استقبال هلال احمرمازندران با 4هزار نیروی امدادی از ميهمانان نوروزي

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران گفت:طرح هاي نوروزي جمعيت هلال احمر استان مازندران از روز 27اسفند آغازشده و تا پايان روز پانزدهم فروردين ماه  1397ادامه مي يابد. به گزارش حرف آنلاین، «دکترمجتبی اکبری » در خصوص برنامه های نوروزی این جمعیت گفت: هلال احمر مازندران  یکی از سازمانهای مهم در استقبال و خدمت رسانی […]

3

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران گفت:طرح هاي نوروزي جمعيت هلال احمر استان مازندران از روز 27اسفند آغازشده و تا پايان روز پانزدهم فروردين ماه  1397ادامه مي يابد.

به گزارش حرف آنلاین، «دکترمجتبی اکبری » در خصوص برنامه های نوروزی این جمعیت گفت: هلال احمر مازندران  یکی از سازمانهای مهم در استقبال و خدمت رسانی به مسافرین و میهمانان نوروزی استان است و ما بر اساس برنامه هاي ابلاغي از سوي جمعيت هلال احمر مركز و همچنين به موجب تدابير مديريتي در سطح استان با محوریت استاندار در راستاي خدمت رساني بهينه و تسهيل شرايط براي حضور گردشگران  برنامه هاي متنوعي را تدوين و عملیاتی خواهیم کرد.

دکتر اکبری با اشاره به اینکه  شاخص ترين اين برنامه ها طرح امدادونجات و طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی است که بصورت تخصصی دو معاونت امدادونجات و امور جوانان هلال احمر استان مسئول مستقیم اجرای آن هستند تصریح کرد: در حقیقت همه معاونتها و حوزه های ستادی و شهرستانی هلال احمر استان ،پشتیبان اجرای طرحهای مزبور هستند.

وی گفت:  بطورکلی طرح هاي نوروزي جمعيت هلال احمر استان مازندران از روز 27اسفند آغازشده و تا پايان روز پانزدهم فروردين ماه  1397ادامه مي يابد. وي با تشريح جزييات و كيفيت اجراي طرح های نوروزي هلال احمر مازندران گفت: امسال جمعيت هلال احمر استان در راستاي اجراي طرح ملي امدادو نجات نوروزي با 54 پايگاه و پست ثابت و سيار امداد ونجات و 50 پایگاه و پست ايمني و سلامت  به ميهمانان ومسافرين نوروزي خدمت رساني خواهد نمود تا شرايط مطلوبي را براي آرامش و سفر ايمن در سطح استان فراهم نمايد.

وي افزود: در اجرای طرح امداد و نجات علاوه بر 54ثابت و سیار ،75پست سيار موتوري ،يك دستگاه اتوبوس آمبولانس پيشرفته امدادي و يك فروند بالگرد امدادي نيز مشاركت دارند تا به فوريت هاي امدادي ميهمانان نوروزي استان در اسرع وقت پاسخ داده شود.

دکتراکبری افزود: در طرح امدادونجات نوروزي امسال حدود هزار نفر امدادگر ونجاتگرآموزش ديده و360نفراز پرسنل جمعيت استان  حضور فعال خواهند داشت. وی گفت: همه توان عملیاتی جمعیت هلال احمر مازندران در اجراي طرح امدادونجات نوروزي بكارگيري مي شوند،تا خدمت رساني به مسافرين و ميهمانان نوروزي استان در كمترين زمان ممكن و با بهترين كيفيت انجام پذيرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان مازندران افزود: براي اجراي طرح ملي ايمني و سلامت مسافرين نوروزي نيز علاوه بر 50 پایگاه و پست اختصاصی ،27خيمه نماز،31 فضای دوستدارکودک،31ايستگاه سلامت و همچنین 31 نمایشگاه عکس و دستاوردهای جوانان مازندران تجهيز خواهد شد و بيش از 3هزار نفر از جوانان آموزش ديده عضو جمعيت هلال احمراستان نیز در اجرای این طرح مشاركت دارند.

دکتر اکبری تصریح کرد: طراحی روبوت تلگرامی خدمات سفر و طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن نجات هلال احمر با قابلیت دانلود از کافه‌بازار،سامانه ارتباطی 112 ندای امداد، طراحی کمپ‌های مشترک با همکاری اورژانس، پلیس، راهداری، نیروی انتظامی و هلال احمر در شهرستان‌ها و در ورودی شهرها  از جمله تدابیر هلال احمر استان برای خدمت رسانی به مسافرین نوروزی است. وی افزود:جمعیت هلال احمر مازندران در سه سال متوالی گذشته عنوان برتر کشوری را به‌دست آورده که این مهم نشان دهنده توان عملیاتی بالای هلال احمراستان است.