افتتاح دو طرح اقتصادی در چوب و کاغذ مازندران

حرف آنلاین: دو طرح استفاده مجدد از ضایعات واحد تولید خرده چوب و راه‌اندازی مجدد دستگاه گرانوله‌ساز کارخانه کود آلی مازندران به مناسبت دهه فجر به بهره برداری رسید. به گفته معاون صنعت چوب و کاغذ مازندران، اجرای طرح استفاده از ضایعات چوب، با صرف هزینه کمتر از یک و نیم میلیارد تومان قابلیت تبدیل […]

حرف آنلاین: دو طرح استفاده مجدد از ضایعات واحد تولید خرده چوب و راه‌اندازی مجدد دستگاه گرانوله‌ساز کارخانه کود آلی مازندران به مناسبت دهه فجر به بهره برداری رسید.

به گفته معاون صنعت چوب و کاغذ مازندران، اجرای طرح استفاده از ضایعات چوب، با صرف هزینه کمتر از یک و نیم میلیارد تومان قابلیت تبدیل به حدود ۷ هزار و ۵۰۰ تن چیبس معادل ۱۰ هزار تن چوب را دارد، ارزش افزوده این طرح حدود ۲۰ میلیارد تومان برای کارخانه قابل توجهی است، این ۱۰ هزار تن میتواند معادل ۵ هزار تن کاغذ صنعتی باشد.

براساس اعلام مدیرعامل شرکت فراکود آلی،این در بخش کارخانه کمپوست تا سال ۱۳۹۵، ۱۶ هزار تن بود، اما امروز به حدود ۷۰ هزار تن تولید در سال رسیده‌ . به گفته وی، برای کارخانه شماره ۲ تولید کود گرانولی عالی با نصب دستگاه جدید داخلی گرانول‌ساز جدید در کارخانه برخلاف دستگاه قبلی اروپایی کارآیی چهارفصل آن است و با کمترین هزینه نصب شده است.

مدیر عامل چوب و کاغذ مازندران هم در این آئین، خواستار حمایت جدی دولت به ویژه معاون اول رئیس جمهور در خصوص اجرایی شدن تعهدات برخی وزارتخانه ها شد و گفت که ترویج و تاکید مصرف کالای تولید داخل در دستگاه های دولتی ضرورتی انکار ناپذیر است که باید با دستورالعملی جدی گرفته شود.

نوبخت فرماندار ساری هم بر ضرورت حمایت از تولید داخل تاکید کرد و پشتیبانی از چوب و کاغذ مازندران را ضروری دانست.