استاندار مازندران تاکید کرد؛

افزایش بهره‌ وری مدیران مازندران تنها راه نجات از معضل کلافه‌گی

حرف آنلاین:استاندار مازندران با اشاره به کلافه‌گی مدیران دستگاه‌های اجرایی در مازندران در حوزه بهره‌وری از نیروهای انسانی، گفت: افزایش بهره‌وری میتواند تنها راه نجات از این معضل باشد.

سید محمود حسینی پور درباره ضرورت افزایش بهره‌ وری مدیران مازندران در جلسه شورای اداری استانداری مازندران که با حضور رییس سازمان بهره‌وری کشور برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله (ع) و سالروز بزرگترین جنبش مذهبی دنیا، با بیان اینکه مسیر قدس از کربلا می‌گذرد، اظهار کرد: مازندران با ۳هزار و ۶۰۰ روستا و پراکندگی جمعیت به‌عنوان طولانی‌ترین استان، طی بررسی‌ها مازندران باتوجه به جایگاه ویژه‌ای که در حوزه گردشگری در کشور دارد در حوزه بهره‌وری پایلوت قرار داده شد.

وی افزود: بنا بر این است که مازندران در حوزه کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد، این استان مقصد گردشگری بوده و در مسیر گردشگری قرار دارد، یکی از مولفه‌های مهم حفظ این وضعیت و ارتقای استان بهره‌وری است.

حسینی پور با بیان اینکه اولین تفاهم‌نامه بین استانداری‌ها و سازمان ملی بهره‌وری کشور با مجموعه دانشگاه نوشیروان بابل منعقد شد، عنوان کرد: فلفسه دولت سیزدهم اجرای دقیق وصیت نامه شهدا است چرا که شهدای ما نخبه بودند.

استاندار مازندران اعلام کرد: کارنامه قابل دفاعی از مدیران استان در طول یک سال این دولت ارائه شد که هم مورد توجه ویژه معاون اول ریاست جمهوری قرار گرفت و مازندران در صدر اخبار ملی قرار گرقت که خودش نشان از این دارد که بهره‌وری در حال انجام است.

این مسئول با اشاره به اینکه مازندران نیروی انسانی هوشمند و باسوادی دارد، میزان هوشی مردم استان طی ارزیابی‌ها بالاست، گفت: مدیران با خدمات ملی اما تخصیص بودجه استانی مواجه هستند، عنصر بهره‌وری موثرترین عامل برای ارتباط این دو مسئله است.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در جشنواره شهید رجایی بحث بهره‌وری را مورد توجه قرار دارند، مهمترین سیاست سازمان بهره‌وری در طول یک سال گذشته برای استان حکایت از توجه ویژه مدیریت ارشد اجرایی کشور بر فعال کردن بهره‌وری در سازمان‌هاست

حسینی پور ادامه دارد: نیاز امروز مازندران این است که همه مدیران ما روی موضوع بهره‌وری کلافگی دارند، اینکه چرا توان ارتقای بهره‌وری در حوزه نیروی انسانی را ندارد مهم است، مکانیزم و فرآیندهای ما در مازندران معیوب بوده و به شدت نیازمند تحول و ارتقا است.

استاندار مازندران با بیان اینکه صدور مجوزها به شدت کاهنده انگیزه سرمایه گذاری در استان مازندران شده است از مسئولان خواست که پیرو پنجره واحد صدور مجوزها با سرعت بیشتری حرکت کنند‌.

این مسئول تصریح کرد: موضوع بهره‌وری تقریبا از مسئله عبور کرد و در برخی حوزه‌ها تبدیل به بحران شده است، عدم سیاستگذاری درست در جذب نیروی انسانی، قبیله‌سالاری و فامیل‌سالاری و غیره موجب شده که ۹۵ درصد بودجه دستگاه صرف حقوق این پرسنل شده و بهره‌وری خاصی صورت نمی‌گیرد.

مازندران اولین استان برای حرکت در بهره وری

وی همچنین ضمن اعلام آمادگی در مازندران به‌عنوان اولین استان برای حرکت پیرو سیاست دولت در حوزه افزایش بهره‌وری، گفت: مدیران ما در استان در حوزه‌های ترافیک، پسماند، ارائه خدمات به شدت احساس نیاز کرده و دچار کلافه‌گی هستند، که افزایش بهره‌وری میتواند تنها راه نجات از این معضل باشد.

حسینی پور تاکید کرد: در طول یک سال گذشته تلاشمان این بود که قطار توسعه مازندران روی ریل قرار بگیرد که انجام شد توقعی که از قطار مدیریتی توسعه استان وجود دارد شتاب است، مدیران برای توانمندسازی هر نیرویی باید وقت بگذارند ما هم با ایجاد داشبورد مدیریتی در این مسیر کمک کار مدیران خواهیم بود.