افزایش چراغ خاموش کرایه تاکسی در آمل

به گزارش حرف آنلاین مهر نوشت؛ افزایش چراغ خاموش و غیرقانونی کرایه تاکسی در پی عدم نظارت بر فعالیت ها موجی از نارضایتی را بین شهروندان هزار سنگر ایجاد کرده است. در پی اعلام و افزایش نرخ جدید بنزین، نرخ کرایه تاکسی ها در مناطق مختلف استان مازندران از جمله شهرستان آمل، شیبی صعودی گرفت […]

به گزارش حرف آنلاین مهر نوشت؛ افزایش چراغ خاموش و غیرقانونی کرایه تاکسی در پی عدم نظارت بر فعالیت ها موجی از نارضایتی را بین شهروندان هزار سنگر ایجاد کرده است.

در پی اعلام و افزایش نرخ جدید بنزین، نرخ کرایه تاکسی ها در مناطق مختلف استان مازندران از جمله شهرستان آمل، شیبی صعودی گرفت و این درحالیست که متولیان امر تنها در حد حرف عنوان می کنند، این افزایش قیمت ها غیرقانونی است.

شهرستان آمل با 248هزار جمعیت شهری دارای دو هزار و 500 دستگاه خودرو تاکسی است که به حمل‌و نقل مسافران درون شهری می‌پردازند.

افزایش نرخ کرایه های تاکسی آمل بدون اعلام استانداری، اعتراض مسافران را برانگیخته است و نرخ مسیرهای مختلف شهری با رشد 25 درصدی مواجه شده است.

برخی رانندگان با عنوان اینکه نرخ جدید از سوی سازمان تاکسیرانی تلفنی به آنها اطلاع داده شده است، اقدام غیرقانونی رشد کرایه ها را توجیه می کنند

بر همین اساس در هفته گذشته تعداد زیادی از رانندگان تاکسی درون شهری آمل در میدان هفده شهریور این شهرستان تجمع کردند و نسبت به عدم اعلام رسمی افزایش قیمت ها معترض بوده اند که این اعتراض با حضور مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و جمعی از کارمندان این سازمان پایان یافت.

یکی از رانندگان تاکسی درون شهری آمل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هشت روز قبل زمانی که یک تاکسی را برای گرفتن کرایه اضافه به پارکینگ فرستادند، تعدادی از رانندگان برای اعتراض تجمعی کردند که در آن تجمع مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اعلام کرد که با مسولیت وی افزایش 25 درصدی را اعمال کنند تا در روزهای آینده نرخ جدید که در حال چاپ است برای نصب بر روی شیشه های تاکسی آماده شود.

همچنین یک مسافر تاکسی مسیر میدان 17 شهریور به هزارسنگر نیز به خبرنگار مهر گفت: هنوز دستورالعمل سال 92 بر روی شیشه تاکسی ها مشاهده می شود ولی کرایه این مسیر که در گذشته 450 تومان بوده، اکنون به 550 تومان رسیده است.

وی با عنوان اینکه افزایش نرخ ها غیرقانونی است، خواستار نظارت بیشتر متولیان امر در این راستا شد.

افزایش کرایه ها غیرقانونی است

سرپرست فرمانداری ویژه آمل گفت: افزایش نرخ کرایه‌ها در شهر آمل غیرقانونی است و این موضوع را به جد پیگیری خواهیم کرد تا پولی از جیب مردم صرف هزینه های غیر قانونی نشود.

سید جعفر رسولی گفت: ستاد حمل و نقل و ترافیک استان اجازه افزایش تا 25 درصد نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری را داده است اما هنوز میزان دقیق آن مشخص نیست.

سید جعفر رسولی با بیان این مطلب که نرخ تاکسی ها هنوز به تصویب نهایی نرسیده و آمل نیز در انتظار اعلام نرخ‌های جدید است، اظهار داشت:افزایش نرخ کرایه‌ها در شهر آمل غیرقانونی است و این موضوع را به جد پیگیری خواهیم کرد تا پولی از جیب مردم صرف هزینه های غیر قانونی نشود.

افزایش کرایه باید از سوی استانداری تائید شود

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری آمل نیز بیان داشت:مصوبه افزایش 25 درصدی در شورای ترافیکی و کمیته انطباق مورد تائید شده است و هم‌اکنون این افزایش کرایه باید با هماهنگی استانداری مازندران مورد تائید شود.

اکبر کریمی افزود: نرخ جدید تاکسی‌ها تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش مهر، علاوه بر شهر آمل، روند رو به رشد کرایه تاکسی در دیگر شهرهای مازندران به رغم آنکه هنوز مصوبه قانونی در این زمینه وجود ندارد، گزارش می دهد و در این برخی از رانندگان تاکسی از سرویس دهی به مسافران خودداری کرده و اقدام به مسافربری بصورت دربستی می کنند که ضرورت نظارت و اعمال مدیریت مناسب برای جلوگیری از تخلفات امری ضروری است.