افزایش بودجه رتبه‌بندی معلمان به ۴۰ هزار میلیارد تومان

حرف آنلاین: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: کمیسیون تلفیق مجلس بودجه پیش بینی شده رتبه بندی معلمان را از ۲۵ هزار میلیارد تومان به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد. قاسم احمدی لاشکی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز احمدنژاد در رامسر با بیان اینکه طی یکسال گذشته پروژه‌های […]

حرف آنلاین: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: کمیسیون تلفیق مجلس بودجه پیش بینی شده رتبه بندی معلمان را از ۲۵ هزار میلیارد تومان به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد.


قاسم احمدی لاشکی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز احمدنژاد در رامسر با بیان اینکه طی یکسال گذشته پروژه‌های مختلفی در غرب استان اجراشده است، گفت: پنج پروژه در رامسر، تنکابن و عباس آباد اجرایی شد.
وی با عنوان اینکه می‌توان علیرغم تنگناهای اقتصادی کارها را با جدیت پیگیری کرد و به نتیجه رساند، افزود: برای ساخت مدرسه خیرساز در رامسر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.
احمدی لاشکی با اظهار اینکه برای همگان باید فرصت آموزش در کشور فراهم شود، گفت: باید همه مناطق کشور به یک اندازه از آموزش سهم برند در حالی که این اتفاق رخ نمی‌دهد و پایش روی رتبه‌های کنکور زیر سه هزار این مسئله را نمایان می‌کند.
وی با بیان اینکه ۱۲۱ هزار دانش آموز در مدرسه استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند، افزود: این تعداد ۳.۲۶ درصد از کل دانش آموزان را تشکیل می‌دهند درحالی ۳۷.۳۵ درصد آنان رتبه زیر سه هزار کنکور را کسب کردند.
وی ادامه داد: دانش آموزان مدارس نمونه دولتی ۸.۳ درصد دانش آموزان کشور را تشکیل می‌دهند که ۲۱.۷۷ درصد آنان رتبه زیر سه هزار را کسب کردند و مدارس غیردولتی نیز ۱۳.۶۱ درصد دانش آموزان را دارا هستند که ۱۸.۶۵ درصد رتبه زیر سه هزار را به خود اختصاص دادند.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: مدارس عادی ۶۱ درصد دانش آموزان را به خود اختصاص دادند درحالی که فقط ۱۷ درصد رتبه‌های زیر سه هزار کنکور را دارا هستند و این نشان می‌دهد که عدالت آموزشی زیر سوال است.
احمدی لاشکی یادآور شد: در حال حاضر دانش آموزان ۹ استان طی ۳۱ سال هیچ مدالی از المپیادهای علمی دانش آموزی را کسب نکردند و فقط ۳۰ مدرسه در کشور طی ۱۰ سال هر سال مقام به دست آوردند و این نشان می‌دهد ما از عدالت آموزشی محروم هستیم و همگان اعم از تصمیم سازان در مجلس و دولت باید برنامه ریزی و تلاش کنند.
وی با اظهار تأسف از طولانی شدن رتبه بندی معلمان گفت: طی روزهای گذشته جلسات مختلفی را رئیس جمهور داشته اند و دستور اکید به معاون رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش دادند تا نامه‌ای به شورای نگبهان رود و در کمیسیون آموزش نیز برای رفع ایرادات شورای نگهبان جلساتی برگزار شد.
وی گفت: کمیسیون تلفیق مجلس نیز رقم ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده برای رتبه بندی معلمان را به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد و کار رتبه بندی در حال نهایی شدن است و پیش بینی می‌شود این طرح قبل از سال به معلمان هدیه شود./ مهر