استاندار: آزادی 200 زندانی در دستور کار قرار دارد

استاندار مازندران گفت:آزادی 200 زندانی جرائم غیرعمد در فاز نخست با مبلغی بالغ بر 18 میلیارد و 150 میلیون تومان در دستور کار قرار دارد. ‎ احمد حسین زادگان، در جلسه گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد که بصورت ویدئو کنفرانس و با حضور فرمانداران سراسر استان برگزار گردید  خاطرنشان کرد: بسیاری از زندانیان استان به دلیل […]

استاندار مازندران گفت:آزادی 200 زندانی جرائم غیرعمد در فاز نخست با مبلغی بالغ بر 18 میلیارد و 150 میلیون تومان در دستور کار قرار دارد. ‎ احمد حسین زادگان، در جلسه گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد که بصورت ویدئو کنفرانس و با حضور فرمانداران سراسر استان برگزار گردید  خاطرنشان کرد: بسیاری از زندانیان استان به دلیل جرائم ‌مالی در زندان به سرمی برند که این افراد چشم‌انتظار کمکهای خیرین هستندتا به آغوش خانواده بازگردند.وی افزود: خوشبختانه هر سال ما شاهد افزایش کمک های مردم مازندران به جشن گلریزان هستیم که جشن گلریزان فرصتی برای احسان و نیکی کردن به همنوعان ماست که متاسفانه به دلیل جرائم غیر عمد به زندان محکوم‌ شدند.وی ادامه داد: سازمانهای مردم نهاد نقش مهمی در رفع و کاهش مشکلات اجتماعی در جامعه دارند و می توانند به درستی ظرفیت های عمومی جامعه را بسیج کنند.

نماینده عالی دولت در استان، تصریح کرد: مردم دیار علویان با شیوع ویروس کرونا جهت کاهش فشارهای اقتصادی بر افراد آسیب پذیر جامعه گام های موثری برداشتند؛ اکنون‌ نیز باید با همدلی هر کدام به سهم خودمان جهت رفع این مشکل گام برداریم.

وی گفت: باید از ظرفیت و سخاوت خیرین و انسان های نیکوکار جهت کمک به نیازمندان و زندانیان کمک‌گیریم و تلاش کنیم فرهنگ سازی برای مشارکت مردمی در این امر خداپسندانه را افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی باید وظیفه اصلی و مسئولیت اجتماعی نقش NGO ها را جدی بگیریم. امروز در روستاهای استان این مراکز فعال شدکه سمن ها در کنار نهادهای عمومی می توانند همانند بسیج در فعالیت های مهم مشارکت داشته باشند.