اعلام آمادگی ستاد فهمای مازندران برای تشکیل کانون فرهنگی هنری

حرف آنلاین: حجت الاسلام (رجب نعمتی) در نشست خبری ویژه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه به فعالیت هزار و ۱۹۷کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان مازندران اشاره و اظهار کرد: مطابق مصوبه مجلس باید روستاهایی که بالای هزار نفر جمعیت دارند و تمامی مساجد شهری باید مجهز به […]

حرف آنلاین: حجت الاسلام (رجب نعمتی) در نشست خبری ویژه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه به فعالیت هزار و ۱۹۷کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان مازندران اشاره و اظهار کرد: مطابق مصوبه مجلس باید روستاهایی که بالای هزار نفر جمعیت دارند و تمامی مساجد شهری باید مجهز به کانون فرهنگی هنری شوند، فعالان مسجدی استان می توانند با ورود به سامانه بچه های مسجد ثبت درخواست تاسیس کانون فرهنگی هنری مسجد داشته باشند.

سرپرست ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران افزود: دشمنان انقلاب اسلامی با شکست در جنگ تحمیلی با راه اندازی جنگ نرم درصدد رخنه در بین جوانان ایران اسلامی بوده اند که با تدبیر مقام معظم رهبری این کانون ها تاسیس و به مکانی برای مقابله با جنگ نرم استکبار مبدل شده اند.

وی با بیان اینکه کارنامه درخشان بچه های مسجد در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیانگر نقش این پایگاه دینی در مقابله دشمنان اسلام است، افزود: در بحث شیوع کرونا نیز بچه های مسجد بسیار به موقع و اثرگذار وارد میدان جبهه مقابله با این بیماری منحوس شدند.

وی به همدلی و اتحاد کانون های مساجد استان برای مهار کرونا اشاره و بیان کرد: کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل سه سال پیاپی در رواق همدلی خوش درخشید.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه کانون های مساجد استان در تولید ثروت و ایجاد اشتغال نیز کارهای ارزشمندی انجام دادند، افزود: کانون شهید علی گراییلی روستای خرماکلا شهرستان قائم شهر در ۱۸ماه ۷۰۰شغل ایجاد کرده است.

وی به دغدغه رهبری در بحث جمعیت و فرزندآوری اشاره کرد و افزود: کارگاه های ازدواج آسان نیز در کانون های مساجد استان درحال برگزاری است.

حجت الاسلام نعمتی در یکی از روستاهای استان با همکاری کانون فرهنگی هنری مسجد تعداد ۱۸ خانواده اقدام به به دنیا آوردن فرزند سوم خود کردند.

وی به فعالیت کانون فرهنگی هنری اخلاص قائم شهر برای تولید نرم افزار تفسیر قرآن کریم اشاره و بیان کرد: فعالیت های این کانون ها به صورت خودجوش و با استفاده از ظرفیت نمازگزاران مساجد و خیرین انجام می شود.

حجت الاسلام نعمتی به سرانه محدود فرهنگی اشاره کرد و گفت:متاسفانه سرانه فرهنگی محدودی برای تزریق به کانون های مساجد استان در نظر گرفته می شود که امیدواریم در بودجه ۱۴۰۱ این سرانه افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی به فعالیت کتابخانه های کانون های مساجد استان در بحث ترویج کتاب و کتابخوانی اساره و بیان کرد: کانون سیدالشهدای میرود پشت بابل که با طرح های ابتکاری مروج کتابخوانی در سطح روستا است نیز از کانون های موفق در رویداد ملی فهما است.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه طرح مسجد مدرسه در کانون فرهنگی هنری اسوه مسجد کاظم بیک بابل درحال اجراست، افزود: دانش آموزان در این کانون با اطمینان خاطر درحال علم آموزی هستند.

وی به همکاری کانون های مساجد استان با موسسه و کانون حضرت خدیجه(س) برای توزیع گوشت گرم بین نیازمندان استان اشاره و اظهار کرد: این بسته های گوشت قربانی با همکاری مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در اختیار جامعه هدف قرار داده می شود.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه در فهما ۴۸آیتم طراحی شده و هر مسجد می تواند در هر یک از این رواق ها فعالیت داشته باشد، گفت: در بخش تئاتر و سرود نیز برنامه های متنوع برای اوقات فراغت بچه های مسجد داریم.

وی به تفاهم نامه کانون های مساجد در بحث تربیت هنرمندان متعهد انقلابی با حوزه هنری استان اشاره کرد و گفت: همچنین با هلال احمر استان برای استفاده از ظرفیت مردمی موجود در مساجد جهت امداد رسانی به موقع در سراسر استان به ویژه مناطق دوردست و کم برخوردار منعقد شده است.

حجت الاسلام نعمتی ادامه داد: با کمیته امداد حضرت امام خمینی ره نیز برای ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری تفاهم نامه به امضا رسیده است.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه چهار هزار و ۱۰۳ مسجد مطابق آمار اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در سطح استان وجود دارد، افزود: اختلاف بین اوقاف و امورخیریه با تبلیغات اسلامی در تعداد مساجد استان وجود دارد و آمار دقیقی از تعداد مساجد در دسترس نیست.