افزایش ۳۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد

حرف آنلاین: مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآبادگفت: بیش از ۳ میلیون و ۵ هزار تن کالا از آغاز امسال تاکنون دربندرامیرآبادتخلیه و بارگیری شده، که در مقایسه با میزان ۲ میلیون ۲۰۰ هزار تن پارسال، ۳۶ درصد افزایش داشته است. محمدعلی اصل سعیدی پور افزود:میزان بارگیری کالا هم در این مدت به میزان یک میلیون […]

حرف آنلاین: مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآبادگفت: بیش از ۳ میلیون و ۵ هزار تن کالا از آغاز امسال تاکنون دربندرامیرآبادتخلیه و بارگیری شده، که در مقایسه با میزان ۲ میلیون ۲۰۰ هزار تن پارسال، ۳۶ درصد افزایش داشته است.

محمدعلی اصل سعیدی پور افزود:میزان بارگیری کالا هم در این مدت به میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گزارش شده که افزایش ۱۵۰ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

او گفت:با توجه به نقش پر رنگ سازمانبنادر و دریانوردیدر مراودات اقتصادی و موقعیت استراتژیک ایران که از شمال و جنوب به دریا متصل است، بندرامیرآباد توانست در سال جاری رکورد ۱۹۶ درصدی ترانزیت را به ثبت برساند و در این زمینه ۱۲۹ هزار تن کالا به صورت ترانزیتی از بندرامیرآباد به کشور‌های حوزه سی آی اس و یا بالعکس جابجا شد.

سعیدی پور افزود: بندرامیرآباد می‌تواند با بکارگیری از تمام ظرفیت‌های راهبردی و لجستیکی خود و با تکیه بر اهداف مدون و چشم انداز توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی به یکی از مهمترین کانون‌های اقتصادی کشور تبدیل شود./صداوسیما