اعطای تسهیلات کم‌بهره به دارندگان مجوز فعالیت مشاغل خانگی

حرف آنلاین: دارندگان مجوز فعالیت مشاغل خانگی از اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران تسهیلات کم بهره دریافت می کنند. معصومه فرجی معاون فرهنگ و رسانه ای آن اداره کل با اعلام این خبرگفت : طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، با هدف کمک به رونق […]

حرف آنلاین: دارندگان مجوز فعالیت مشاغل خانگی از اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران تسهیلات کم بهره دریافت می کنند.

معصومه فرجی معاون فرهنگ و رسانه ای آن اداره کل با اعلام این خبرگفت : طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، با هدف کمک به رونق اقتصادی خانوار ، اجرایی شده است . وی با بیان این که مشاغل خانگی مدت هاست به عنوان شغلی با درآمد نسبتا پایدار معرفی شده و از مزایای خوبی برخوردار است ، افزود : انجام فعالیت در خانه منجر به کاهش هزینه اجاره یا خرید مکان فعالیت شغلی و کسب و کار شده و زمینه را برای بهره گیری از توان اعضای خانواده بعنوان نیروی کار و کمک به استحکام بیشتر خانواده را به دنبال دارد.

فرجی تصریح کرد: متقاضیان می توانند جهت توجیه بیشتر چگونگی ثبت نام در سامانه ” مشاغل خانگی ” در رسته های ستاره دار فرهنگ و هنر ، به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل سکونت خود مراجعه نمایند.فرایند ثبت نام تا دریافت مجوز ، حداکثر ده روز می باشد.

معاون فرهنگ و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام داشت: متقاضیانی که مجوز مشاغل خانگی را دریافت می کنند ، می توانند از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خود ، درخواست تسهیلات وام کم بهره ( چهار درصد ) را نمایند . قابل ذکر است مدت بازپرداخت وام ، پنج ساله می باشد که 75 درصد اعتبارات شهرستان جهت معرفی پشتیبانان ، پیشران ها ، تعاونی ها ( علی الخصوص زنان ) و 25 درصد جهت معرفی کارآفرینان فعال ( مستقل )تخصیص می یابد.