افتتاح سه طرح زیست محیطی در آمل

سه طرح زیست محیطی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در آمل افتتاح شد.

به گزارش حرف آنلاین؛ این طرح‌ها شامل مرحله سوم تصفیه خانه بزرگ شرکت لبنی کاله بوده که با حضور حسینی‌پور استاندار مازندران افتتاح شد.

این طرح به ظرفیت حدود ۳ هزار متر مکعب امکان تصفیه فاضلاب به آب مصرفی تبدیل می‌کند و با بهره‌برداری از مرحله سوم این تصفیه‌خانه ظرفیت آن از هفت هزار متر مکعب به ۱۰ هزار متر مکعب با اعتبار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

همچنین با حضور معاون رییس جمهور، طرح توسعه سیستم تصفیه‌خانه شرکت کاله در بخش فرآورده‌های گوشتی این شرکت نیز از ۴۰۰ به ۸۰۰ متر مکعب در روز با اعتبار هزار میلیارد ریال از افتتاح شد.

برای افتتاح این واحد نیز ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری شرکت کاله آمل هزینه شده است.

تجهیزات بکار رفته در ساخت تصفیه خانه فاضلاب شرکت کاله آمل شامل حوضچه‌های هوا دهی و ته نشینی با حجم ذخیره قریب به یک میلیون لیتر پساب- خرید ۲ دستگاه بلوئر هر یک با ظرفیت هوا دهی ۲۵ هزار لیتر در دقیقه به همراه سیستم برقی پیشرفته – لوله‌گذاری تمام استیل هوارسانی از بلوئر ها تا کلکتور دیفیوزرها- خرید و راه‌اندازی یکدستگاه اشغالگیر اتوماتیک از شرکت ماشین سازی داخلی می‌باشد.

همچنین در این تصفیه خانه فاضلاب لوله کشی پلی اتیلن و خرید و نصب دیفیوزرهای تولید شده در داخل کشور – راه اندازی آزمایشگاه ثبت و بررسی مولفه‌های فاضلاب جهت بهبود فرآیند- افزایش سطح فضای سبز اطراف تصفیه فاضلاب- خرید و نصب پمپ‌های استیل لجن کش جهت برگشت لجن به حوضچه هوادهی – ساخت و نصب پلتفرم‌های استیل و در نظر گرفتن کلیه ی موازین ایمنی و استاندار های HSSE بکار رفته است.

 

 

با حضور معاون رییس جمهور، سامانه جمع‌آوری و حذف غبار در شرکت چوب خزر آمل با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال با استفاده از ظرفیت دانش بنیان بهره‌برداری شد.

درسفرعلی سلاجقه به شهرستان آمل دبیرستان مهر عظام متوسطه اول بعد از ۱۷ سال در زمین به مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح شده بود.