افزایش سریع مبتلایان به کرونا در مازندران

حرف آنلاین: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش سریع مبتلایان به کرونا در استان خبر داد. دکتر اویس گفت:مبتلایان جدید به کرونا این روز‌ها در مازندران به شدت در حال  افزایش است و قاعدتا انتظار داریم با توجه به افزایش موارد بستری و سرپایی‌ها موارد فوتی هم تا ۲ یا ۳ هفته آینده افزایش یابد. […]

حرف آنلاین: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش سریع مبتلایان به کرونا در استان خبر داد.

دکتر اویس گفت:مبتلایان جدید به کرونا این روز‌ها در مازندران به شدت در حال  افزایش است و قاعدتا انتظار داریم با توجه به افزایش موارد بستری و سرپایی‌ها موارد فوتی هم تا ۲ یا ۳ هفته آینده افزایش یابد.

وضعیت کرونایی مازندران در حال حاضر مناسب نیست زیرا کلیت استان در هفته قبل آبی بوده ولی اکنون زرد ونارنجی است.
به گفته دکتر اویس با این روندی که بیماری در حال پیشروی است بعید نیست شهر‌های قرمز را  هم در استان داشته باشیم.

مردم شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و تهویه را با توجه به وضعیت سرد استان به طور جدی رعایت کنند.

همه افرادی که موعد دوز سوم آن‌ها فرا رسیده به مراکز و خانه‌های بهداشت شهری و روستایی استان مراجعه و واکسن را دریافت کنند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان زیر ۵۸ درصد است.

چنانچه افراد علائم سرماخوردگی دارند حتما خود را قرنطینه و در محافل عمومی حضور پیدا نکرده و همچنین به مراکز عروسی، جشن و یا هر اتفاق دیگه‌ای که نیاز به تجمع دارد قطعا مراجعه نداشته باشند.

در تازه‌ترین به‌روزرسانی نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت ۲ شهرستان مازندران در وضعیت نارنجی، ۷ شهرستان در وضعیت آبی و ۱۳ شهرستان استان هم در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

شهرستان‌های میاندورود، سوادکوه شمالی، سیمرغ، بابلسر، نوشهر، چالوس و تنکابن در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفتند.

شهرستان‌های بهشهر، آمل، ساری، بابل، عباس آباد، گلوگاه، نکا، قائم‌شهر، جویبار، فریدونکنار، محمودآباد، نور و کلاردشت در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

شهرستان‌های رامسر و سوادکوه هم در وضعیت نارنجی کرونایی هستند./باشگاه خبرنگاران جوان