افتتاح ساختمان انجمن حامیان علم و فناوری مازندران در آمل

ساختمان انجمن حامیان علم وفناوری مازندران به عنوان نخستین انجمن از این نمونه در کشور در شهرستان آمل افتتاح شد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ ساختمان  انجمن حامیان علم و فناوری مازندران با حضور نماینده وزیرعلوم، تحقیقات وفناوری، فرماندار ویژه شهرستان آمل، نخبگان و جمعی فعالان شرکت‌های دانش بنیان درشهرآمل افتتاح شد.

مدیرعامل انجمن حامیان علم وفناوری مازندران، گفت: ساختمان این انجمن در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر و با زیربنا ۱۵۰ متر در ۴ طبقه که در مسیر بلوار شهید منفرد نیاکی واقع درامیر۸ شهرآمل واقع شده درحال ساخت است.

سعید هومایونی، افزود: با توجه به اهمیت فعالیت انجمن وحمایت از علم و فناوری و فعالان این بخش درشهرستان آمل است، و برحسب ضرورت طبقه اول ساختمان این انجمن با حدود ۲۰ میلیارد هزینه شد.

وی به اهداف مهم این انجمن اشاره کرد و ادامه داد: این انجمن با همت جمعی از خیران نیک اندیش و دانش آموختگان دانشگاه‌های شهرستان به منظور حمایت از اهداف و ماموریت‌های ملی، منطقه‌ای درحوزه دانش‌های جدید روز وفناوری‌های نوبنیاد راه اندازی شد.

مدیرعامل انجمن حامیان علم و فناوری مازندران، افزود: نداشتن مکان مناسب برای شرکت‌های دانش بنیان در سطح شهرستان با توجه به ایده‌های ارزشمندی که تحول ساز در جامعه نیز بوده، به عنوان یک چالش جدی این شرکت‌ها در آمل بوده که خوشبختانه با حضور خیران شهرستانی وساخت ساختمان این انجمن بخش زیادی از این مشکلات برطرف خواهد شد.

هومایونی، هدف اصلی انجمن حامیان علم و فناوری مازندران در شهرستان آمل، گسترش کمی و کیفی وکمک به اجرایی نمودن طرح‌های پژوهشی ودانش بنیان دربخش‌های اقتصادی در راستای حمایت ازاستعدادهای بالقوه جوانان شهرستان، استان و تقویت ظرفیت‌های متناسب با آمایش سرزمینی، توسعه پایدار ومشارکت درتوسعه همه جانبه استان درهمه بخش‌ها است.

وی راه اندازی این انجمن شناسایی و جذب نخبگان و همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی و جمع آوری سرمایه از سرمایه گذاران را از دیگراهداف این انجمن اعلام کرد و یادآور شد: این انجمن تلاش خواهد کرد تا زمینه رشد و شکوفایی نهادهای علمی و اجرایی نمودن پژوهش‌های دانش بنیان در تمامی زمینه‌ها با حمایت حامیان علم وفناوری درسطح شهرستان فراهم شود.