : اگر شهروندان بابلی تزریق دز سوم واکسن کرونا را جدی نگیرند وارد موج ششم خواهیم شد چرا که بعد از تزریق دز دوم تا سه ماه بدن در برابر بیماری ایمنی دارد و اگر دز سوم تزریق نشود سرعت شیوع کرونا تشدید خواهد شد .

 جوانیان همچنین بر ضرورت رعایت پرو تکل های بهداشتی تاکید کرد و  هشد ار داد : اگر رعایت پروتکل های بهداشتی به همین حالت باشد روند افزایشی بستری بیماران کرونایی در بابل شتاب خواهد گرفت و شهروندان رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم شرکت در تجمعات و فضاهای سربسته را بسیار جدی بگیرند.

وی گفت : تاکنون ۴۶۴ هزار و ۷۳۲ دز واکسن کرونا در بابل به جمعیت گروه هدف بالای ۱۲ سال تزریق شده است که از این تعداد ۴۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر با آمار بیش از ۸۸ درصد دز اول ،  ۳۶۷ هزار و ۷۱۶ نفر برابر با بیش از ۷۹ درصد دز دوم و ۱۰۲ هزار و ۶۰۱ نفر برابر با بیش از ۲۲ درصد هم دز سوم را دریافت کردند.

شهرستان بابل دروازه ورود کرونا و جدیدترین سویه این بیماری یعنی اومکیرون به مازندران بوده است.

رنگ زرد کرونایی از دیروز با از دست رفتن رنگ آبی در شهرستان عباس آباد وارد مازندران شد. دو هفته پیش مازندران با پشت سر گذاشتن آخرین لکه زرد کرونایی در رامسر ، یکپارچه  آبی پوش شده بود./ ایرنا