اعطای 2170 واحد تسهیلات بافت فرسوده در مازندران

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران پرداخت تسهيلات براي بافت هاي فرسوده شهري را فرصتي مناسب براي نوسازي و بهسازي اين محدوده ها دانست. به گزارشحرف آنلاین، عبدالله بهادری افزود: با توجه به مصوبات هیات وزیران و در راستای تحقق قانون ساماندهی، حمایت از تولید و عرضه مسکن و قانون حمایت از احیاء، بهسازی […]

2

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران پرداخت تسهيلات براي بافت هاي فرسوده شهري را فرصتي مناسب براي نوسازي و بهسازي اين محدوده ها دانست.

به گزارشحرف آنلاین، عبدالله بهادری افزود: با توجه به مصوبات هیات وزیران و در راستای تحقق قانون ساماندهی، حمایت از تولید و عرضه مسکن و قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و عرصه های ناکارآمد شهری، ارائه تسهیلات در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: در سال 96بالغ بر 2170واحد به ارزش ریالی  بیش از 800 میلیارد ریال توسط بانک  عامل  مسکن به متقاضیان، تسهیلات پرداخت شد. بهادری ارائه تسهیلات در محدوده های هدف را از بسته های تشویقی دولت عنوان نمود که میزان تسهیلات در شهرهای بالای 200 هزار نفر 400 میلیون ریال و شهرهای کمتر از جمعیت مورد نظر، 300 میلیون ریال برای هر واحد مسکونی می باشد.

وی همچنین تاکید نمود که همکاری و هم افزایی بین اداره کل راه و شهرسازی و بانک های عامل استان با محوریت بانک مسکن در راستای پرداخت به موقع تسهيلات ، نقش بسيار مهمي را در ترغيب و تشويق ساكنان و انبوه سازان به منظور نوسازی بافت های فرسوده شهرهای استان دارد.

بهادری همچنین به رویکرد تشویقی دیگر دولت در خصوص اعطای تسهیلات در قالب صندوق مسکن یکم به متقاضیان در   بافت های فرسوده استان اشاره کرد و عنوان داشت: میزان سود تسهیلات در محدوده های بافت های فرسوده در قالب طرح صندوق یکم 8/5 درصد می باشد که با تائید اداره کل راه و شهرسازی به متقاضیان پرداخت می گردد.

مدیر کل راه  و شهرسازی استان مازندران یادآور شد :از مجموع 38 شهر دارای محدوده بافت فرسوده مصوب استان تعداد 20 شهر در لیست دریافت کنندگان قرار دارند که در این میان شهر آمل از حیث تعداد  متقاضیان رتبه اول را در سالجاری دارا می باشد.