استاندار:دست‌هایی در مازندران موافق ساماندهی زباله نیست

استاندار مازندران گفت: بحث هایی در مدیریت کلان زباله در استان مازندران وجود دارد مثلا اینکه دست هایی از گذشته ها شکل گرفته که آنها موافق آن نیستند مدیریت زباله ساماندهی مناسبی بیابد.

الهام حسین زاده/ استاندار مازندران گفت: بحث هایی در مدیریت کلان زباله در استان مازندران وجود دارد مثلا اینکه دست هایی از گذشته ها شکل گرفته که آنها موافق آن نیستند مدیریت زباله ساماندهی مناسبی بیابد.

به گزارش حرف، سید محمود حسینی پور امروز پنج شنبه هفدهم اسفندماه در حاشیه کارگروه پسماند استان مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موضوع پسماند در استان مازندران موضوع حیاتی است، افزود: علیرغم همه کارها، به دلیل اینکه تولید پسماند در مازندران هر روز روند صعودی دارد، و کاهشی نیست و به دلیل سفرهای صورت گرفته به استان و همچنین عدم آموزش موضوع مدیریت پسماند از مبدا که در کشورهای توسعه یافته مدیریت پسماند از مبدا بسیار مورد توجه است، گاهی زباله در مازندران به بحران تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه در 9پهنه زباله استان ساماندهی مدنظر قرار دارد و اقدامات خوبی انجام شده به طوری که در سال گذشته بالغ برهزار میلیارد تومان بودجه وارد استان شده است، عنوان کرد: یکی از اشکالات اساسی در مدیریت پسماند مازندران، نبود انگیزه برای فعال شدن بخش خصوصی در مدیریت زباله استان است.

استاندار مازندران تصریح کرد: بحث هایی در مدیریت کلان زباله وجود دارد مثلا اینکه دست هایی از گذشته ها شکل گرفته آنها موافق آن نیستند که مدیریت زباله ساماندهی مناسبی بیابد اما به مدیریت ستاد ساماندهی پسماند استان ماموریت داده شد که در این امر اهتمام بیشتری داشته باشد.

وی افزود: سال آینده نیز به منظور ایجاد گفتمان غالب، در اردیبهشت ماه همایش پسماند مازندران را خواهیم داشت.

استاندار مازندران با اشاره به آخرین وضعیت سایت زباله آمل نیز را نیز مشکل عدیده در این بخش را جانمایی برای سایت جدید عنوان کرد و گفت: در آینده نزدیک قرار شد که به سرعت اولویت اول که متوقف کردن انتقال زباله به عمارت است رخ دهد، در مرحله بعد زباله سوز است که در آمل از سوی وزارت کشور تمهیداتی برای آن در نظر گرفته شده است.