استاندار ۲۴؛ غریبه‌ اما آشنا

گروه سیاسی_ حرف‌مازندران: پس از گمانه‌زنی‌ها و شایعات در خصوص معرفی استاندار جدید، سرانجام در ۱۶ آبان ماه هیات دولت فردی بومی را برای نشستن روی کرسی عمارت استانداری انتخاب کرد. به‌زودی احمد حسین زادگان که نزدیک به سه سال در این جایگاه فعالیت دارد جای خود را به سیدمحمود حسینی پور، اهل شهرستان نور […]

گروه سیاسی_ حرف‌مازندران: پس از گمانه‌زنی‌ها و شایعات در خصوص معرفی استاندار جدید، سرانجام در ۱۶ آبان ماه هیات دولت فردی بومی را برای نشستن روی کرسی عمارت استانداری انتخاب کرد.

به‌زودی احمد حسین زادگان که نزدیک به سه سال در این جایگاه فعالیت دارد جای خود را به سیدمحمود حسینی پور، اهل شهرستان نور خواهد داد.

از جمله سوابق اجرایی حسینی پور می‌توان به؛ ریاست مرکز پیگیری‌های ویژه دادستانی کل کشور، معاونت وزارت اطلاعات، دستیار ویژه و دبیر شورای راهبردی سازمان بازرسی کل کشور و رییس هیأت تخلفات اداری دیوان محاسبات کشور اشاره کرد.

می‌دانیم همیشه با هر انتصاب و تغییری دریچه‌ای از امید به روی مردم گشوده می‌شود، از طرفی استاندار جدید مازندران پس از نشستن روی صندلی صدارت، کتاب قطوری از معضلات و مشکلات استان را روی میز کارش مشاهده می‌کند، لذا جا دارد ضمن خوشامدگویی به آقای حسینی‌پور به برخی از چالش‌های جدی و اساسی استان مازندران اشاره کنیم.

مازندران در طی سال‌های اخیر با مشکلات زیادی روبرو بوده، از وقوع سیل و بلاهای طبیعی گرفته تا گردشگری انبوه حتی در دوران کرونا.

متاسفانه زخم کهنه ضعف در زیرساخت‌ها از جمله رانش جاده‌های روستایی، پروژه‌های نیمه‌کاره، فساد مالی در برخی از شهرداری‌ها و شورای شهرها، جنگل‌خواری، کوه‌خواری، پسماند فاضلاب و موارد دیگر منجر به سلب اعتماد مردم شده است.

همانطور که می‌دانیم نماینده عالی دولت یا همان استاندار مسئول برقراری و حفظ نظم و امنیت استان بوده و باید تدابیر لازم و همه‌جانبه در پیشگیری، کنترل و مهار بحران‌های طبیعی، انسانی و مالی اتخاذ کند.

با نگاهی اجمالی به سابقه امنیتی_قضایی استاندار تازه‌وارد که البته بومی بودنش از جمله نقاط مثبت این انتصاب است، می‌توان از او انتظار داشت که در بحث مبارزه با فساد اقتصادی به‌ویژه در حوزه شهرداری‌ها اقدامات تاثیرگذاری را اجرایی کند، همچنین انتظار می‌رود که در حوزه مشکلات مهم و روز استان در مبارزه با تغییر کاربری اراضی، زمین‌خواری‌ها، کوه‌خواری‌ها و حفظ منابع طبیعی برنامه‌ها و وعده‌های رئیس‌جمهور را با اقتدار اجرایی کند.

نکته بعدی اینکه با توجه به عدم سابقه آقای حسینی پور در بحث سکانداری یک استان، قطعا نیاز به آشنایی بیشتر از وضعیت مدیریتی استان و دریافت مشورت جهت انتصاب‌ها دارد.

معرفی گزینه‌های متعدد برای انتصابات از جانب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ذینفعان، گروه‌های سیاسی و… با توجه به عدم آشنایی استاندار جدید با وضعیت مدیریتی استان، منجر به طولانی شدن تغییرات مدیریتی در استان خواهد شد.

امید آنکه شاهد حضوری با قدرت و تغییرات مثبت و اساسی در حوزه‌های مختلف استانی باشیم.