افتخار ملت ایران طرفداری از مکتب حسینی است

حرف آنلاین: روحانی برجسته مازندران گفت: افتخار ملت ایران طرفداری از مکتب حسینی است. آیت‌الله عبدالله نظری در آیین عزاداری سید و سالار شهیدان‌ حسین‌بن علی(ع) که در فرمانداری مرکز استان برگزار شد با اشاره به فلسفه وجودی انسان در عالم دنیوی و اخروی، اظهار داشت: موجوداتی که در عالم مادی قرار دارند تحولی در […]

حرف آنلاین: روحانی برجسته مازندران گفت: افتخار ملت ایران طرفداری از مکتب حسینی است. آیت‌الله عبدالله نظری در آیین عزاداری سید و سالار شهیدان‌ حسین‌بن علی(ع) که در فرمانداری مرکز استان برگزار شد با اشاره به فلسفه وجودی انسان در عالم دنیوی و اخروی، اظهار داشت: موجوداتی که در عالم مادی قرار دارند تحولی در بدون ثبات هستند.وی انسان را متفاوت با عالم مادی دانست و افزود: بشریت علاوه بر عالم مادی بعد روحانی دارد که روحش دارای ابدیت و ثبات است.این روحانی برجسته مازندران با بیان اینکه عقل و علم ابدیت انسان را نفی نمی‌کند، تصریح کرد: اگر علم به ابدیت انسان شک کرد بشریت نباید خود را از دین جدا کند.به گزارش فارس،وی با بیان اینکه عقل و علم انسان را به معنویت دعوت می‌کند، ادامه داد: آزار نرساندن و کمک به همنوع از مواردی است که دین، علم و عقل آن را مورد تاکید قرار می‌دهند.نظری یادآور شد: آنچه در عمل به دین واجب است خودشناسی بوده و با این شناخت خداشناسی ایجاد می‌شود.

وی افزود: آنچه بعد از مرگ هر فرد ماندگار می‌شود عمل و عکس‌العمل است. آیت‌الله نظری با اشاره به اینکه در شریعت اسلام وعده ابدیت روح انسان مورد تاکید قرار گرفت، یادآور شد: اسلام بشریت را به همدلی و ارزش‌های والای انسانی دعوت کرد و این همان تمدن ماندگار اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مومنی نباید اسم مسلمان بودن را یدک بکشد، خاطرنشان کرد: اگر مومنان متمول به موازین دینی اطاعت کنند هیچ گرسنه‌ای در نظام اسلامی وجود ندارد.

نظری تمام حرف‌های اسلام را مستند و با دلیل و برهان دانست و گفت: عقل و دین بشریت را به زندگی سعادتمندانه دعوت می‌کند.

وی رعایت موازین اخلاقی، مادی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و عملی در اجتماع از مواردی است که در اسلام مورد تاکید قرار گرفت، تصریح کرد: وقتی انسان خود و جامعه را نشناسد وظیفه و نقش خود را در اجتماع نمی‌داند.

روحانی برجسته استان مازندران با بیان اینکه آموزش رعایت موازین و ارزش‌های دینی با حضور در مجلس عزاداری امام حسین(ع) میسر می‌شود، اظهار داشت: بهترین سبک زندگی الگو قرار دادن روش و سیره ائمه و اطهار است.

وی نظام خلقت را نظام تکاملی دانست و گفت: انسان با استفاده از عقل و دین آنچه شر است را از خود دور می‌کند.این روحانی برجسته ساروی افزود: امام حسین(ع) با شهادت خود و خانواده نشان داد که خیر همنوع و اسلام را می‌خواهد.

آیت‌الله نظری عدل و عدالت را در پیشگاه امام حسین(ع) دارای عزمت دانست و ادامه داد: افتخار ملت ایران طرفداری از مکتب حسینی است.

وی با تاکید بر اینکه ارادت مومنان به مکتب حسینی نباید شعاری باشد، یادآور شد: اگر واجبات و مستحبات دین مانند خمس و زکات پرداخت شود هیچ فقیری در جهان اسلام باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله نظری مرکز مازندران ترویج مکتب حسینی را در جهان از ضروریات عنوان کرد و گفت: زمینه اراده الهی، اطاعت انسان به اسلام برای رسیدن به ابدیت نیک است.

وی مکتب امام حسین(ع) را عامل اصلی برای زنده نگه داشتن اسلام دانست و خاطرنشان کرد: در مکتب امام حسین(ع) نظام بشریت به خیر تکاملی رسیده و دچار خسران نمی‌شود.