افزایش ۱۰ درجه ای دما در سواحل خزر

حرف آنلاین: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از افزایش ۱۰ درجه ای دما در استان های ساحلی خزر طی دو روز آینده خبر داد.  احد وظیفه افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی دو روز آینده جوی نسبتا آرام همراه با افزایش نسبی دما را در بیشتر مناطق کشور […]

حرف آنلاین:

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از افزایش ۱۰ درجه ای دما در استان های ساحلی خزر طی دو روز آینده خبر داد.

 احد وظیفه افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی دو روز آینده جوی نسبتا آرام همراه با افزایش نسبی دما را در بیشتر مناطق کشور انتظار داریم.

به گفته وی، امروز خلیج فارس مواج است و از اواخر امشب و طی فردا با استقرار سامانه کم فشاروزش باد جنوبی نسبتا شدید در گیلان، مازندران و گلستان و وزش باد شدید در استان اردبیل پیش بینی می شود که همزمان با افزایش دما حدود ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد طی این دو روز همراه است.

وظیفه تأکید کرد: از اواخر روز چهارشنبه با عبور این سامانه از روی این منطقه همراه با کاهش دما بارندگی نیز در این استانها پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: از بعد از ظهر روز چهارشنبه با تقویت جریان های شمالی روی سواحل غربی دریای خزر در استان های واقع در این مناطق و شمال غرب کشور ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود که در روز پنجشنبه گستره بارش به شمال شرق کشور نیز خواهد رسید.

وظیفه تصریح کرد: همچنین روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه همراه با جریانات گرم جنوبی و گذر موج تراز میانی جو در پاره ای نقاط سیستان و بلوچستان و هرمزگان ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق رخ می دهد.

وی افزود: چهارشنبه شب و روز پنج شنبه دریای خزر مواج پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا آسمان تهران صاف در پاره ای نقاط همراه با غبار صبحگاهی خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای پایتخت با ۲ درجه افزایش نسبت به امروز به ۱۷ و ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد./مهر